Strasznie nisko samoloty u ciebie latają powinieneś przyjąć że latają na wysokości około 12000m i wtedy wyjdzie, że samoloty latają 37km od ciebie
Obserwując przelatujące samoloty zastanawiałem jak daleko w lini prostej są ode mnie. W końcu dzisiaj pokusiłem się po chłopsku to sobie obliczyć. Przyjąłem, że samolot leci na 9000 metrów, można zmierzyć kąt zawarty między lornetką a ziemią, przyjąłem że kąt zawarty między samolotem a płaszczyzną ziemi to 90 stopni. wszystko to tworzy trójkąt prostokątny 8) Mając tyle danych wystarczy podstawić je do wzoru gzie h to jest wysokość. UFFF, wyszło mi coś takiego: h= 9000 , kąt zawarty między lornetką a ziemią wyniósł 20 stopni, kąt między samolotem a płaszczyzną ziemi 90 stopni. Podstawiając to do wzoru gdzie x = h podzielone przez sinus alfa wyszło mi ,że samolot znajduje się ode mnie w lini prostej około 27 kilometrów A teraz szanowni koledzy, powiedzcie mi czy mam rację
P.S Po co mi to potrzebne...chyba z ciekawości , a może ktoś zna lepszy sposób? Pozdrawiam
Strasznie nisko samoloty u ciebie latają powinieneś przyjąć że latają na wysokości około 12000m i wtedy wyjdzie, że samoloty latają 37km od ciebie
12000 metrów....trochę mnie zaskoczyłeś , zmienia to postać rzeczy.Czyli średnią wysokość przyjąć 12 km?
no tak, z tego co się orientuje to samoloty latają na wysokościach ok. 36000 stóp a czasem nawet 42000, przyjęłem że stopa=30cm, w wysokościach samolotów możesz zorientować się patrząc na ten radar http://www.flygbilligt.com/radar/ostersjon.asp
Dzięki za link. W sumie wysokość przelotowa zależeć może także od typu samolotu...tak myślę. Niestety, dawać to będzie duży margines błędu w moich obliczeniach.
I jeszcze jedno pytanko, co pokazuje dokładnie ten radar do którego dałeś link?
Z tego co wiem ten radar jest teraz zepsuty , ale ogólnie pokozuje on północną część Polski wraz z samolotami ( najpierw napisana jest nazwa lini lotniczej potem nr lotu, wysokość, kurs, prędkość, typ samolotu i na końcu podane jest jego rejstracja. Jeżeli gdzieś się pomyliłem to niech ktoś mnie poprawi :P )
Nie przesadzajmy. Znaczna większość lata na 33'000 - 36'000 ftZamieszczone przez szorstki
znasz jakis link, gdzie ujęta byłaby południowa Polska?Zamieszczone przez szorstki
no i gadaj tu człowieku na skróty... :P
Z Kapsztadu lecieliśmy South Africanem cała trasę przeważnie na 10500 m. Dopiero nad Alpami wyleciał na ciut ponad 12000m (pewno miał tu prady wznoszące z racji gór, wiało z południa, więc to wykorzystał - niech mnie fachowcy poprawią czy nie plotę głupot). Zdaje mi sie że mam trochę racji bo odtąd wyraźnie zmniejszył moc silników i 1h "na luzie" doleciał do Frankfurtu. Przynajmniej paliwa zaoszczędził :>
Do Toronto 767-300 i 200 (LOT , Air Canada) rzadko przekraczały 11000m.
Latałem trochę A340-300 i A340-600 do RPA. Z doświadczenia wiem że wznosza sie one wolno, do przelotowej tak z 1-2h to zajmuje, a opadanie zaczynają również 0.5-1.5h przed lądowaniem. Tak więc jeśli samolot ląduje we Frankfurcie albo w Monachium, a my obserwujemy go na UL 984, to przeważnie piloci już nad Polska zaczynają obniżać ich lot, czyli raczej na pewno mają między 9500-11 000m, ze wskazaniem na 10000m. Nie wiem czy tak samo mają inne duże maszyny, ale wydaje mi się że jest dość podobnie.
Pozdrowienia.
Urodzony pod UL 984. Więc jak tu z tego nie korzystać?
Na UL980W większość lata na FL380(11582m), czasami słyszę jak zaczynają zniżać do FL360,340.
Jeśli raz posmakowałes latania, bedziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić - Leonardo Da Vinci
Wie ktoś na jakiej wysokości mniej więcej latają ATRy
~18000ft-21000ft
jak coś to poprawcie
hmm.. no to mozna powiedzieć że nisko a wiecie czy istnieje jakaś dolna granica do przelotów na Polską
Zakładki