Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 33
  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Wydzielenie Działu Stewardess jako zewnętrznej spółki


    Polecamy

    Niejako kontynuując temat zmian i restrukturyzacji myślę że to działanie wpisuje się w pewien logiczny ciąg zdarzeń.

    Jest to co prawda informacja niepotwierdzona, ale z dobrego źródła. W najbliższym czasie planowane jest wydzielenie Działu Stewardess jako osobnej spółki. Jestem bardzo ciekaw jaki będzie to miało wpływ na regulaminy pracy i warunki pracy.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    great... wiadomo jaki wpływ będzie mialo:/
    już teraz nowy personel pokładowy, ten "dedykowany do połączenia do HAN" jest zatrudniany przez spółkę Silesia Aviation. vide:Aktualna oferta pracy

  3. #3
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Jazda ,jak ze Stocznia Szczecinska. Wydzielali spolki non stop. Potem to wszystko padlo z glosnym hukiem. 99% taka sama droga czeka LOT niestety.
    Come on Arsenal--))

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Skaabeusz@ A już jakieś skośnookie z letnich rekrutacji latają?

    W sumie Finnair i SAS tak robiły długi czas (AY wciąż, SK nie wiem), że personel pokładowy na Azjatyckie trasy (ten dedykowany skośnooki) był zatrudniony nie w Skandynawii, tylko u siebie, tam rekrutowano i tam płacono.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Silesia Aviation to spółka polska.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    I co w związku z tym?

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Dobre, Wietnamczycy którzy będą latać do siebie znają polski, w/g mnie to jest zatrudnianie tańszych pracowników z eliminacją polskich.

  8. #8
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Niekoniecznie. Moja firma wlasnie weszla na rynek tutejszych Azjatow. Okazalo sie,ze malo kto "Speak English". I to ludki od lat zakorzenieni tutaj. Tak jak rodacy na Jackowie.
    Come on Arsenal--))

  9. #9
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    ok - ale powinni zacząć od outsorcingu sprzątaczek, ochrony, potem księgowych, kadrowych. Na końcu outsorcuje się rzeczy z podstawowej działalności :Ph
    Ale rzeczywiście oznacza to redukcje kosztów dla firmy (będą płacić stawkę za obsługę lotu a nie np. za stanbye - niestety w rzeczywistości wiąże się to ze zwolnieniami lub zmianą wynagrodzeń na niższe lub oba na raz)
    Ostatnio edytowane przez pitterek ; 14-12-2010 o 23:12 Powód: uzupełnienie
    Pitterek

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Skaabeusz@ A już jakieś skośnookie z letnich rekrutacji latają?
    .
    Latają. I nie tylko azjatki, Polacy też wykazali się biegłą znajomością wietnamskiego

  11. #11
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    I zupełnie przez przypadek wietnamski znają najlepiej ci, którzy dostają (rownież zapewne przez przypadek) najlepsze rotacje czarterowe?
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 15-12-2010 o 10:32
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  12. #12
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Poprosiłem Elwirę Niemiec, przewodniczącą ZZPP o ustosunkowanie się do pogłosek dotyczących wydzielenia Działu Stewardess i stanowisko odnośnie zatrudniania personelu na rejsy do HAN przez Silesia Aviation:
    "ZZPP jest absolutnie przeciwny wydzielaniu personelu pokładowego na zewnątrz. Jeśli Zarząd PLL LOT SA będzie szedł w tym kierunku ( na razie jest tylko kilka osób ze znajomoscią wietnamskiego, które nie są wyszkolonym personelem pokładowym) , będziemy z tym walczyć, gdyż w naszej opinii jest to działanie na szkodę nie tylko personelu, ale również PLL LOT SA.

    Z tego co wiem, kilka osób ze znajomością wietnamskiego zatrudnionych jest na umowę zlecenie w Silesia Aviation, i warunki ich płacy są gorsze od warunków płacy personelu pokładowego w PLL LOT SA. Na razie nie możemy uważać tego za dzialanie nieprawidłowe, gdyż osoby te nie są wyszkolonym personelem pokładowym - nie przeszły szkolenia z zakresu bezpieczeństwa.

    Od Dyrektor Biura Personelu Pokładowego dowiedziałam się, że są plany zatrudniania w SA personelu pokładowego sezonowego, co ma przynieść oszczędności dla PLL LOT. Szczerze mówiąc dziwię się Pani Dyrektor, że aprobuje takie rozwiązanie, gdyż:

    - obniży to poziom oferowanych usług i poziom bezpieczeństwa( personel zatrudniony na umowę zlecenie, która jest bardzo niepewną formą zatrudnienia i za niskie wynagrodzenie, a także związany stosunkiem pracy z obcą firma nie będzie odpowiednio zmotywowany do dobrej pracy w PLL LOT),
    -utrudni zarządzanie personelem zatrudnionym w dwóch odrębnych firmach,
    -nie będzie żadną oszczędnoscią dla LOT-u , gdyż przy i tak już niskich kosztach personelu pokładowego w PLL LOT, cięzko będzie znależć jeszcze tańszy personel. Silesia Aviation (SA) musi nałożyć marżę za swoje usługi dla LOT, musi zaoferować wynagrodzenie za które ludzie będa chcieli wykonywać cięzką pracę personelu pokładowego, co przy normalnym ponoszeniu kosztów administracyjnych funkcjonowania, będzie zadaniem nieopłacalnym będź dla LOT-u, bądź dla SA.

    W mojej opinii powołanie SA, która de facto jest spółką powiązaną kapitałowo z LOT-em, gdyż w 100% jest własnością Spółki Kapitałowej " Silesia", posiadającej 26% udziałów w LOT i będącej spółką Skarbu Państwa jest zabiegiem czysto księgowym i tak jak Pan stwierdził mającym na celu osiągnięcie sztucznej rentowności dla LOT-u, a poza tym mającym zapewnić zatrudnienie dla kilku osób - "przyjaciół królika" .
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  13. #13
    Awatar mArT

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Egon,

    wszystko mi "opada" podczas czytania tej lektury ...


    pozdrawiam.
    money for nothing ...


  14. #14
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    To jest naprawde niesamowite co sie dzieje...outsourcing F/As w takiej lini jak LOT...w pale sie to wszystko nie miesci.

    Myslalem ze wczoraj pisali ze chca podnosic standard i obsluge klienta...a teraz takie cos wypuszczaja. LOTowi sa tylko 2 rzeczy potrzebne...2 klasy z uniwerka: 1 kurs Customer Service 101 a drugi to kurs Management 101.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  15. #15

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    W samolotach lata personel który nie przeszedł szkolenia z zakresu bezpieczeństwa - jest mi ktoś w stanie to wytłumaczyć ???

    I troche OT: jak LOT pozyskuje personel sezonowy?

  16. #16
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    One nie latają jako personel pokładowy, tylko jako tłumaczki.

    Ad. PS. - są normalne ogłoszenia.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  17. #17

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    One nie latają jako personel pokładowy, tylko jako tłumaczki.
    W mundurze stewardesy ? Obslugują wózki? Gdzie siędzą?

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Ad. PS. - są normalne ogłoszenia.
    Wiadomo gdzie i kiedy, z reguły się pojawiają? jakie są wymagania?

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A po głębszym przemyśleniu stwierdzam, że wydzielenie osobnego bytu prawnego ze steward(es)ami nie jest takie głupie.

    Dzięki temu można będzie łatwiej stawiać PLL LOT w upadłość (niezbędną chyba) z jak najmniejszym uszczerbkiem dla elementów lotnych.

    Cały dramat LOTu jest na ziemi, jeśli ten moloch upadnie, a personel pokładowy będzie w innej Spółce, to personel zatrzymuje pracę etc...

    Cytat Zamieszczone przez Piter2 Zobacz posta

    Wiadomo gdzie i kiedy, z reguły się pojawiają? jakie są wymagania?
    Zwykle u nas w rubryce "praca w lotnictwie" wklejane są linki do pracy jako Stewardessa/Steward.

    Tam też są linki do naboru wietnamskiego, LOTowskiego sezonowego i EuroLOTowskiego (wymagania tamże). "Szukajcie, a znajdziecie" (Łk 11, 5-13)

    W samolotach lata personel który nie przeszedł szkolenia z zakresu bezpieczeństwa - jest mi ktoś w stanie to wytłumaczyć ???
    W Transavii tak latali ze Sztokholmu w sezonie 2008/9 na czarterach szwedzkojęzyczni opiekunowie wycieczek (latali w rotach z resztą personelu), zajmowali siedzenia w kabinie pasażerskiej i nie nosili uniformów przewoźnika.

  19. #19
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    A po głębszym przemyśleniu stwierdzam, że wydzielenie osobnego bytu prawnego ze steward(es)ami nie jest takie głupie.

    Dzięki temu można będzie łatwiej stawiać PLL LOT w upadłość (niezbędną chyba) z jak najmniejszym uszczerbkiem dla elementów lotnych.

    Cały dramat LOTu jest na ziemi, jeśli ten moloch upadnie, a personel pokładowy będzie w innej Spółce, to personel zatrzymuje pracę etc...



    Zwykle u nas w rubryce "praca w lotnictwie" wklejane są linki do pracy jako Stewardessa/Steward.

    Tam też są linki do naboru wietnamskiego, LOTowskiego sezonowego i EuroLOTowskiego (wymagania tamże). "Szukajcie, a znajdziecie" (Łk 11, 5-13)

    W Transavii tak latali ze Sztokholmu w sezonie 2008/9 na czarterach szwedzkojęzyczni opiekunowie wycieczek (latali w rotach z resztą personelu), zajmowali siedzenia w kabinie pasażerskiej i nie nosili uniformów przewoźnika.
    Może to było Twoje "głębsze"...ale czy przemyślenie?
    Stuktura płac personelu latającego i pokładowego w strukturze kosztów LOT osiąga dno!
    Koszta pracownicze są juz niemal dwukrotnie niższe niż średnia europejska
    Bez zwiększenia sprzedaży nie ma szans na przetrwanie firmy.
    Personel pracuje już w systemie gorszym niż w "low coast"ach. Czyli 12-13 godzin pracy na 12-11 godzin odpoczynku. Codziennie!!!
    Sposobem na zwiększenie przychodów jest sprzedawanie kolejnych spółek grupy LOT.
    Nikt z "górnych pięter" nie zadaje sobie trudu, aby zwiększyć przychody firmy, tylko aby wykazać się przed "zwierzchnością" prymitywnym oszczędzaniem na kosztach osobowych.
    A jeśli ktoś z pasażerów zdziwi się opryskliwością personelu pokładowego, przemęczonego do granic możliwości, to pomieści się w teorii "zarządzania ryzykiem", czy jakąkolwiek inną teorią alibi dla biurokratów Lotowskich czy Ulcowskich. Bo przecież oni zrobili wszystko "zgodnie z przepisami"...
    Pozdrowienia
    jas

  20. #20
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie


    Polecamy

    Zdjęcia z rekrutacji wietnamskiego personelu LOTu

    Flip Side White

    PS. Proponuje włączyć głośniki.
    Pozdrawiam, Airliner

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •