Strona 2 z 33 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 647
Like Tree142Likes

Wątek: Hyde Park

  1. #21
    Awatar Quintrix

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    okolice Siedlec

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Trev Zobacz posta
    .... czy tandem 10" newtona i eos'a 400d może dawać lepszą ostrość przelotówek?.... .
    odpowiadając na powyższe pytanie: taki tandem powinien dawać ostrość idealną.
    Załączone foto sugeruje:
    1. Dużą wilgotność powietrza
    2. Ustawione duże ISO (poziom szumu na zdjęciu dodatkowo rozmiękcza krawędzie)
    3. Zbyt długa migawka - tego typu grubasy mi osobiście wychodzą nie poruszone dopiero przy 1/640 lub 1/800. Choć czy pokazane zdjęcie jest poruszone to sprawa dyskusyjna.
    4. Trening czyni mistrza - próbuj, próbuj próbuj - na pewno da się uzyskać lepsze foto niż to powyższe Przede wszystkim zacznij od zdjęć "ze słońcem" a to jest na moje oko "pod słońce".
    5. Za to co teraz napisze wielu mnie skrytykuje, ale jak masz problem z ustawieniem ostrości "w locie", warto ustawić "stałą" ostrość na księżyc, oznaczyć ją na wyciągu i ew. dokonać małej korekty na przelotówkach - osobiście sam z tego korzystam i sprawdza się idealnie gdy trzeba zrobić szybko foto "z" i "bez" barlowa.

    Pozdrawiam
    Synta 10", Canon 450D, TeleVue Powermate 2x
    Galeria: RNAV Spotting over GERVI

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    EPKK/KRK

    Domyślnie

    Quintrix: dzięki za odpowiedź i pocieszenie
    Wilgotność niestety poza pogodnym latem zawsze mam wysoką - niedaleko wisła i podmokłe tereny, więc byle do lata
    Najciekawsza pod względem gatunku przelatujących ptaszków trasa przebiega lekko na południe ode mnie, ale spróbuję skupić się bardziej na kierunku północnym.
    ISO rzeczywiście było wysokie (400), natomiast czas to 1/2500s, więc jedyne poruszenie mogło pochodzić od ręcznego prowadzenia dobsona, czego nie wykluczam, bo nawet tak stabilny montaż potrzebuje przy tym rozmiarze tuby ok sekundy żeby wytłumić drgania i ptaszek zdąży wyfrunąć z kadru. Przy tak krótkich czasach nie używam wężyka, ani podnoszenia lustra, bo wydaje mi się że nic nie wnoszą. Jeśli się mylę, to wyprowadź mnie z błędu i sprzedaj swój patent na nieporuszone zdjęcia.
    Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki

  3. #23
    Awatar barpit

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    Łańcut

    Domyślnie

    Po pierwsze, pogodne lato wcale nie gwarantuje, że fotki będą idealne. Jak przygrzeje słoneczko, to dopiero mogą być problemy z wyostrzeniem Niezależnie od tego gdzie mieszkasz, to będziesz miał dni zarówno z korzystnymi warunkami, jak też z fatalnymi. Po drugie - ISO. 400 to wcale nie jest tak bardzo dużo, żeby masakrowało zdjęcie, ale staraj się nie przekraczać 200. Rozumiem, że nie używasz barlowa, więc ISO200 to górna granica w ciągu dnia. Czas - 1/2500 to trochę przesada. 1/640 - 1/800 w zupełności wystarczy wg mnie. Po trzecie - nie za bardzo rozumiem, co ma czas do podnoszenia lustra Dwie zupełnie różne rzeczy. Z lustrem trzeba się bawić właśnie wtedy, gdy tuba nie łapie Ci ogniska. Bo jeśli nie łapie, to żebyś na głowie stawał, to nawet najkrótszy czas nie pomoże. Po czwarte - trening, trening, trening... Nie będziesz czekał sekundy na wytłumienie drgań, jak dojdziesz do wprawy w prowadzeniu teleskopu A jak już to opanujesz, to żaden ptaszek z kadru nie wyfrunie Powodzenia!
    Pozdrawiam, PB
    K-5IIs, 10', TeleVue x2
    791-791-282

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    EPKK/KRK

    Domyślnie

    Barpit: wiem, że lato nie gwarantuje idealnych warunków - chodziło mi tylko o to, że tylko wtedy wilgotność czasami spada do akceptowalnego poziomu.
    Tak krótki czas naświetlania był wymuszony przez ISO 400 i niezłą światłosiłę teleskopu (F/5) - dopiero przy 1/2500s nie prześwietlałem zdjęcia.
    Jeśli chodzi o lustro, to chodziło mi o funkcję pozwalającą na podniesienie lusterka w aparacie przed właściwym wykonaniem zdjęcia - wtedy ewentualne drgania mają czas na wygaśnięcie.
    LG teleskopu to inna bajka, choć w moim przypadku (GSO 10") faktycznie konieczne było podniesienie go o prawie 2cm żeby możliwe było focenie w ognisku.
    Samo prowadzenie za samolotem to pestka - w końcu ogniskowa 1250mm daje na APS-C tylko ok. 40 krotne powiększenie; potrafię w miarę płynnie utrzymywać w polu saturna przy ok 300x, co jednak jest nieco trudniejsze
    Pozdrawiam

  5. #25
    Awatar barpit

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    Łańcut

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trev Zobacz posta
    chodziło mi tylko o to, że tylko wtedy wilgotność czasami spada do akceptowalnego poziomu
    Bez przesady. Z doświadczenia wiem, że o każdej porze roku trafiają się świetne warunki.
    Cytat Zamieszczone przez Trev Zobacz posta
    Tak krótki czas naświetlania był wymuszony przez ISO 400 i niezłą światłosiłę teleskopu (F/5) - dopiero przy 1/2500s nie prześwietlałem zdjęcia
    Nie za bardzo rozumiem, po co ustawiasz tak wysokie ISO i później ratujesz się tak krótkim czasem migawki... ISO na najniższą wartość i czas wydłużyć. Uwierz, że zyskasz na jakości zdjęcia.
    Cytat Zamieszczone przez Trev Zobacz posta
    Jeśli chodzi o lustro, to chodziło mi o funkcję pozwalającą na podniesienie lusterka w aparacie przed właściwym wykonaniem zdjęcia - wtedy ewentualne drgania mają czas na wygaśnięcie.
    Nigdy tak nie kombinowałem. Wg mnie, wystarczy dobre prowadzenie teleskopu.
    Cytat Zamieszczone przez Trev Zobacz posta
    LG teleskopu to inna bajka, choć w moim przypadku (GSO 10") faktycznie konieczne było podniesienie go o prawie 2cm żeby możliwe było focenie w ognisku.
    W syncie 12'' podnosiłem o 3cm. Skoro łapie Ci ognisko to ok.
    Cytat Zamieszczone przez Trev Zobacz posta
    Samo prowadzenie za samolotem to pestka - w końcu ogniskowa 1250mm daje na APS-C tylko ok. 40 krotne powiększenie; potrafię w miarę płynnie utrzymywać w polu saturna przy ok 300x, co jednak jest nieco trudniejsze
    Samolot trochę szybciej ucieka z kadru niż Saturn Po 3 latach focenia, ja nie odważę się powiedzieć, że prowadzenie za samolotem to pestka. Uważam, że skoro większość z nas obraca się wokół podobnych ustawień aparatu, to właśnie wszystko rozbija się o dobre opanowanie sprzętu i to nieszczęsne prowadzenie teleskopu... (pomijam oczywiście warunki)
    Pozdrawiam, PB
    K-5IIs, 10', TeleVue x2
    791-791-282

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    EPKK/KRK

    Domyślnie

    U mnie podejrzewam, że prowadzenie wychodzi lepiej niż opanowanie sprzętu
    Łożyskowany w obu osiach dobson sporo tutaj ułatwia

  7. #27
    Awatar barpit

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    Łańcut

    Domyślnie

    Pisząc "opanowanie sprzętu" miałem na myśli dobre "prowadzenie" teleskopu
    Tak dla zobrazowania, to zdjęcie robiłem na ISO200 i czasie 1/500 -> Photos: Boeing 747-2D3B(SF) Aircraft Pictures | Airliners.net
    Pozdrawiam, PB
    K-5IIs, 10', TeleVue x2
    791-791-282

  8. #28

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Mam pytanie: teraz w okolicach Moskwy leci kilka maszyn z Azji do Europy np. 2x A380 LH, A340 Swiss i inne. Lecą one na jakiś dziwnych wysokościach. np 38100ft - A380, 34800ft B747 KLM. Dlaczego nie trzymają się jak zazwyczaj pełnych tysięcy stóp? Dotyczy to 5-6 maszyn - wszystkich które są teraz na tej drodze lotniczej.

  9. #29

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez props Zobacz posta
    34800ft B747 KLM.
    60m w jedną czy drugą stronę nie robi różnicy. Chodzi o FL350.


  10. #30
    Awatar Mentos

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Lubań

    Domyślnie

    A to nie jest tak, że w Rosji leci się zgodnie z systemem metrycznym i np teraz CPA250 leci na 33100 ft co odpowiada prawie dokładnie 10000m
    Pozdrawiam:
    Mentos

  11. #31

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mentos Zobacz posta
    A to nie jest tak, że w Rosji leci się zgodnie z systemem metrycznym i np teraz CPA250 leci na 33100 ft co odpowiada prawie dokładnie 10000m
    Tak, chyba masz racje. Teraz też sobie spoglądam na radarek i do podobnych wniosków dochodzę.

  12. #32
    Awatar GWYNBLEIDD

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Pajęczno/Gawłów MAKOV

    Domyślnie

    Witam! Od dwóch dni chodzi mi po głowie pytanie. MD-11 to zwykle maszyna pracująca jako Cargo. Z informacji dostępnych w sieci wynika, że łącznie na świecie lata tych maszyn 200. Ile z nich to maszyny pasażerskie? Te ma z pewnością KLM. Jakaś inna linia także? Będę wdzięczny za jakieś informacje. Pozdrawiam!
    MAKOV, KOLOB<->LENOV
    Nikon D5200 + MAK 127/1500mm, Sigma APO DG 70-300mm; Yukon 20x50,
    Tamron 17-50 f 2.8

  13. #33
    Moderator
    Awatar MARUNIO

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    PIEŃSK

    Domyślnie

    Np. AA (w przeszłości),FINNAIR
    Ostatnio edytowane przez MARUNIO ; 17-06-2011 o 20:41
    MARUNIO

    USSR 20X60, MAK127/1500+NIKON D40X+ NIKKOR 70/300

    SWO 502349218


  14. #34
    Awatar grucha_e46

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    EPWA / Raszyn

    Domyślnie

    Widziałem też Lufe na MD-11

  15. #35
    Awatar pawello0071

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Silesia

    Domyślnie

    Lufa na pasażerskich MD-11?? Nie spotkałem się nigdy z tym...

  16. #36
    Awatar grucha_e46

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    EPWA / Raszyn

    Domyślnie

    Złapię go to wstawię fotkę. Widziałem go juz kilka razy lata gdzieś do USA.

    EDIT: Moj błąd. Zasugerowałem się zdjęciem a przecież kod ICAO maja inny. To loty Cargo. Sorki za zamieszanie

  17. #37
    Awatar piotrek252

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Siemiatycze

    Domyślnie

    Czytałem w miesięczniku LOTNICTWO, że około 180 sztuk MD11 to samoloty cargo.
    Canon EOS 550D+MAK80

  18. #38
    Awatar bog350

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie B747 Air India

    Przeglądam sobie samoloty na flightradar24, i tak sobie pomyślałem że już dawno nie widziałem Boeinga 747 Air India w przelotach nad Polską itp. tylko same B 777, czy Air India już nie ma 747 ?

  19. #39
    Awatar BABr

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Wikipedia wyjaśnia tyle: McDonnell Douglas MD-11 - Wikipedia, the free encyclopedia
    Airfleets podaje listę produkcji: McDonnell Douglas MD-11 Production list | Airfleets aviation - jak klikniesz na nr seryjny pokaże Ci się info czy został przerobiony P-> F
    Serdecznie pozdrawiam, Bartek

    Synta czy MAK, MAK czy MTO, MTO czy Synta? Na razie MTO, ale się rozwinę!

  20. #40
    Moderator
    Awatar MARUNIO

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    PIEŃSK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez bog350 Zobacz posta
    czy Air India już nie ma 747 ?
    Wystarczy zaglądnąć do Wikipedii a dowiesz Się że ma.
    MARUNIO

    USSR 20X60, MAK127/1500+NIKON D40X+ NIKKOR 70/300

    SWO 502349218


Strona 2 z 33 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •