Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie Mała pomoc, rada


    Polecamy

    Witam.
    Od dłuzszego czasu obserwuje forum (to stare tez) i zastanawia mnie np robiac fote samolotow na wysokosciach przelotowych podajecie nr samolotu np B744 czy korzystacie z jakis urzadzen podajace takie dane czy tez z jakis map korytarzy pokazujacych przeloty???

    I takie drugie pytanko czy ktos posiada tego rodzaju stronke http://www.flygbilligt.com/radar/ostersjon.asp

    ale obejmujaca bardziej czesc polska ?

    Z gory dzieki
    Pozdrawiam.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

  3. #3
    Awatar savvy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Oborniki Śląskie

    Domyślnie Re: Mała pomoc, rada

    Cytat Zamieszczone przez Sonic
    Witam.
    Od dłuzszego czasu obserwuje forum (to stare tez) i zastanawia mnie np robiac fote samolotow na wysokosciach przelotowych podajecie nr samolotu np B744 czy korzystacie z jakis urzadzen podajace takie dane czy tez z jakis map korytarzy pokazujacych przeloty???

    Z gory dzieki
    Pozdrawiam.
    B744 to skrót od Boeing 747-400
    to nie numer samolotu tylko model/rodzaj...
    takie dane dostepne sa w rozkladach lotów danej lini lotniczej...
    jednak w 99% takie informacje to efekt sporego doswiadczenia w rozpoznawaniu airlinersów...
    B744 akurat najlatwiej rozpoznać :P
    4 silniki, winglety, przedłużony bardzo charakterystyczny garb...

    niezbędnego doswiadczenia nabywa sie lookajac na niebo i szukajac widzianych maszyn na www.airliners.net

    pozdro

    savvy
    TRZ -> [UN869_UN871_UL616]
    FZ50, N50, Nikon L2
    Yukon Futurus 16x50, ZRT-460M
    www.phonescoping.eu


  4. #4

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Wielkie dzieki

    A co do stronki o tym radarze to ma ktos cos podobnego??

  5. #5
    Awatar petter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT/R.Śl

    Domyślnie

    Raczej nie ma czegoś takiego ale mogę się mylić...
    Pozdrawiam,
    Piotrek

  6. #6
    Awatar smialus

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Pyrzyce, EPSC, EPKG

    Domyślnie

    nie wszystkie b744 maja winglety :P
    Канон четыреста пятьдесят, 1200 миллиметрах
    Твое DŚ

  7. #7
    Awatar Blank

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ZCH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez smialus
    nie wszystkie b744 maja winglety :P
    To pokaż mi takiego..
    NIKON D5100, , MTO 11CA

  8. #8
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez smialus
    nie wszystkie b744 maja winglety :P
    WSZYSTKIE 744 czyli 747-400 mają winglety (oraz dłuższy garb). Jeśli napisałbyś, że nie wszystkie 747 maja winglety to owszem
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  9. #9
    Awatar krecik01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    New Sącz

    Domyślnie

    A czy ktos kiedyś na Forum nei pisal przypadkiem, ze sa gdzieś B744 bez wingletow ale lataja one tylko na trasach krajowych, ... Chodziło chyba o JAL'a ... a oto dowód
    Wszystko jest kwestią czasu...

  10. #10
    Awatar smialus

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Pyrzyce, EPSC, EPKG

    Domyślnie

    Kolega mnie uprzedził Pozdro i Wesołych Świąt chłopaki życze
    Канон четыреста пятьдесят, 1200 миллиметрах
    Твое DŚ

  11. #11
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krecik01
    A czy ktos kiedyś na Forum nei pisal przypadkiem, ze sa gdzieś B744 bez wingletow ale lataja one tylko na trasach krajowych, ... Chodziło chyba o JAL'a ... a oto dowód
    No właśnie, wersja -400D (domestic). Z tego, co mi wiadomo, to jeszcze linie All Nippon Airways są w posiadaniu tej wersji.
    Pozdrawiam :)

  12. #12
    Awatar martin225

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Wszystkie Boeingi 747-400 mają winglety. A samolot na zdjęciu linii JAL to 747-300.
    Bushnell Legacy 10-22x60, luneta Yukon 6-100x100


  13. #13
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martin225
    Wszystkie Boeingi 747-400 mają winglety. A samolot na zdjęciu linii JAL to 747-300.
    Jak już napisałem wcześniej, są 747-400 bez wingletow, a samolot ze zdjęcia to wersja -400.
    Pozdrawiam :)

  14. #14
    Awatar martin225

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    W takim razie czym różni się Boeing 747-400 bez wingletów od Boeinga 747-300? (poza różnicą cyfr w nazwie)
    Bushnell Legacy 10-22x60, luneta Yukon 6-100x100


  15. #15
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martin225
    W takim razie czym różni się Boeing 747-400 bez wingletów od Boeinga 747-300? (poza różnicą cyfr w nazwie)
    Ilością personelu (w 747-300 dodatkowo działa mechanik pokładowy), kokpitem (w 747-400 mamy 6 wyświetlaczy CRT), silnikami i przychodzi mi jeszcze na myśl większa maksymalna masa startowa w wersji -400.
    Pozdrawiam :)

  16. #16
    Awatar martin225

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Aha. Dzięki za informacje. Znowu dowiedziałem się czegoś nowego
    Bushnell Legacy 10-22x60, luneta Yukon 6-100x100


  17. #17
    Awatar Johnny928

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    747-400D
    Ta wersja nazywana "krajowa" (Domestic), jest wersją o wysokim zagęszczeniu siedzeń, przygotowaną specjalnie na potrzeby japońskiego, krajowego lotnictwa pasażerskiego. Samolot może pomieścić 568 pasażerów w konfiguracji z trzema klasami, albo 660 pasażerów w konfiguracji jedynie klasy turystycznej. W tym modelu brakuje dodatkowych końcówek skrzydeł z wingletami, w które wyposażone są inne warianty -400. Zrezygnowano z ich instalacji aby zwiększyć wytrzymałość na podwyższoną liczbę startów i lądowań. Korzyści z wingletów na tak krótkich trasach byłyby niezauważalne. Pierwszy lot 747-400D odbył się 19 marca 1991, a do służby w Japan Airlines te samoloty weszły 22 października 1991.

    Zatem istnieją 744 bez wingletów, ale nad Polską ich raczej nie zobaczymy... pzdr.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •