Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree3Likes
  • 3 Post By Czterosilnik

Wątek: Zdjęcie Concorde i Tu 144 na wys. przelotowej

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie Zdjęcie Concorde i Tu 144 na wys. przelotowej


    Polecamy

    Witam! Poszukuję fotki Concorde i Tu 144 na wys. przelotowej. Niestety szukając w necie nic nie znalazłam. Może posiada ktoś w swoich prywatnych zbiorach? Ja wiem, że to dawne czasy, ale na pewno już wtedy ktoś bawił się w rnav spotting. Będę wdzięczna za każdą pomoc. Pozdrawiam


    EDIT: Fotki nie do żadnego wykorzystania. Po prostu do obejrzenia.
    "Not even death can make us part" in memory of my beloved angel 21.11.2014 [*]

  2. #2
    Awatar Rainbow95

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Ze wsi

    Domyślnie

    Na youtube.com widzialem filmik z concordem na przelotowej. Poszukaj a napewno znajdziesz
    Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
    CANON!

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie

    Tak tak, też widziałam, choćby te z sonic boom ale chodzi mi o fotkę większych rozmiarów, w sensie gdzie samolot będzie bardziej rozpoznawalny. Ale dzięki, przeszperam jeszcze raz yt.
    "Not even death can make us part" in memory of my beloved angel 21.11.2014 [*]

  4. #4
    Awatar Rainbow95

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Ze wsi

    Domyślnie

    Ahh to mówimy o tym samym. No niestety więcej nie znam ale może zapytaj na forum jetphotos albo airliners?
    Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
    CANON!

  5. #5
    Awatar Rekon

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Lublin/Tomaszów Lub.

    Domyślnie

    Takie coś znalazłem na Airlinersach:
    Photos: Aerospatiale-BAC Concorde 102 Aircraft Pictures | Airliners.net

    Co prawda to air2air, ale myślę że się nada
    Canon PowerShot A570 + MAK 102/1300 "Sheikh's Bugaboo", ZRT460M.

  6. #6
    Awatar kiepstein

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka, Poland

    Domyślnie

    Patrząc na tę fotkę zastanawiam się czy będąc brzdącem nie raz widziałem Concorda na przelotowej. Wkońcu latały nad PL. Niestety nie pamiętam modeli które widywałem 20 lat temu np. ale pamiętam że obserwowałem i smugi z tak odległych czasów pamiętam, a na karku prawie 29 lat.
    Przeżyj każdy dzień tak jakby miał być Twoim ostatnim.

  7. #7
    Awatar aszczytno

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie

    Ja zaś jestem przekonany, że późną wiosną (czerwiec?) 78 roku, kilka kilometrów na południe od Góry Kalwarii, widziałem podchodzącego do lądowania na Okęciu Tu-144. Choć podobno, przynajmniej oficjalnie, nigdy w Polsce nie gościł.
    OMD Em-10, FinePix S-1, MAK 127/1500

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    był raz Tu144 na Okęciu prawdopodobnie lądował awaryjnie z powodu usterki

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie

    Dzięki. Fotka całkiem spoko. Szkoda, że wtedy nikt nie focił takim sprzętem jak to się robi teraz.
    "Not even death can make us part" in memory of my beloved angel 21.11.2014 [*]

  10. #10
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Wracając , bądź lecąc na Le Bourget był w Warszawie tak jak piszę Jeanz z powodu usterki. Gdzieś na forum jest temat o tym.



  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Witam
    Wprawdzie nie na przelotowej ale już(niestety) w muzeum.Razem!



    Muzeum w Sinsheim.

    Co do wizyty TU-144 w Warszawie.Widziałem go z mojego mieszkania na warszawskiej Woli.Latał nisko i pięknie się prezentował.W Śródmieściu ,nad PKiN wzbił się świecą,ale tego już nie widziałem!

  12. #12
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Z tego co pamiętam, Tu-144 lądował awaryjnie w Warszawie wracając z paryskiej wystawy. Gdzieś w okolicach GRU zgłosił pożar silnika i lądował w EPWA. Na drugi dzień w prasie ukazała się krótka notatka, że rzeczony Tupolew w drodze powrotnej do Moskwy lądował w Warszawie na zaproszenie polskich inżynierów i techników.

    Jeśli chodzi o ten wykonujący, być może świecę, nad stolicą - to mógł być Concorde, który tym razem rzeczywiście przybył do Polski na oficjalne zaproszenie. Niestety, nie pamiętam, w którym to było roku, choć sam go z bliska na zewnątrz i w środku oglądałem.
    Roger, roger, but say again.

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Concord był w Polsce coś pomiędzy 1995 a 2000, lądował w Warszawie. Taki lot promocyjny

  14. #14
    Awatar adamus000

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Jedlicze

    Domyślnie


  15. #15

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    W "młodym techniku" nr 2 1988r znalazłem opis wizyty concorda na Okęciu.
    Samolot lądował na Okęciu 2 Września 1987 roku o godzinie 12:50.
    Odlot nastąpił o godzinie 16:00 .Na tarasie widokowym znajdowało się podobno
    kilka tysięcy osób.

  16. #16
    Awatar VFA-103

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Concord był w Polsce coś pomiędzy 1995 a 2000, lądował w Warszawie. Taki lot promocyjny
    Nuts

    Był w 1993 - faktycznie jako promocja BA przed przystąpieniem LOT do Star'u. Potem już nie zawitał do Warszawy.

  17. #17

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Wizyta Concorda w Warszawie 1987 r.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Valdi Zobacz posta
    W "młodym techniku" nr 2 1988r znalazłem opis wizyty concorda na Okęciu.
    Samolot lądował na Okęciu 2 Września 1987 roku o godzinie 12:50.
    Odlot nastąpił o godzinie 16:00 .Na tarasie widokowym znajdowało się podobno
    kilka tysięcy osób.
    W tym nizej podpisany. (Wtedy jeszcze nie wiedzialem, ze mozna chodzic pod plot! No ale widok z tarasu tez byl bez zarzutu. Zreszta mial te dodatkowa zalete, ze mozna bylo ogladac samolot(y) z bliska w czasie nie-lotnym. SSC byl przy tym ustawiony rownolegle do tarasu, chociaz (he he, daj palec, wezmie reke) na tych stanowiskach blizej pasa (nie przy samym tarasie).)

    Zaczelo sie od niskiego przelotu nad plytą (czy pasem - ale obstawalbym przy plycie) przed lądowaniem, potem po starcie jeszcze dwa takie przeloty ("w te i nazad"). Glowilismy sie wtedy, w jakich kregach trzeba sie obracac, zeby byc wsrod szczesliwcow, ktorzy mogli wejsc na poklad w czasie postoju na plycie... (Oops, sorry Atccontroller. )

    Byla bardzo dobra relacja w owczesnej SP. Ktos ją tez wrzucil tu na Forum (jeszcze raz dzieki).

    PS. No i potem kolejny przylot w 1993 (choc tu date musialem przypominac sobie w zrodlach ), chyba troche mniej "fajerwerkowy" (ale moze "bo pamiec, bo pamiec nie ta"). Nie wiedzialem ze wiazacy sie z rozmowami o przystapieniu LO do OW. Szkoda ze nie okazaly sie skuteczne, no ale to inna kwestia.

    PS2. Glowilismy sie tez, o co chodzilo tym roznym protestujacym przeciwko "halasowi Concorde'a". Z tarasu slyszalo sie, ze ta maszyna nie jest glosniejsza niz powszechny jeszcze wtedy Tu-134. No owszem, Tutka nie byla jakos specjalnie wyciszona, ale nie przesadzajmy.

    PS3. I ten plomien dopalaczy SSC przy starcie... Smutne ze to wszystko juz tylko historia - ale piekne ze mozna bylo byc jej swiadkiem.
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 29-03-2016 o 12:15
    Pzlm28, Gryni and Adik_s like this.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •