Obecnie stoi w hangarze.Zamieszczone przez Chudy
Pzdr,P.
Na jak długo LOA wróciła do Wawy ? Znany jest termin odlotu ?
Dziś znalazłem taką fotkę - http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6384657&nseq=8 :>
Pzdr.
Obecnie stoi w hangarze.Zamieszczone przez Chudy
Pzdr,P.
Cytuję wypowiedzi kolegów z tematu "Flota PLL LOT":
Od razu zaznaczam, że nie wiem jak to było z tym leasingowaniem lotowskich 767 w rzeczywistości, ale uzbierało się u mnie z tamtych czasów kilka wycinków prasowych i choćby dla wspomnienia warto zacytować kilka wypowiedzi:Zamieszczone przez Stoarn
"Jak powiedział dziennikarzowi PAP dyrektor ds. ekonomiki i rozwoju PLL LOT Henryk Zimakowski - PLL LOT udzieliły mandatu amerykańskiemu bankowi Citycorp. na zorganizowanie konsorcjum banków w celu sfinansowania nabycia trzech samolotów typu Boeing 767. Kapitał zagraniczny, potrzebny w tym celu, wyniesie 160 mln dolarów. Oprócz tego wniesione zostaną wkłady dewizowe przez PLL LOT i Bank PKO S.A. Szczegółowe warunki umowy uzgodni się i podpisze w ciągu najbliższego miesiąca. Według dotychczasowych ustaleń, konsorcjum banków wydzierżawi samoloty na 12 lat. W tym okresie zostaną one spłacone i przejdą na własność "Lot-u". Warto przypomnieć, że okres eksploatacji B 767 oceniany jest na ok. 30 lat"
- artykuł "Za co kupimy Boeingi" aut. Sławomir Szokarski
"Właścicielem samolotów będzie konsorcjum banków finansujących zakup, a "Lot" będzie je dzierżawił. Po 12 latach eksploatacji i spłaceniu kredytu samoloty przejdą na własność PLL LOT. Wydzierżawienie tego typu samolotów to spełnienie aktualnych i przyszłych potrzeb naszego przewoźnika powietrznego"
- artykuł "Nadlatują Boeingi" aut. Krzysztof Żak
I na koniec najlepsze - klasycznym argumentem za wymianą Ił-ów 62M na Boeingi 767 nie były względy bezpieczeństwa, ale ekonomika :
"W PLL LOT trasę amerykańską obsługiwały dotychczas Iły 62M. Co prawda podróż nimi na trasie Warszawa-Nowy Jork(!)-Warszawa trwała nieco krócej - 17 godzin 9 minut (Boeing pokona ją w 18 godzin 5 minut), ale w ciągu godziny lotu "Iliuszyn" spalał 7 ton paliwa, a Boeing potrzebuje na to zaledwie 4,4 tony. Dodajmy jeszcze, że Ił zabierał na pokład tylko 168 pasażerów."
- artykuł "Nadlatują Boeingi" aut. Krzysztof Żak
"Zużywają one(Boeingi 767 - mój przyp.)ok. 4,5 tony paliwa na godzinę, podczas gdy Ił-62M ok. 7,5 tony"
- artykuł "Boeingi w służbie "Lotu" (za PAP)
...oczywiście ani słowa o tym, że potrzeba było 270 ofiar, żeby podjąć taką decyzję...
Pozdrawiam serdecznie
Bodajze kolo 1990 wybralismy sie z ojcem na Okecie, w hangarach byly chyba jakies dni otwarte. Stal juz wtedy jeden 767, a szanowna wycieczka zwiedzala sprzed LOTowski produkcji rosyjskiej, przede wszystkim wlasnie 62ki, ktore byly przygotowywane do wywozki do nowych wlascicieli. Mozliwosc wejscia do kokpitu i posiedzenia sobie na miejscu pilota, albo wyjscia na skrzydlo i sprawdzenia jego elastycznosci na koncu plata byly niezlym przezyciem. Jeden z ilow stal przy "rusztowaniu", byl niemal calkowicie rozebrany w srodku, bez podlogi. Dzieki "rusztowaniu" mozna bylo zajrzec praktycznie wszedzie, takze wejsc na wysokosc 12m i obejrzec ogon, poruszac sterem wysokosci i trymerem, ktory odegral taka role w wypadku "Kosciuszki".
Pamietam tez ze z poczatkowo licznej grupy (moze ze 200 osob, zeby wejsc do kokpitu ila trzeba bylo postac w kolejce na schodkach) dosc szybko pozostala grupa moze 6-8 mlodych chlopakow jak ja (plus ich rodzice), ktora spedzila w hangarach jeszcze pare godzin sluchajac opowiesci przewodnika, ktory dosc mocno rozszerzyl program zwiedzania.
Jak ja miałem kiedyś być okazję w jednym z hangarów LOT'u był w nim akurat SP-LOA na bodajże przeglądzie C i w nim miałem to okazję zasiąść na fotelu pilota...
Mimo że z LOTem mam wyjątkowo negatywne skojarzenia, to jakiś sentyment do tego akurat samolotu mam...
KZ
Czemu teraz nie robi się takich imprez? :/Zamieszczone przez Behemot
--
Leszek A. Szczepanowski
LH to po prostu na to stać, zwłaszcza ze taki 747 jest wart jeszcze sporo kasy...Zamieszczone przez Pirx
Wiesz, to bylo efektem tego ze pozbywali sie Ilow. Bo przeciez do tego 767 co stal juz w hangarze wstepu nie bylo, mozna bylo tylko popatrzec z daleka.Zamieszczone przez twinsen
Behemot to nie do końca tak, moim zdaniem. Zanim nie mieliśmy Boeingów to takie dni odbywały się co jakiś czas. Ja byłem na kilku takich dniach. Niestety mi nie udało się Iła zobaczyć.
"Gniezno" u nowego właściciela
http://www.airliners.net/photo/Mexic...-ER/1428973/L/
Hmmm z podpisu wynika ze bedzie latal do 2010 roku, wiec jest szansa na to ze wroci do LOTu
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Tak, już jest przemalowany na biało, obecnie przechodzi ostatnie zabiegi przed przekazaniem do Mexicany w Warszawie.
________________________________________
Pozdrawiam, Krzysiek.
"If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.
Witam,
Nie wiem czy gdzieś było wcześniej ale tutaj jest kilka filmików z oblotu SP-LOA
http://www.youtube.com/user/zukpio
Pozdrawiam
Marek
Kraków w nowy, pięknym ubranku. Prezentuje sie ekstra !
http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...6469192&nseq=7
Zakładki