Wczoraj przed godz. 17 przelatywał bardzo blisko mojego bloku malezyjski B747 , przez lornetkę było widać jakby miał podświetlony ogon (żółte światło stałe) . Czy to przypadek , czy tak ma być ? Leciał na SE -UL986 przesunięty na południe .
Wersja do druku
Wczoraj przed godz. 17 przelatywał bardzo blisko mojego bloku malezyjski B747 , przez lornetkę było widać jakby miał podświetlony ogon (żółte światło stałe) . Czy to przypadek , czy tak ma być ? Leciał na SE -UL986 przesunięty na południe .
Tak powinno być :)
Też go oglądałem bo szedł mi w zenicie centralnie, ale po chwili wleciał w chmury, szkoda bo powiedział bym Ci czy miał podświetlony statecznik.
Ps. Leciał LASIS-LUGOL jako MH6171 AMS-TAS-PVG 9M-MPR B744 FL330
Taaak - teraz wszystko jasne ---- dzięki kolegom za odpowiedzi .
QATAR AIRWAYS podswietla swoje logo na ogonie( widzialem kiedys na jetphotos) chociaz nie wiem czy zawsze i we wszystich samolotach.
Nie tylko QATAR podświetla swoje logo.
Więc jednak nie każdy samolot lecący w nocy ma podświetlony ogon ( logo ) - ja widziałem coś takiego tylko kilka razy .
Też raz widziałem samolot podchodzący do lądowania w nocy na BZG. Jego ogon był podświetlony.
Tak - tylko że ten malezyjski B 744 był na przelotowej FL 330 i miał podświetlony ogon , co chyba nie zdarza się często .
Może miał jakiś traffic blisko i chciał być najbardziej widoczny jak to tylko możliwe (ale to tylko luźny domysł)
Razze - jaki traffic blisko ?
Dzisiejszy CCA967 (A332) M984 godz. 6.10 leciał bez beakon-a co trochę mnie zaskoczyło , a na ogonie miał żółte światło stałe ( czasem widzę maszyny z takim żółtym światłem)
tak to mniej więcej wyglądahttp://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...o95Wg2v02dnfmAhttp://upload.wikimedia.org/wikipedi...rways_A310.jpg
Pisząc w # 13 światło żółte stałe nie chodziło o podświetlenia ogona , ten CCA967 miał żółte światło stałe skierowane do tyłu ( rzadko bo rzadko ale czasem widzę tak oświetlone samoloty) .
Wczorajsza Chinka CES787 o 16.40 też miała żółte stałe skierowane do tyłu (prawdopodobnie też podświetlony ogon - obserwowałem miedzy chmurkami ) , a dzisiejsza AZA785 o 17.00 była jeszcze lepsza bo miała trzy światła żółte stałe skierowane do tyłu ( dwa na końcówkach skrzydeł + na ogonie ) . Jest coraz ciekawiej .
Dlatego bardzo łatwo je poznać w nocy LotFan18. To samo Jumbo ma tylko jedno światło "na ogonie". Przykładów można wymieniać, ale nie napiszę ich , żebyś sam do tego doszedł. Obserwacje dobrze Ci idą cool)
Najłatwiejsze obecnie do rozpoznania w nocy poza B777 to B748 oraz B787.
Dzięki kolegom za info - i trzeba obserwować , i obserwować i nauczyć się co jest co :)