Jestem za...
Dużo dyskusji słyszę ostatnio na temat logo LOT. Że stare, że przypomina komara, że nie wiadomo w którą stronę ten żuraw leci i że ogólnie trąci myszką.
Owszem, przyznam szczerze, że LOT ma problemy z wizerunkiem za granicą. Doktoratu robić nie trzeba, wystarczy rzut oka na flyertalk. LOT jest tam wymieniany w jednym rzędzie ze wszystkimi niszowymi liniami Star Alliance. Dla nas duma narodowa, dla innych jeden z mniej istotnych członków *A.
Pojawienie się Sebastiana Mikosza dla mnie osobiście zwiastowało zmianę jakościową w zarządzaniu firmą od strony wizerunkowej. I faktycznie nie sposób odmówić Prezesowi charyzmy. Natomiast jako miłośnik i fan tej linii mam do Pana Prezesa jeden apel:
'Nie zmieniajcie logo!!!'
To tak, jakbyście zmienili logo E. Wedel, czy Blikle. Logo LOT należy do dziedzictwa narodowego i rolą marketerów jest, aby to dziedzictwo umieć sprzedać światu. To jest ponad 80 lat tradycji i doświadczenia. Popatrzcie ile firm chciałoby się takim jubileuszem szczycić. I pokazywać logo, które się nierozerwalnie z nią kojarzy.
Lot musi się zmienić. Kiedyś wymyśliłem hasło: 'A LOT easier to Central Europe'. Myślę że to jest bardzo aktualne - trzeba namówić pax z CDG, FRA, LHR, BRU do latania Lotem na wschód. Bo to nasz naturalny rynek, podobnie jak rynek ze Wschodu na Zachód.
Nie ma sensu konkurowanie z przewoźnikami niskokosztowymi. Lot musi się stać butikową linią dla naszej części Europy. Nie ilość a jakość się liczy. A z E70/75/90, Q-400, A320/B73NG na zapewnienie tej jakości jest szansa.
Zawsze będę powtarzał, że LOT ma wszelkie szanse stania się Swissem Europy Wschodniej. Sky is the limit Panie Prezesie.
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 04-08-2010 o 21:58
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Święte słowa Egon, uważam że to logo zawsze się obroni, jakieś takie wyszło ponadczasowe... Proste i piękne.
Czyżby zapadły jakieś decyzje odnośnie żurawia?
E! Coś musi być na rzeczy skoro wrzucasz taki apel.
A propos CSA to najlepiej wyglądał napis no ogonie 'OK Jet' na tutkach i iłach jeszcze w poprzednim malowaniu.
Żuraw to standard, a napis ? Można przekombinować, może czcionkę inną ? Odświeżyć trzeba.
KS
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 04-08-2010 o 22:13 Powód: ort: czcionkę
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
@raphal: ile ma lat logo CSA, a ile ma lat logo LOT?
Dla mnie sztuką jest podkreślenie tradycji - poza Polską nikt nie ma konotacji komuny. Trzeba podnosić jakość i jechać na 80-letniej tradycji. I to jest klucz do sukcesu.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Rozumiem przywiązanie do tradycji ale aktualne malowanie LOTu wygląda jak retroJet.
Nawet tak konserwatywne linie jak Air France, British Airways czy Lufthansa zmieniają malowanie by dostosować się do rynkowych trendów.
Sam żuraw może zostać ale powinien zostać wkomponowany w nowe barwy.
No dobra, ale tą samą ścieżką mógł pójść Aeroflot. Jednak wywalili z pozycji głównego elementu grafiki ten sierp z młotem radykalnie go zmniejszając, dodali ładnych barw i powstało moim zdaniem jedno z ciekawszych malowań. Lotowskim maszynom też przydałby się kosmetyka barw.
Albo FlyLAL a Small Planet - to drugie super, to pierwsze nudne.
Lufa jest akurat najlepszym przykładem: kiedy oni odświeżyli logo?
BA? Eksperyment z barwami świata zaowocował tylko zostawieniem logo 3D.
A teraz jestem zmuszony złajać mojego guru, Sir Richarda Bransona za nowe malowanie Virgin Atlantic, które wygląda jak malowanie jakiegoś podrzędnego low-costa.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Ja bym dodał jeszcze dodatkowy napis LOT na spodzie kadłuba -tak jak ma Emirates, czy Qatar -dla miłośników robiących fotki przelotówek była by to dodatkowa frajda -jak i zarazem reklama linii. Jakiś czas temu już była dyskusja o zmianie zarówno samego loga jak i malowań samolotów -ale chyba ze względu na koszty wstrzymano się z realizacją tych planów.
Coś takiego znalazłem, (pomijam informacje z przed 4, 5 lat) -tu cos nowszego:
http://forum.ls-rp.net/index.php?showtopic=120847&st=0
Sony ALFA 200 18-70mm + Sigma 70-300 mm
Zmieniać na pewno nie, ale odświeżyć i owszem. Odświeżenie byłoby ewidentnym sygnałem że linia tez się zmienia na lepsze.
W firmach o wiele wiele potężniejszych logo na przestrzeni lat ewoluowało.
Ewolucja logo samochodowych koncernów II - Joe Monster
Tak więc nie rewolucja, ale ewolucja !
Lufthansa zmieniła barwy w 1988 roku.
http://www.airliners.net/photo/Lufthansa/Airbus-A310-203/1511288/M/
Nowe logo BA podoba mi się, lecz było jeszcze milej gdy można było zobaczyć 747 z Kogutami Łowickimi na stateczniku.
Przypomnę iż malowanie LOTu wygląda tak samo od 32 lat. Trochę długo.
PS. Właściwie tylko dwie europejskie linie trwają tak długo bez większych zmian LOT i Iberia.
No i teraz powstaje pytanie czy to zaleta, czy wada?
Moim zdaniem zaleta, bo pokazuje jasno ciągłość logo i tradycji.
Wada dla wszystkich 'pizdoletów', którzy uważają, że zmiana pochylenia czcionki spowoduje że ludzie oniemieją z zachwytu nad nowym logo.
Ludzie zwracają uwagę na poziom serwisu. A jak się ów uda połączyć z ciągłością logo to temat jest dość oczywisty.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Zakładki