Na youtube.com widzialem filmik z concordem na przelotowej. Poszukaj a napewno znajdziesz
Witam! Poszukuję fotki Concorde i Tu 144 na wys. przelotowej. Niestety szukając w necie nic nie znalazłam. Może posiada ktoś w swoich prywatnych zbiorach? Ja wiem, że to dawne czasy, ale na pewno już wtedy ktoś bawił się w rnav spotting. Będę wdzięczna za każdą pomoc. Pozdrawiam
EDIT: Fotki nie do żadnego wykorzystania. Po prostu do obejrzenia.
"Not even death can make us part" in memory of my beloved angel 21.11.2014 [*]
Na youtube.com widzialem filmik z concordem na przelotowej. Poszukaj a napewno znajdziesz
Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
CANON!
Tak tak, też widziałam, choćby te z sonic boom ale chodzi mi o fotkę większych rozmiarów, w sensie gdzie samolot będzie bardziej rozpoznawalny. Ale dzięki, przeszperam jeszcze raz yt.
"Not even death can make us part" in memory of my beloved angel 21.11.2014 [*]
Ahh to mówimy o tym samym. No niestety więcej nie znam ale może zapytaj na forum jetphotos albo airliners?
Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
CANON!
Takie coś znalazłem na Airlinersach:
Photos: Aerospatiale-BAC Concorde 102 Aircraft Pictures | Airliners.net
Co prawda to air2air, ale myślę że się nada
Patrząc na tę fotkę zastanawiam się czy będąc brzdącem nie raz widziałem Concorda na przelotowej. Wkońcu latały nad PL. Niestety nie pamiętam modeli które widywałem 20 lat temu np. ale pamiętam że obserwowałem i smugi z tak odległych czasów pamiętam, a na karku prawie 29 lat.
Ja zaś jestem przekonany, że późną wiosną (czerwiec?) 78 roku, kilka kilometrów na południe od Góry Kalwarii, widziałem podchodzącego do lądowania na Okęciu Tu-144. Choć podobno, przynajmniej oficjalnie, nigdy w Polsce nie gościł.
OMD Em-10, Canon 800D, FinePix S-1
był raz Tu144 na Okęciu prawdopodobnie lądował awaryjnie z powodu usterki
Dzięki. Fotka całkiem spoko. Szkoda, że wtedy nikt nie focił takim sprzętem jak to się robi teraz.
"Not even death can make us part" in memory of my beloved angel 21.11.2014 [*]
Witam
Wprawdzie nie na przelotowej ale już(niestety) w muzeum.Razem!
Muzeum w Sinsheim.
Co do wizyty TU-144 w Warszawie.Widziałem go z mojego mieszkania na warszawskiej Woli.Latał nisko i pięknie się prezentował.W Śródmieściu ,nad PKiN wzbił się świecą,ale tego już nie widziałem!
Z tego co pamiętam, Tu-144 lądował awaryjnie w Warszawie wracając z paryskiej wystawy. Gdzieś w okolicach GRU zgłosił pożar silnika i lądował w EPWA. Na drugi dzień w prasie ukazała się krótka notatka, że rzeczony Tupolew w drodze powrotnej do Moskwy lądował w Warszawie na zaproszenie polskich inżynierów i techników.
Jeśli chodzi o ten wykonujący, być może świecę, nad stolicą - to mógł być Concorde, który tym razem rzeczywiście przybył do Polski na oficjalne zaproszenie. Niestety, nie pamiętam, w którym to było roku, choć sam go z bliska na zewnątrz i w środku oglądałem.
Roger, roger, but say again.
Concord był w Polsce coś pomiędzy 1995 a 2000, lądował w Warszawie. Taki lot promocyjny
W "młodym techniku" nr 2 1988r znalazłem opis wizyty concorda na Okęciu.
Samolot lądował na Okęciu 2 Września 1987 roku o godzinie 12:50.
Odlot nastąpił o godzinie 16:00 .Na tarasie widokowym znajdowało się podobno
kilka tysięcy osób.
Wizyta Concorda w Warszawie 1987 r.
W tym nizej podpisany. (Wtedy jeszcze nie wiedzialem, ze mozna chodzic pod plot! No ale widok z tarasu tez byl bez zarzutu. Zreszta mial te dodatkowa zalete, ze mozna bylo ogladac samolot(y) z bliska w czasie nie-lotnym. SSC byl przy tym ustawiony rownolegle do tarasu, chociaz (he he, daj palec, wezmie reke) na tych stanowiskach blizej pasa (nie przy samym tarasie).)
Zaczelo sie od niskiego przelotu nad plytą (czy pasem - ale obstawalbym przy plycie) przed lądowaniem, potem po starcie jeszcze dwa takie przeloty ("w te i nazad"). Glowilismy sie wtedy, w jakich kregach trzeba sie obracac, zeby byc wsrod szczesliwcow, ktorzy mogli wejsc na poklad w czasie postoju na plycie... (Oops, sorry Atccontroller. )
Byla bardzo dobra relacja w owczesnej SP. Ktos ją tez wrzucil tu na Forum (jeszcze raz dzieki).
PS. No i potem kolejny przylot w 1993 (choc tu date musialem przypominac sobie w zrodlach ), chyba troche mniej "fajerwerkowy" (ale moze "bo pamiec, bo pamiec nie ta"). Nie wiedzialem ze wiazacy sie z rozmowami o przystapieniu LO do OW. Szkoda ze nie okazaly sie skuteczne, no ale to inna kwestia.
PS2. Glowilismy sie tez, o co chodzilo tym roznym protestujacym przeciwko "halasowi Concorde'a". Z tarasu slyszalo sie, ze ta maszyna nie jest glosniejsza niz powszechny jeszcze wtedy Tu-134. No owszem, Tutka nie byla jakos specjalnie wyciszona, ale nie przesadzajmy.
PS3. I ten plomien dopalaczy SSC przy starcie... Smutne ze to wszystko juz tylko historia - ale piekne ze mozna bylo byc jej swiadkiem.
Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 29-03-2016 o 12:15
Zakładki