Wątek "elementarzowy" przejrzalem, przynajmniej jego pierwsze strony, ale... Jak latwo, szybko i bezblednie :) rozroznic 777 i 330 na przelotowej?
Wersja do druku
Wątek "elementarzowy" przejrzalem, przynajmniej jego pierwsze strony, ale... Jak latwo, szybko i bezblednie :) rozroznic 777 i 330 na przelotowej?
A340-747-A380 bez problemu ale np.a330-300 vs. 777-200 bez lornetki(dobrej) bym sie nie odwarzyl zgadywac..
W nowszych wersjach B777 tj. B77LR i B77W łatwo poznać po końcówkach skrzydeł bo są skośne no i gabarytami B777 jest znacznie szerszy. Natomiast A330 można łatwo poznać po silnikach bo są bardziej dłuższe i węższe, lub też po tym że ma bardziej spiczasty dziób. To by było tyle od mnie.
Jeżeli chodzi o smugi B777/A330 to służę drobną pomocą naukową:
Jak widać - smuga po B777 jest bardzo gruba i łączy się w "grubą" całość, natomiast A330 to bardzo cienkie smugi.
Oczywiście bez dobrej lornetki się nie obejdzie:D
http://i41.tinypic.com/5yrtkw.jpg
Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem założenia takiego tematu, który pozwoli na szybkie odróżnienie maszyn na przelotowej.
Chodzi dostrzegalne szczegóły, prezentowanie różnic itd. Mam nadzieję że nie jednej osobie taki temat wiele pomoże. Oczywiście nie należy dublować wątku POMOC W ROZPOZNAWANIU....
Jedna osoba już zagadnienie poruszyła 777 vs 330 , zatem niech w temat wejdą jeszcze różnice pomiędzy innymi maszynami.
Co to kształtów, bryły samolotu polecam te szkice. Przydatne do identyfikacji.
Les Editions Elodie Roux: aircraft 3-view drawings - plan 3 vues d'avions
Ja rozpoznaję 777 po charakterystycznym skosie i zakończeniu skrzydeł. Jako, że mam ich dużo nad głową rzadko mylę go z Airbusem. Ale co do kolejnych różnic: jeśli mamy problem z odróżnieniem Airbusa A320 i Boeing 737 to mam prostą wskazówkę: jako że Boeing 737 nie ma klap od podwozia głównego przy dobrym sprzęcie zauważymy czarne "coś" na brzuchu samolotu w kształcie koła (o ile mnie pamięć nie myli to klap nie ma również Embraer, ale to już trzeba się mocniej wgłębiać w szczegóły, by rozróżnić go od Boeinga). Będziemy mogli wtedy wykluczyć Airbusa i zastanawiać się nad Benkiem i Embraerem.
Oto różnice B 744(8) v A343(2,6). Oczywiście: smugi. Za benkami dość szybko łączą się w dwa warkocze, za airbusami długo pozostają rozdzielone.
http://img708.imageshack.us/img708/245/beztytuu2ei.jpg
Gdzieś na jakimś forum widziałem coś takiego
http://images10.fotosik.pl/1288/6c00b9121f79e93fm.jpghttp://images10.fotosik.pl/1288/87c19edb6ea47520m.jpg
http://images10.fotosik.pl/1288/c963a49c591a5385m.jpg
http://images10.fotosik.pl/1288/b40eb983f0badb7em.jpg
http://images10.fotosik.pl/1288/96446db9abc95d90m.jpg
Nie do końca chodzi o hurtowe wstawianie miniatur, bo to było już na tym forum, ale o konkretne szczegóły. Przykład:
Kształt silników
A343
http://i44.tinypic.com/2ugiclv.jpg
A346
http://i44.tinypic.com/29ngwhc.jpg
Dzieki, Panowie.
Wlasnie o cos takiego, jak np. we wpisie #4, mi chodzi.
Doprecyzuję: pytanie jest, jak rozroznic na szybko maszyny o (z daleka) podobnych sylwetkach, *jesli sie nie ma sprzetu optycznego*. Czyli np. idziemy sobie przez centrum Warszawy, i slyszymy (bo ucho wylapuje takie odglosy :)) lub zauwazamy kątem oka (bo oko wylapuje takie widoki :)) samolot na przelotowej. Oczywiscie, tak na szybko natychmiast rozrozniamy 4-silnikowy od 2-silnikowego (z 3-silnikowym to chyba troche zalezy od kąta patrzenia, no ale tak czy owak 3-silnikowe sa coraz rzadsze), no i z grubsza "duzy czy maly".
Czy mianowicie mam racje, ze jesli widac dwie smugi oddzielnie (w mniejszej lub wiekszej odleglosci za samolotem), to to jest (archetypicznie) 330 lub 777, a jesli jedną, to to jest 737, 320 lub mniejszy (lub oczywiscie majacy silniki z tylu kadluba - no ale to i tak "co najwyzej" eMDek bylby :))? A jak to jest w przypadku 757/204? A z 4-silnikowych - czy np. AR1/AR8/146 zostawia (na oko) jedną smugę?
BTW: Czy 340 od 380 mozna odroznic "tylko" po optycznej grubosci smug?
Bo w ogole dodatkowa trudnosc jest taka, ze wszystko zalezy takze od przejrzystosci powietrza, oraz od tego, jak daleko (w sensie rzutu na powierzchnie Ziemi) od obserwatora dany samolot leci. No i pewnie takze od temperatury na przelotowej (przypuszczam, ze taki sam samolot bedzie zostawial roznie (w szczegolach) wygladajace smugi w zaleznosci od warunkow atmosferycznych wlasnie?).
PS. Co do tabelek (takze tych z wątku, ktory nazwalem "elementarzowym") - sa (bez ironii) cenne, ale z tabelką jest o tyle latwiej, ze widzimy *zestawienie* samolotow - a "w naturze" widzimy samoloty raczej pojedynczo (choc oczywiscie sa tez mijanki, albo i czasem wyprzedzanki!), czyli bez bezposredniej mozliwosci porownania.
Ja Ci powiem że ja jestem w stanie - A340 bez błędu poznaję, natomiast A380 często myli mi się z 747. A340 ma jakby większy rozstaw (jakby!) i zawsze oddzielnie widać 4 smugi (przynajmniej u mnie) a 747 & A380 2 zlewają się często w jedną jak nie idzie w zenicie.