Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 102

Wątek: Reklamacje LOT

  1. #21

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie


    Polecamy

    Dodałbym statystyki odwołań lotów Katowickich... Powinno wystarczyć do wykazania Twojej racji. KTW i BZG odwołuje się na maxa, zwykle zamiennie ze względu na problemy z flotą. To nie jest nic nieprzewidzianego.

  2. #22

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi i porady. Niby nic wielkiego się nie stało, pieniądze za bilet mi zwrócili, ale straciłem kupę czasu i nerwów na dojazd do Warszawy PKP i jeśli tylko się uda, to nie odpuszczę.
    Skąd wziąć taką statystykę?

  3. #23
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Hm. Chętnie poznam w tej materii opinię Stoarna

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lukiluk Zobacz posta
    Dzięki za wszystkie podpowiedzi i porady. Niby nic wielkiego się nie stało, pieniądze za bilet mi zwrócili, ale straciłem kupę czasu i nerwów na dojazd do Warszawy PKP i jeśli tylko się uda, to nie odpuszczę.
    Skąd wziąć taką statystykę?
    Czy mi się dobrze wydaje: Jesli zwrócili pieniądze za bilet, Ty to przyjąłes, to juz chyba nic Ci sie nie nalezy...

  5. #25

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie



    Zwrot za bilet wyłącza możliwość przebukowania i domagania się zwrotu za noclegi i posiłki, od chwili rezygnacji.

    Ale wciąż przysługuje odszkodowanie zryczałtowane (250 EUR).

    W kwestii usterek technicznych, pisząc skargę do ULCu, wystarczy wskazać tradycyjnie dicta w sprawach Sturgeon i Wallentin-Herrmann (lub same te nazwy spraw) i napisać, że co do zasady usterka techniczna nie jest okolicznością nadzwyczajną, tak jak Motyw (14) nie jest przepisem wiążącym (co już rozstrzygano), a już na pewno nie wspomina nic o "usterce technicznej" - jakie warunki musi spełnić usterka, by być okolicznością nadzwyczajną, o tym było ws. Wallentin-Herrmann.

    W kwestii statystyk odwołań - nawet jeśli lot odwołano na skutek usterki technicznej nadzwyczajnej i wyjątkowej (takiej która wedle ETS uwalnia od obowiązku odszkodowawczego), to częstość odwołań lotów krajowych faktycznie może wskazywać na to, że LOT planując rozkład całkowicie zignorował to, że usterki techniczne się zdarzają.

    Przypomnę cudowną bajkę o trollu, która ma również zastosowanie (czasami) do złych warunków atmosferycznych w portach innych niż baza przewoźnika - gdy lotnisko nawiedził troll, który odgryzł samolotowi kawałek skrzydła, to jest to absolutnie okoliczność nadzwyczajna i nieprzewidziana. Jeśli jednak troll przychodzi raz w tygodniu sobie pochrupać skrzydełka, to należałoby oczekiwać od przewoźnika parkowania samolotów w innym miejscu, bo nie jest to niespodziewane, ani nadzwyczajne.

    Tak jak "zima", która co roku niespodziewanie atakuje, i ATRki, które psują się niespodziewanie co kilka dni (a może częściej, nie wiem nie znam statystyk?)

  6. #26

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Mam następujące pytanie, czy jest sens składać reklamacje w sytuacji opisanej poniżej ? Mam już powoli dość spóźnień na krajówkach i zastanawiam się jak utrzeć im nosa trochę

    Ostatnio mój lot BZG-WAW był opóźniony o 1h47min, wiec minimalnie poniżej czasu za który przysługuje odszkodowanie, ale właściwe jest to czas od wyruszenia z postoju do zatrzymania na płycie w WAW do tego dochodzi czekanie na busa i dojazd do terminalu, więc myślę że coś około 2h wyjdzie, dodatkowo musiałem odwołać spotkanie zaplanowane na wieczór, wcześniej jeszcze było przesunięcie lotu z godziny 17:25 na 17:50 o którym byłem poinformowany odpowiednio wcześniej ale to 25min później niż zakładałem ze będę w WAW w momencie wykupu biletu
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 13-04-2011 o 07:56 Powód: literówki; Zdania rozpoczynamy wielką literą

  7. #27

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Czy mógłby mnie ktoś upewnić w tym, że reklamacja wysłana poprzez mail wysłany na passenger.claims@lot.pl jest reklamacją pełnowartościową i wystarczającą? Czy też raczej powinienem jednak bazować na dokumencie drukowanym i wysłanym listem poleconym pocztą tradycyjną? Zastrzegam, że poszukuję informacji 100% pewnej.

  8. #28
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Jest wystarczająca.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  9. #29
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Tutaj udzielamy tylko 100 % pewnych informacji Ale z tego co sam doczytałem to mail wystarczy. Przynajmniej do LO.

  10. #30

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Czy mógłby mnie ktoś upewnić w tym, że reklamacja wysłana poprzez mail wysłany na passenger.claims@lot.pl jest reklamacją pełnowartościową i wystarczającą? Czy też raczej powinienem jednak bazować na dokumencie drukowanym i wysłanym listem poleconym pocztą tradycyjną? Zastrzegam, że poszukuję informacji 100% pewnej.
    W świetle KC oraz postępowania przed ULCem, ważne, żebyś miał potwierdzenie nadania takiego maila (chodzi o datę reklamacji i ewentualną 30-dniową bezczynność)

    kamyk@
    Niestety nie widzę podstaw do reklamacji opartej na Rozporządzeniu (WE) 261/2004, niemniej może ugrasz jakąś zniżkę na następny raz? Pisać zawsze można, jak nie napiszesz, to na bank nic nie ugrasz

  11. #31

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    kamyk@[/B] Niestety nie widzę podstaw do reklamacji opartej na Rozporządzeniu (WE) 261/2004, niemniej może ugrasz jakąś zniżkę na następny raz? Pisać zawsze można, jak nie napiszesz, to na bank nic nie ugrasz
    Może jeszcze gdzieś się znajdą ze 4 minuty, żeby wydziadowac trochę kasy.... ech, dziwi mnie taki szukanie haczyków. Reklamacje składa się wtedy, kiedy jest się niezadowolonym z niezrealizowanej usługi, a nie wtedy kiedy uda się naciągnąć wszystkie czynniki żeby można było ją złożyć...

  12. #32
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kamyk Zobacz posta
    Ostatnio mój lot BZG-WAW był opóźniony o 1h47min, wiec minimalnie poniżej czasu za który przysługuje odszkodowanie, ale właściwe jest to czas od wyruszenia z postoju do zatrzymania na płycie w WAW do tego dochodzi czekanie na busa i dojazd do terminalu, więc myślę że coś około 2h wyjdzie, dodatkowo musiałem odwołać spotkanie zaplanowane na wieczór, wcześniej jeszcze było przesunięcie lotu z godziny 17:25 na 17:50 o którym byłem poinformowany odpowiednio wcześniej ale to 25min później niż zakładałem ze będę w WAW w momencie wykupu biletu
    A gdyby doleciał o czasie to by bezpośrednio w terminalu wylądował? No już bez przesady.

  13. #33

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Gdyby ktoś miał wątpliwości, czy aplikować o zwrot biletów Promolot/First Minute. Wczoraj dostałem przelewik, równe 56 PLN prawie, czyli cena - taryfa (10) - koszt biletu (32,40). Da się, łącznie z opłatą paliwową. Wystarczył 1 email.

    Pozdrawiam,

  14. #34

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    To ja korzystając z okazji zapytam czy istnieje jakiś dokładny termin od daty lotu, z którego się nie skorzystało, w którym można zgłosić takie roszczenie o zwrot podatków, etc.?

    Czy można aplikować o zwrot opłat za lot jedynie przed jego odbyciem się czy można też dostać zwrot kilka dni lub tygodni po jego odbyciu się?

  15. #35

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    W świetle KC oraz postępowania przed ULCem, ważne, żebyś miał potwierdzenie nadania takiego maila (chodzi o datę reklamacji i ewentualną 30-dniową bezczynność)

    kamyk@
    Niestety nie widzę podstaw do reklamacji opartej na Rozporządzeniu (WE) 261/2004, niemniej może ugrasz jakąś zniżkę na następny raz? Pisać zawsze można, jak nie napiszesz, to na bank nic nie ugrasz
    Dziękuję za odpowiedż mam jeszcze pytanie jak wygląda sytuacja kiedy lot jest odwołany ale bilet jest przebookowany na kolejny rejs, do celu docieram z półtora godzinnym opóźnieniem, czy wtedy jest podstawa do składania reklamacji zgodnie z 261/2004 ?

  16. #36

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skaabeusz Zobacz posta
    Może jeszcze gdzieś się znajdą ze 4 minuty, żeby wydziadowac trochę kasy.... ech, dziwi mnie taki szukanie haczyków. Reklamacje składa się wtedy, kiedy jest się niezadowolonym z niezrealizowanej usługi, a nie wtedy kiedy uda się naciągnąć wszystkie czynniki żeby można było ją złożyć...
    Jeżeli tak jak ja będziesz miał co drugi rejs opóźniony to tez bedziesz szukał haczyków - a opinie na temat dziadowania zostaw dla siebie prawie dwugodzinne opóznienie na 40minutowym locie to nie jest błachostka. Osobiście średnio lubię Lot wiec nie będę miał w postępowaniu wobec nich żadnych skrupułów

  17. #37

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomo Zobacz posta
    Czy można aplikować o zwrot opłat za lot jedynie przed jego odbyciem się czy można też dostać zwrot kilka dni lub tygodni po jego odbyciu się?
    Można zgłosić to przed, można po planowanej dacie lotu.

  18. #38

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dzięki, a orientujesz się lub czy ktokolwiek się orientuje czy jest jakiś termin, w którym o taki zwrot można się ubiegać?
    30 dni od dnia, w którym odbył się lot którego nie wykorzystałem, 12 miesięcy, ...?

    I tak przy okazji na jaką podstawę prawną się powoływać przy tego typu roszczeniu?

  19. #39
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...az_i_inne.html
    Tu masz wszystko o podstawie prawnej i wiele innych przydatnych informacji.

  20. #40
    PawelL
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    A sprawę z mojej skargi LOT właśnie "ponownie przeanalizował" i tym razem doszedł do wniosku, że odszkodowanie ryczałtowe się należy ;-) Oczywiście bodźcem do ten ponownej analizy była skarga do ULC.

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 21-01-2013, 03:25
  2. 14-01-2013, 21:36
  3. 09-01-2013, 20:23
  4. 06-12-2012, 21:03
  5. 19-11-2012, 14:06
  6. 06-11-2012, 11:40
  7. 02-11-2012, 09:33
  8. 26-10-2012, 20:36
  9. 15-10-2012, 13:08
  10. 14-10-2012, 12:32
  11. 04-10-2012, 12:31
  12. 01-10-2012, 19:24
  13. 01-10-2012, 19:19
  14. 10-09-2012, 11:43
  15. 27-08-2012, 05:42
  16. 27-08-2012, 05:17
  17. 30-07-2012, 12:32
  18. 28-07-2012, 11:48
  19. 25-07-2012, 09:50
  20. 18-07-2012, 20:58
  21. 13-07-2012, 10:41
  22. 10-07-2012, 02:59
  23. 10-07-2012, 02:51
  24. 11-06-2012, 15:02
  25. 30-05-2012, 16:45
  26. 24-04-2012, 14:37
  27. 24-04-2012, 08:03
  28. 21-04-2012, 12:50
  29. 31-03-2012, 21:21
  30. 25-03-2012, 22:26
  31. 07-03-2012, 12:52
  32. 05-03-2012, 14:13
  33. 02-03-2012, 09:09
  34. 07-02-2012, 14:27
  35. 11-01-2012, 10:51
  36. 15-12-2011, 23:11
  37. 08-12-2011, 01:27
  38. 29-11-2011, 12:23
  39. 26-11-2011, 20:57
  40. 23-11-2011, 12:03
  41. 13-11-2011, 17:45
  42. 08-11-2011, 19:07
  43. 31-10-2011, 15:03
  44. 28-10-2011, 08:33
  45. 17-10-2011, 11:05
  46. 13-10-2011, 18:57
  47. 17-09-2011, 05:08
  48. 12-09-2011, 21:31
  49. 07-07-2011, 00:23
  50. 27-04-2011, 22:07

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •