Witamy
A więc tak - drogi maja po 15-18km szerokości, więc niektóre z nich wydają sie przebiegać bliżej niz to z map wynika.
Przy pomocy standartowej lornetki 10x50 nie bedziesz miał większego problemu z rozpoznaniem typu i linii - na samolotach w odleglosci do 5-7km (oczywiście po pewnej wprawie z ustabilizowaniem pozycji). A sam typ samolotu powinieneś dać radę okreslic nawet na 15km. Trudno mi sie wczuc w Twoją lokalizację - musisz to na wlasnej skórze przetestować - Łowiczu jest idealnie pomiędzy UT711 i UZ71 (po ok.5km od nich). I nie przesadzaj z mega powiększeniami w sprzętach z allegro. Lepiej kupić coś o niebo lepszego jakościowo (pogrzeb chwile na forum i będziesz wiedział o co chodzi).
Dolne drogi to z reguły drogi między dość bliskimi portami - np WAW-WRO - samolot nie wchodzi na FL390 tylko leci sporo niżej, jak również odcinki dośc blisko lotnisk startu czy lądowania (np u mnie P861/733 - i wszystko co startuje z Pragi jest znacznie niżej niż to co leci z Monachium po UP861/733). Ale prawie nikt sie nie bawi w dolne/górne bo jak sam zauważyłeś górne pokrywają wszystkie dolne drogi.
Powodzenia w obserwacjach
Zakładki