Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 58 z 58
  1. #41

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wlkp.

    Domyślnie


    Polecamy

    Na jak długo LOA wróciła do Wawy ? Znany jest termin odlotu ?

    Dziś znalazłem taką fotkę - http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6384657&nseq=8 :>

    Pzdr.

  2. #42
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Chudy
    Na jak długo LOA wróciła do Wawy ? Znany jest termin odlotu ?

    Dziś znalazłem taką fotkę - http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6384657&nseq=8 :>

    Pzdr.
    Obecnie stoi w hangarze.

    Pzdr,P.

  3. #43

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytuję wypowiedzi kolegów z tematu "Flota PLL LOT":

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Cytat Zamieszczone przez RENO
    Mam pytanie odnośnie leasingu, skoro kończą się umowy to te samoloty nie powinny stać się własnością nieLOTa??? Czy to jest tak, że my wam pożyczamy maszynę na jakiś czas, a wy płacicie nam za to coś jakby "abonament"
    Zależy od formy leasingu. Leasing to ogólne pojęcie ogromnej ilości typów umów, leasingiem można nazwać zwykły leasing operacyjny przypominający najem/dzierżawę (albo po prostu dzierżawę), w lotnictwie z wariantem "wet" i "dry" (z załogą albo bez), leasing operacyjny może być także, jak piszesz, swego rodzaju zapłatą w ratach (w jednym z wariantów). Lease może być także finansowy (SAS z ILFC, że ILFC kupi 738 od Boeinga i da w użytkowanie SASowi), ze szczególnym wariantem "zwrotnym" (sale and leaseback, SAS z ILFC, że ILFC kupi od SASa 738, ale SAS dalej będzie użytkował maszynę, tak zrobił z kilkoma Boeingami LOT).

    Każdy leasing może teoretycznie prowadzić do przeniesienie własności, jeśli lessor i leasingobiorca się tak umówią... Teoretycznie gdy wartość zapłaconych rat już przekroczy wartość używanego przedmiotu, przedmiot jest już tak stary że rzadko lessor finansowy ma interes w jego odzyskaniu.

    Nie wiem, jak wyglądają leasingi maszyn LOTu.

    Niech mnie ktoś poprawi albo uzupełni...
    Od razu zaznaczam, że nie wiem jak to było z tym leasingowaniem lotowskich 767 w rzeczywistości, ale uzbierało się u mnie z tamtych czasów kilka wycinków prasowych i choćby dla wspomnienia warto zacytować kilka wypowiedzi:

    "Jak powiedział dziennikarzowi PAP dyrektor ds. ekonomiki i rozwoju PLL LOT Henryk Zimakowski - PLL LOT udzieliły mandatu amerykańskiemu bankowi Citycorp. na zorganizowanie konsorcjum banków w celu sfinansowania nabycia trzech samolotów typu Boeing 767. Kapitał zagraniczny, potrzebny w tym celu, wyniesie 160 mln dolarów. Oprócz tego wniesione zostaną wkłady dewizowe przez PLL LOT i Bank PKO S.A. Szczegółowe warunki umowy uzgodni się i podpisze w ciągu najbliższego miesiąca. Według dotychczasowych ustaleń, konsorcjum banków wydzierżawi samoloty na 12 lat. W tym okresie zostaną one spłacone i przejdą na własność "Lot-u". Warto przypomnieć, że okres eksploatacji B 767 oceniany jest na ok. 30 lat"
    - artykuł "Za co kupimy Boeingi" aut. Sławomir Szokarski

    "Właścicielem samolotów będzie konsorcjum banków finansujących zakup, a "Lot" będzie je dzierżawił. Po 12 latach eksploatacji i spłaceniu kredytu samoloty przejdą na własność PLL LOT. Wydzierżawienie tego typu samolotów to spełnienie aktualnych i przyszłych potrzeb naszego przewoźnika powietrznego"
    - artykuł "Nadlatują Boeingi" aut. Krzysztof Żak

    I na koniec najlepsze - klasycznym argumentem za wymianą Ił-ów 62M na Boeingi 767 nie były względy bezpieczeństwa, ale ekonomika :

    "W PLL LOT trasę amerykańską obsługiwały dotychczas Iły 62M. Co prawda podróż nimi na trasie Warszawa-Nowy Jork(!)-Warszawa trwała nieco krócej - 17 godzin 9 minut (Boeing pokona ją w 18 godzin 5 minut), ale w ciągu godziny lotu "Iliuszyn" spalał 7 ton paliwa, a Boeing potrzebuje na to zaledwie 4,4 tony. Dodajmy jeszcze, że Ił zabierał na pokład tylko 168 pasażerów."
    - artykuł "Nadlatują Boeingi" aut. Krzysztof Żak

    "Zużywają one(Boeingi 767 - mój przyp.)ok. 4,5 tony paliwa na godzinę, podczas gdy Ił-62M ok. 7,5 tony"
    - artykuł "Boeingi w służbie "Lotu" (za PAP)

    ...oczywiście ani słowa o tym, że potrzeba było 270 ofiar, żeby podjąć taką decyzję...
    Pozdrawiam serdecznie

  4. #44
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    LOT po splaceniu Boingow sprzedal je do firmy leasingowej bo miec pieniadze "na zycie". Placil normalne raty leasingowe. Prosze mnie poprawic jesli sie myle.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  5. #45
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Bodajze kolo 1990 wybralismy sie z ojcem na Okecie, w hangarach byly chyba jakies dni otwarte. Stal juz wtedy jeden 767, a szanowna wycieczka zwiedzala sprzed LOTowski produkcji rosyjskiej, przede wszystkim wlasnie 62ki, ktore byly przygotowywane do wywozki do nowych wlascicieli. Mozliwosc wejscia do kokpitu i posiedzenia sobie na miejscu pilota, albo wyjscia na skrzydlo i sprawdzenia jego elastycznosci na koncu plata byly niezlym przezyciem. Jeden z ilow stal przy "rusztowaniu", byl niemal calkowicie rozebrany w srodku, bez podlogi. Dzieki "rusztowaniu" mozna bylo zajrzec praktycznie wszedzie, takze wejsc na wysokosc 12m i obejrzec ogon, poruszac sterem wysokosci i trymerem, ktory odegral taka role w wypadku "Kosciuszki".

    Pamietam tez ze z poczatkowo licznej grupy (moze ze 200 osob, zeby wejsc do kokpitu ila trzeba bylo postac w kolejce na schodkach) dosc szybko pozostala grupa moze 6-8 mlodych chlopakow jak ja (plus ich rodzice), ktora spedzila w hangarach jeszcze pare godzin sluchajac opowiesci przewodnika, ktory dosc mocno rozszerzyl program zwiedzania.

  6. #46
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Jak ja miałem kiedyś być okazję w jednym z hangarów LOT'u był w nim akurat SP-LOA na bodajże przeglądzie C i w nim miałem to okazję zasiąść na fotelu pilota...
    Mimo że z LOTem mam wyjątkowo negatywne skojarzenia, to jakiś sentyment do tego akurat samolotu mam...
    KZ

  7. #47
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Bodajze kolo 1990 wybralismy sie z ojcem na Okecie, w hangarach byly chyba jakies dni otwarte.
    Czemu teraz nie robi się takich imprez? :/
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  8. #48
    Senior Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pirx
    Jesli LH honoruje Swojego pierwszego 747 czy Constaletion....
    Po prostu szkoda....
    LH to po prostu na to stać, zwłaszcza ze taki 747 jest wart jeszcze sporo kasy...

  9. #49
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Bodajze kolo 1990 wybralismy sie z ojcem na Okecie, w hangarach byly chyba jakies dni otwarte.
    Czemu teraz nie robi się takich imprez? :/
    Wiesz, to bylo efektem tego ze pozbywali sie Ilow. Bo przeciez do tego 767 co stal juz w hangarze wstepu nie bylo, mozna bylo tylko popatrzec z daleka.

  10. #50
    Awatar Tom Vein

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Behemot to nie do końca tak, moim zdaniem. Zanim nie mieliśmy Boeingów to takie dni odbywały się co jakiś czas. Ja byłem na kilku takich dniach. Niestety mi nie udało się Iła zobaczyć.

  11. #51

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Gniezno i Warszawa już nie w LO

    Pozdrawiam
    Jarek


  12. #52

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Hmmm z podpisu wynika ze bedzie latal do 2010 roku, wiec jest szansa na to ze wroci do LOTu

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  13. #53
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Czy LOB rowniez zakonczyl juz sluzbe w Locie?
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  14. #54

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Tak, już jest przemalowany na biało, obecnie przechodzi ostatnie zabiegi przed przekazaniem do Mexicany w Warszawie.
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  15. #55
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Dzieki za odpowiedz.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  16. #56

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPST

    Domyślnie

    Witam,

    Nie wiem czy gdzieś było wcześniej ale tutaj jest kilka filmików z oblotu SP-LOA
    http://www.youtube.com/user/zukpio

    Pozdrawiam
    Marek

  17. #57
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Kraków w nowy, pięknym ubranku. Prezentuje sie ekstra !

    http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...6469192&nseq=7



  18. #58

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdansk/GDN/EPGD

    Domyślnie


    Polecamy

    Smutno mi się zrobiło na widok naszych Oscarów pozbawionych barw lotu, tuż przed odejściem z tak długoletniej służby...zwłaszcza że parę razy nimi latałem do Stanów.
    Ale ich widok w świeżutkim meksykańskim ubranku tak cieszy, to tak jakby dostały nowe życie.

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •