Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 80 z 102

Wątek: Reklamacje LOT

  1. #61

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Niestety potwierdzam: jakość pracy działu reklamacji LO pozostawia bardzo wiele do życzenia. Nawet jeśli już "wysilą" się na odpowiedź, potrafią przysłać tak sztampowe pismo, że traktują wręcz jak idiotę adresata kierując do niego coś takiego

  2. #62

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Niestety potwierdzam: jakość pracy działu reklamacji LO pozostawia bardzo wiele do życzenia. Nawet jeśli już "wysilą" się na odpowiedź, potrafią przysłać tak sztampowe pismo, że traktują wręcz jak idiotę adresata kierując do niego coś takiego
    Niestety działy reklamacji to lotniczy standard - Lufthansa w moim przypadku miała jeszcze głupsze tłumaczenie i na przepraszam się nie zdobyła (zresztą zeby zdobyli się na odpowiedz musiałem zagrozic im ULC), a Swiss to 'mistrzostwo swiata' szczególnie jak stwierdzili ze 'skoro nie są przewoznikiem z UE to nie obowiązuje ich prawo unijne' to w ramach zapewnienia noclegu, a takze jedzenia na lotnisku w Zurichu. Na szczęście ULC działa.
    Mysle, ze mimo wszystko taka ich rola - większosc osób po takim kontakcie rezygnuje z roszczen, mało jest swiadomych pasazerów, ktorzy poskaraza sie w ULC. Kiedys czytałem ile spraw wylądowało w ULC po pyle wulkanicznym (kiedy linie masowo odmawiały np noclegów doc zego były zobowiązane) - spraw było kilkaset (i to blizej 200 niz 500) po całym miesiącu. Na wszystkich innych linie zarobiły, nawet jesli w kilku przypadkach musiały wypłacic więcej i dostały kary.

  3. #63
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    LOT.
    Jeżeli linia nie zapewniła zmiany rezerwacji na swój koszt, to oprócz rekompensaty w ramach EU, należy Ci się zwrot pieniędzy za niewykorzystany segment plus pobrane opłaty dla dwóch osób, ponieważ lot został odwołany z winy przewoźnika.

    Jeśli miałeś nową rezerwację, zrobioną przez LO, wówczas nic dodatkowego Ci się nie należy.
    Oto stanowisko LOT-u USA w tej sprawie:
    Mr.X
    c/o Polimex3615 Dixie Rd. Unit 11Mississauga, ON L4Y 4H4 CanadaWednesday, November 30, 2011
    Re: Refund for LOT Polish Airlines flight cancellationDear Mr. X,Your case was brought to my attention recently by Polimex Travel and I have investigated the refund request broughtforth yourself on behalf of your parents who were supposed to fly back to Toronto on April 22
    nd, 2011 and wereunfortunately denied transport due to a flight cancellation initiated by LOT Polish Airlines. This is never convenient forany passenger; and I do apologize on behalf of LOT for the inconvenience.Upon your request for a refund, Polimex Travel processed a refund for the unused taxes of the ticket, which was the onlyaction they could take in their authority as an issuing agent for LOT Polish Airlines.LOT Polish Airlines – Passenger Claims department in Warsaw received a letter in which you requested refund andcompensation for the unused flight coupons which your parents did not use for their return to Toronto. Upon review ofthis past claim, LOT Polish Airlines not only refunded the full value of the unused flight coupons, you receivedconsiderably more than the value of the unused coupons as part of your compensation. Per European Union Regulation261/2004, LOT Polish Airlines has delivered to you the maximum cash compensation per flight type 3 upon your initialrequest.In closing, I have determined that your request for refund and compensation has been fully satisfied by LOT PolishAirlines and any unused taxes paid at the time of ticketing have been refunded by Polimex Travel. No further monetary orservice compensation is due regarding this claim.
    Respectfully Yours,
    Forrest KrugerSales Support SpecialistAgency Sales Support +1 855 735 5568Group Reservations +1 855 266 5568Monday – Friday, 9 am to 8 pm, ET
    LOTtravelagents.com



    Czyli wychodzi na to ,że w USA odszkodowanie 600 euro (w sumie 1200 Euro) zostało uznane jako zwrot kosztów biletów ,ba a nawet więcej niż koszt ten wynosił. W warszawie upierają się że to Polimex powinien zwróci za zakupione bilety. A w USA że zwrot się nie należy , bo dostali rodzice nawet więcej niż sie należy. Paranoja. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak ponowne odesłanie sprawy do ULC.

  4. #64
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    600 EUR to nie jest rekompensata za bilety, jak twierdzi owa osoba, którą cytujesz, tylko odszkodowaniem wychodzącym ponad ewentualny obowiązek zwrotu kosztów za bilety. Agentowi nic do 600 EUR, on ma zwrócić pieniądze za bilety.

  5. #65
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Husarz Zobacz posta
    LOT Polish Airlines not only refunded the full value of the unused flight coupons, you receivedconsiderably more than the value of the unused coupons as part of your compensation. Per European Union Regulation261/2004, LOT Polish Airlines has delivered to you the maximum cash compensation per flight type 3 upon your initialrequest.
    Według tego, co tutaj jest napisane, Twoi rodzice dostali wszystko, co im się należało - czyli zwrot wartości niewykorzystanych segmentów, opłaty plus rekompensata z tytułu prawa Unii Europejskiej (wytłuściłem).

    Zwróć tylko uwagę na to, że termin "pełna wartość kuponu za segment powrotny" nie równa się "połowa kosztu biletu" - linie przeważnie zwracają w takim wypadku różnicę między taryfami RT (powrotną) a OW (w jedną stronę - które same w sobie nie są równe - OW jest droższe od RT, biorąc pod uwagę przebyty dystans) i generalnie jest to nie do przeskoczenia.

  6. #66
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Według tego, co tutaj jest napisane, Twoi rodzice dostali wszystko, co im się należało - czyli zwrot wartości niewykorzystanych segmentów, opłaty plus rekompensata z tytułu prawa Unii Europejskiej (wytłuściłem).

    Zwróć tylko uwagę na to, że termin "pełna wartość kuponu za segment powrotny" nie równa się "połowa kosztu biletu" - linie przeważnie zwracają w takim wypadku różnicę między taryfami RT (powrotną) a OW (w jedną stronę - które same w sobie nie są równe - OW jest droższe od RT, biorąc pod uwagę przebyty dystans) i generalnie jest to nie do przeskoczenia.
    Kwestia tylko, czy mogą tak robić jeśli zwrot występuje przy odwołaniu rejsu, a nie na zwykłe widzimisię. ULC myślę może tutaj rozstrzygnąc kwestię, ewnetualnie w USA jakiś small claims court - zwłaszcza jeśli LO nadal reklamuje bilety jako "one way price based on roundtrip purchase" jak to często jest w zwyczaju.

  7. #67
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Ok. Jeszcze raz od początku. Dwa bilety YYZ-WAW-YYZ . Wylot 20.08.2010, powrót 22.04.2011. Cena 2x 1300 CAD. Po odwołaniu lotu powrotnego LOT wypłaca odszkodowanie (po interwencji ULC) 2 x 600 Euro oraz Agent sprzedający wypłaca 270 CAD jako zwrot za podatki, opłaty itd. Agent twierdzi ,że LOT zobowiązany jest wypłacic koszt biletów powrotnych , a LOT USA wysyła list (cytowany wyżej) ,że sprawę uważa za zakończoną. Pani z działu reklamacji w WAW telefonicznie twierdzi, że należy się pełny zwrot za nieodbyty segment podróży, lecz wypłacic powinien Agent. Tak więc mamy " koło zamknięte " i wydaje mi się że pozostaje tylko skarga do ULC który nałoży kolejną karę na nasze "biedne" linie narodowe.

  8. #68

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    LOT powinien zwrócić w ramach zwrotu kwotę wynoszącą składnik faktycznie zapłaconej przez pasażera ceny i nie ma prawa obliczać tego tak, jak gdyby doszło do niewykorzystania lotu z powodów leżących po stronie pasażera....

    Oczywiście musisz pisać skargę do ULC, bo LOT zapomina o tym, że w przypadku świadczeń z Rozporządzenia (WE) 261/2004 przewoźnik zobowiązany jest do zapłaty na rzecz pasażera i do rąk każdego pasażera z osobna, a nie do rąk agenta.

  9. #69
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    Polecony priorytet już w drodze do ULC Myślę, że chwilę to potrwa ale kasa należy się jak psu buda. Mam czas, poczekam. Propozycja 5.000mil na prawdę mnie rozbawiła, jakby zaproponowali mi ze 100.000 to może i rozważyłbym "ugodę".
    Male wyjasnienie:
    - w polowie pazdziernika na konto bankowe LOTowski Mikolaj wplacil rownowartosc 250EUR, pisma zadnego do dzis z LOTu nie otrzymalem.
    - po konsultacji z ULC zasugerowali abym przeslal (chocby emailem) wniosek o wycofanie skargi/zamkniecie postepowania administracyjnego co tez uczynilem,
    - po 2 tyg. przypelzla poczta z trąbką (ZPO) decyzja ULC o zamknieciu postepowania.

    Tyle w temacie.

    Ps' polecam sie przewoznikom lotniczym na przyszlosc

    Ps2' off-topicznie: wyszarpalem z Przewozow Regionalnych az 20zl za niewykorzystany bilet Balice Expres. Tym to wybitnie nie zamierzam czegokolwiek darowac - nie chodzi o 20zl ale o to aby komus zamiast tic-tacka zapalila sie czasem jakas zarowka w glowie ...
    Ps3' Moja Panna wlasnie tlucze sie z WAW do RZE nieogrzewanym TLK. Moze kiedys przestawie ja na wlasciwy tor, a raczej pas - EPRZ - Romeo Zulu 27 lub 09

  10. #70
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    A do mnie napisali 2 razy. Raz ze sie nie nalezy bo blabla bla... I 2 raz, ze przyjrzeli sie dokladniej i sie nalezy :-D

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Pitterek

  11. #71
    PawelL
    Goście

    Domyślnie

    Ciekawe zachowanie LOT - skargę uznali za niezasadną, po piśmie do ULC zmienili zdanie. Zmienili zdanie i przysłali pismo, w którym proszą m.in. o podanie numeru rachunku bankowego (był we wniosku o odszkodowanie), kraju, w którym bank ma siedzibę (po co?), czy nazwy banku (po co?). Jak nic strategia na opóźnienie wypłaty odszkodowania.

  12. #72
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    LOT powinien zwrócić w ramach zwrotu kwotę wynoszącą składnik faktycznie zapłaconej przez pasażera ceny i nie ma prawa obliczać tego tak, jak gdyby doszło do niewykorzystania lotu z powodów leżących po stronie pasażera
    Czy możesz to udowodnic jakims paragrafem lub regulacjami? Bardzo ważne dla mnie.

  13. #73

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    EC 261/2004
    Article 8

    Right to reimbursement or re-routing

    1. Where reference is made to this Article, passengers shall be offered the choice between:
    (a) - reimbursement within seven days, by the means provided for in Article 7(3), of the full cost of the ticket at the price at which it was bought, for the part or parts of the journey not made
    Zwrot nawet jeśli za część podróży, to pełnego kosztu "po tej samej cenie, za jaką był zakupiony".

    Koszt jest zmienny w zależności od ilości segmentów, cena ta sama, czyli reżim cenowy.

    Skoro LOT podając taryfy nawet dostępne wyłącznie jako return, podaje dwie osobne ceny tam i z powrotem, to kalkulacja jest prosta.

  14. #74
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Wcześniej narzekałem, a teraz chciałbym publicznie udzielić pochwały pracownikom Działu Reklamacji PLL Lot za bardzo szybkie i bezbolesne zakończenie sprawy jednego z klientów, których obsługuje mój pracodawca.

    Pasażer miał odwołany rejs LO772 z Wilna do Warszawy. Dział Reklamacji załatwił zwrot wartości niewykorzystanego biletu oraz rekompensatę w ciągu dwóch dni.

    Tak trzymać! Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, zadowolony z krótkiego czasu zamknięcia sprawy i niniejszym chciałbym przekazać moje podziękowanie i wyrazy uznania pracownikowi Lot, który rozpatrywał ten przypadek.

  15. #75

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    a ja napisałem w poniedziałek reklamacje odnośnie opóźnionego lotu z LHR ( piloci przekroczyli wiek 60 lat ) i jak na razie ni widu ni słychu....

  16. #76

    Dołączył
    Dec 2011

    Angry 5000 mil na otarcie łez

    Ja napisałem 19.03, reklamacje dotycząca odwołanego lotu KTW-WAW (przebukowali mnie później na KRK-WAW, w efekcie dotarlem o 3.5h pozniej do WAW). Odpowiedz wysłali poczta zwykłą, wiec super szybko, ale uznali sprawę ja za zakończona. Sprawę wyjaśnili sztampowo, pracownicy wyszkoleni w copy/paste, cytuje najważniejsze:

    ....niekiedy jednak występują okoliczności, których przewoźnik nie może uniknąć bądź im zapobiec. Taka sytuacja miała miejsce w ww. dniu, gdy usterka samolotu zaplanowanego do wykonania rejsu spowodowała zakłócenie w realizacji połączenia lotniczego.
    W świetle obowiązujących przepisów powyższe przyczyny stanowią rodzaj siły wyższej, która wyłącza odpowiedzialność przewoźnika za szkodę z tego tytułu.

    W zaistniałej sytuacji linia lotnicza zgodnie z procedurą zobowiązana jest do zmiany rezerwacji tak, aby umożliwić pasażerom odbycie podróży do portu docelowego w jak najszybszym terminie. W Pana przypadku był to transfer na lotnisko Balice i rejs zastępczy na trasie Kraków – Warszawa w tym samym dniu.

    Przykro nam, że obsługa służb naziemnych w Katowicach nie spełniła Pana oczekiwań. Dziękujemy za przekazane uwagi oraz informujemy, że Pana pismo zostało przekazane osobom nadzorującym pracę naszego agenta handlingowego na lotnisku w Pyrzowicach.

    Jednocześnie informujemy, że w ramach zadośćuczynienia i przeprosin za zaistniałą sytuację pragniemy przyznać Panu bonus w wysokości 5000 mil bonusowych na konto Miles & More nr XXXXXX. Mile wkrótce ukażą się na Pana wyciągu.

    Jeszcze raz przepraszamy za zakłócenie lotu i mamy nadzieję, że następne Pana podróże będą w pełni satysfakcjonujące i pozostawią wyłącznie miłe wrażenia.

    W reklamacji wysłanej domagałem się rekompensaty zgodnie z EU261/2004 lub ekwiwalentu w milach. Mile przyznali, ale nie jako ekwiwalent, ale jeno na otarcie łez.. Usterka techniczna nie wyłącza odpowiedzialności przewoźnika. Zastanawiam się czy jeszcze się z nimi szarpać bezpośrednio (np. o satysfakcjonujący ekwiwalent. może można coś jeszcze ugrać, jeśli sie zorientują, ze nie odczepię się tak łatwo?), czy tez przekazać sprawę do ULC od razu.. Co radzicie?

  17. #77

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ExGliwice Zobacz posta
    Ja napisałem 19.03, reklamacje dotycząca odwołanego lotu KTW-WAW (przebukowali mnie później na KRK-WAW, w efekcie dotarlem o 3.5h pozniej do WAW). Odpowiedz wysłali poczta zwykłą, wiec super szybko, ale uznali sprawę ja za zakończona. Sprawę wyjaśnili sztampowo, pracownicy wyszkoleni w copy/paste, cytuje najważniejsze:

    ....niekiedy jednak występują okoliczności, których przewoźnik nie może uniknąć bądź im zapobiec. Taka sytuacja miała miejsce w ww. dniu, gdy usterka samolotu zaplanowanego do wykonania rejsu spowodowała zakłócenie w realizacji połączenia lotniczego.
    W świetle obowiązujących przepisów powyższe przyczyny stanowią rodzaj siły wyższej, która wyłącza odpowiedzialność przewoźnika za szkodę z tego tytułu.

    W zaistniałej sytuacji linia lotnicza zgodnie z procedurą zobowiązana jest do zmiany rezerwacji tak, aby umożliwić pasażerom odbycie podróży do portu docelowego w jak najszybszym terminie. W Pana przypadku był to transfer na lotnisko Balice i rejs zastępczy na trasie Kraków – Warszawa w tym samym dniu.

    Przykro nam, że obsługa służb naziemnych w Katowicach nie spełniła Pana oczekiwań. Dziękujemy za przekazane uwagi oraz informujemy, że Pana pismo zostało przekazane osobom nadzorującym pracę naszego agenta handlingowego na lotnisku w Pyrzowicach.

    Jednocześnie informujemy, że w ramach zadośćuczynienia i przeprosin za zaistniałą sytuację pragniemy przyznać Panu bonus w wysokości 5000 mil bonusowych na konto Miles & More nr XXXXXX. Mile wkrótce ukażą się na Pana wyciągu.

    Jeszcze raz przepraszamy za zakłócenie lotu i mamy nadzieję, że następne Pana podróże będą w pełni satysfakcjonujące i pozostawią wyłącznie miłe wrażenia.

    W reklamacji wysłanej domagałem się rekompensaty zgodnie z EU261/2004 lub ekwiwalentu w milach. Mile przyznali, ale nie jako ekwiwalent, ale jeno na otarcie łez.. Usterka techniczna nie wyłącza odpowiedzialności przewoźnika. Zastanawiam się czy jeszcze się z nimi szarpać bezpośrednio (np. o satysfakcjonujący ekwiwalent. może można coś jeszcze ugrać, jeśli sie zorientują, ze nie odczepię się tak łatwo?), czy tez przekazać sprawę do ULC od razu.. Co radzicie?
    Od razu pisać do ULCu

  18. #78

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    W miedzyczasie napisalem do LOTu, odpisali tym razem, ze to z powodu strajku AMS. Placza sie, niepotrzebnie z nimi chyba gadam.

  19. #79

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Moi Drodzy. Moja sytuacja dotyczy odwołanego lotu do Toronto (a jakże) - po MIESIĄCU dostałem sztampowy (cytowany już chyba nawet dwukrotnie w tym wątku) list nt. braku podstawy do wypłacenia odszkodowania podpierając się 'usterką, która wpływała na bezpieczeństwo pasażerów <!>). Sugerujecie, żeby jeszcze raz napisać do LOTu i powołać się na wyrok ETS ws. Wallentin-Hermann czy od razu do ULC?

  20. #80

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    do ULC bo LOT będzie cię dalej zwodził a ULC sprawdzi tę nadzwyczajność usterki

Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 21-01-2013, 03:25
  2. 14-01-2013, 21:36
  3. 09-01-2013, 20:23
  4. 06-12-2012, 21:03
  5. 19-11-2012, 14:06
  6. 06-11-2012, 11:40
  7. 02-11-2012, 09:33
  8. 26-10-2012, 20:36
  9. 15-10-2012, 13:08
  10. 14-10-2012, 12:32
  11. 04-10-2012, 12:31
  12. 01-10-2012, 19:24
  13. 01-10-2012, 19:19
  14. 10-09-2012, 11:43
  15. 27-08-2012, 05:42
  16. 27-08-2012, 05:17
  17. 30-07-2012, 12:32
  18. 28-07-2012, 11:48
  19. 25-07-2012, 09:50
  20. 18-07-2012, 20:58
  21. 13-07-2012, 10:41
  22. 10-07-2012, 02:59
  23. 10-07-2012, 02:51
  24. 11-06-2012, 15:02
  25. 30-05-2012, 16:45
  26. 24-04-2012, 14:37
  27. 24-04-2012, 08:03
  28. 21-04-2012, 12:50
  29. 31-03-2012, 21:21
  30. 25-03-2012, 22:26
  31. 07-03-2012, 12:52
  32. 05-03-2012, 14:13
  33. 02-03-2012, 09:09
  34. 07-02-2012, 14:27
  35. 11-01-2012, 10:51
  36. 15-12-2011, 23:11
  37. 08-12-2011, 01:27
  38. 29-11-2011, 12:23
  39. 26-11-2011, 20:57
  40. 23-11-2011, 12:03
  41. 13-11-2011, 17:45
  42. 08-11-2011, 19:07
  43. 31-10-2011, 15:03
  44. 28-10-2011, 08:33
  45. 17-10-2011, 11:05
  46. 13-10-2011, 18:57
  47. 17-09-2011, 05:08
  48. 12-09-2011, 21:31
  49. 07-07-2011, 00:23
  50. 27-04-2011, 22:07

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •