Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie SZYBKIE ODRÓŻNIANIE SAMOLOTÓW


    Polecamy

    Wątek "elementarzowy" przejrzalem, przynajmniej jego pierwsze strony, ale... Jak latwo, szybko i bezblednie rozroznic 777 i 330 na przelotowej?

  2. #2
    Awatar burn

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    (troche na pólnoc od Poznania)

    Domyślnie

    A340-747-A380 bez problemu ale np.a330-300 vs. 777-200 bez lornetki(dobrej) bym sie nie odwarzyl zgadywac..

  3. #3
    Awatar pol574

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    CICHE/Zakopane

    Domyślnie

    W nowszych wersjach B777 tj. B77LR i B77W łatwo poznać po końcówkach skrzydeł bo są skośne no i gabarytami B777 jest znacznie szerszy. Natomiast A330 można łatwo poznać po silnikach bo są bardziej dłuższe i węższe, lub też po tym że ma bardziej spiczasty dziób. To by było tyle od mnie.
    Sprzęt:Canon EOS 550D+GSO 10"+GSO 2x.
    My Airport Ciche-Baligowiec 1:400

  4. #4
    Awatar pitexon_89

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    okolice Nysy/Wrocław

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o smugi B777/A330 to służę drobną pomocą naukową:
    Jak widać - smuga po B777 jest bardzo gruba i łączy się w "grubą" całość, natomiast A330 to bardzo cienkie smugi.
    Oczywiście bez dobrej lornetki się nie obejdzie



  5. #5
    Moderator
    Awatar MARUNIO

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    PIEŃSK

    Domyślnie SZYBKIE ODRÓŻNIANIE SAMOLOTÓW

    Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem założenia takiego tematu, który pozwoli na szybkie odróżnienie maszyn na przelotowej.
    Chodzi dostrzegalne szczegóły, prezentowanie różnic itd. Mam nadzieję że nie jednej osobie taki temat wiele pomoże. Oczywiście nie należy dublować wątku POMOC W ROZPOZNAWANIU....
    Jedna osoba już zagadnienie poruszyła 777 vs 330 , zatem niech w temat wejdą jeszcze różnice pomiędzy innymi maszynami.
    Ostatnio edytowane przez MARUNIO ; 13-04-2012 o 20:26
    MARUNIO

    USSR 20X60, MAK127/1500+NIKON D40X+ NIKKOR 70/300

    SWO 502349218


  6. #6
    Awatar vader

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Co to kształtów, bryły samolotu polecam te szkice. Przydatne do identyfikacji.

    Les Editions Elodie Roux: aircraft 3-view drawings - plan 3 vues d'avions
    N 10" 'Simon II' + SCT 5", EOS 70D, Intek AR-109, PlanePlotter: mo i vo

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Ja rozpoznaję 777 po charakterystycznym skosie i zakończeniu skrzydeł. Jako, że mam ich dużo nad głową rzadko mylę go z Airbusem. Ale co do kolejnych różnic: jeśli mamy problem z odróżnieniem Airbusa A320 i Boeing 737 to mam prostą wskazówkę: jako że Boeing 737 nie ma klap od podwozia głównego przy dobrym sprzęcie zauważymy czarne "coś" na brzuchu samolotu w kształcie koła (o ile mnie pamięć nie myli to klap nie ma również Embraer, ale to już trzeba się mocniej wgłębiać w szczegóły, by rozróżnić go od Boeinga). Będziemy mogli wtedy wykluczyć Airbusa i zastanawiać się nad Benkiem i Embraerem.

  8. #8
    Awatar aszczytno

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie

    Oto różnice B 744(8) v A343(2,6). Oczywiście: smugi. Za benkami dość szybko łączą się w dwa warkocze, za airbusami długo pozostają rozdzielone.
    OMD Em-10, FinePix S-1, MAK 127/1500

  9. #9
    Awatar darko64

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Gdzieś na jakimś forum widziałem coś takiego




  10. #10
    Moderator
    Awatar MARUNIO

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    PIEŃSK

    Domyślnie

    Nie do końca chodzi o hurtowe wstawianie miniatur, bo to było już na tym forum, ale o konkretne szczegóły. Przykład:
    Kształt silników
    A343


    A346
    MARUNIO

    USSR 20X60, MAK127/1500+NIKON D40X+ NIKKOR 70/300

    SWO 502349218


  11. #11
    Awatar misiek153

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MARUNIO Zobacz posta
    Nie do końca chodzi o hurtowe wstawianie miniatur, bo to było już na tym forum, ale o konkretne szczegóły.
    To jest cenna wskazówka
    CANON EOS 80D + GSO 10" i SYNTA 8", TAMRON AF 18-270 Di II VC PZD, TAMRON 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD, OLYMPUS 12x50

    Kupię konwerter 1.4x, najlepiej KENKO!!

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Dzieki, Panowie.

    Wlasnie o cos takiego, jak np. we wpisie #4, mi chodzi.

    Doprecyzuję: pytanie jest, jak rozroznic na szybko maszyny o (z daleka) podobnych sylwetkach, *jesli sie nie ma sprzetu optycznego*. Czyli np. idziemy sobie przez centrum Warszawy, i slyszymy (bo ucho wylapuje takie odglosy ) lub zauwazamy kątem oka (bo oko wylapuje takie widoki ) samolot na przelotowej. Oczywiscie, tak na szybko natychmiast rozrozniamy 4-silnikowy od 2-silnikowego (z 3-silnikowym to chyba troche zalezy od kąta patrzenia, no ale tak czy owak 3-silnikowe sa coraz rzadsze), no i z grubsza "duzy czy maly".

    Czy mianowicie mam racje, ze jesli widac dwie smugi oddzielnie (w mniejszej lub wiekszej odleglosci za samolotem), to to jest (archetypicznie) 330 lub 777, a jesli jedną, to to jest 737, 320 lub mniejszy (lub oczywiscie majacy silniki z tylu kadluba - no ale to i tak "co najwyzej" eMDek bylby )? A jak to jest w przypadku 757/204? A z 4-silnikowych - czy np. AR1/AR8/146 zostawia (na oko) jedną smugę?

    BTW: Czy 340 od 380 mozna odroznic "tylko" po optycznej grubosci smug?

    Bo w ogole dodatkowa trudnosc jest taka, ze wszystko zalezy takze od przejrzystosci powietrza, oraz od tego, jak daleko (w sensie rzutu na powierzchnie Ziemi) od obserwatora dany samolot leci. No i pewnie takze od temperatury na przelotowej (przypuszczam, ze taki sam samolot bedzie zostawial roznie (w szczegolach) wygladajace smugi w zaleznosci od warunkow atmosferycznych wlasnie?).

    PS. Co do tabelek (takze tych z wątku, ktory nazwalem "elementarzowym") - sa (bez ironii) cenne, ale z tabelką jest o tyle latwiej, ze widzimy *zestawienie* samolotow - a "w naturze" widzimy samoloty raczej pojedynczo (choc oczywiscie sa tez mijanki, albo i czasem wyprzedzanki!), czyli bez bezposredniej mozliwosci porownania.
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 16-04-2012 o 17:35

  13. #13
    Awatar mgab

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Zgierz/Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Czy 340 od 380 mozna odroznic "tylko" po optycznej grubosci smug?
    Ja Ci powiem że ja jestem w stanie - A340 bez błędu poznaję, natomiast A380 często myli mi się z 747. A340 ma jakby większy rozstaw (jakby!) i zawsze oddzielnie widać 4 smugi (przynajmniej u mnie) a 747 & A380 2 zlewają się często w jedną jak nie idzie w zenicie.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •