Tylko podatki i opłaty z tej taryfy mogą Ci zwrócić... z tego co wiem to po zwrot musisz się przed wylotem zgłosić (ale pewien nie jestem na 100%)
Witam,
Prawdopodobnie będę musiał zrezygnować z lotu do Hanoi. Bilety kupiłem w w taryfie First Minute kilka miesięcy temu. Ostatnio dzwoniłem na infolinię LOTu i powiedziano mi, że przysługuję mi tylko zwrot podatku w wysokości ok. 100 zł od biletu. Bilet kosztował 900 zł + podatki i opłaty w sumie ponad 1600zł. Czy jest możliwość odzyskania tych podatków w całości ? Czy lepiej wystąpić o zwrot przed czy po terminie lotu ?
RESTRYKCJE : LO ONLY/NONREF/NOCHNG
Zawsze byłem pod wrażeniem, że jeśli nie stawiło się na lot to po terminie wylotu jest się NO SHOW i wszelkie zwroty i inne roszczenia odpadają całkowicie. Wyjaśnijcie proszę.
Nie jest to prawdą. Kilkukrotnie bez problemu zwracałem podatki i opłaty po dacie podróży. Potrącają z tego jednak połowę opłaty za wystawienie biletu, o ile taką uiściłeś.
Pozdr,
Wszystko zalezy od taryfy. Niektore oplaty maja obowiazek zwrocic, ale czasami warunki taryfy zezwalaja na zwrot tylko przed wylotem - wtedy nawet, jesli czesc taryfy przed wylotem jest zwracana, to przy no show ta czesc przepada. Krotko mowiac - nie lecisz, zglos wczesniej. W zasadzie rozsadna zasada, dopoki sie w korku nie utknie w drodze na lotnisko ;-)
---
Pisane na telefonie, przepraszam za brak polskich liter.
Zażółć gęślą jaźń - da sie, ale zajmuje duzo czasu.
Generalnie na bilecie mam poniższe informacje :
KALKULACJA TARYFY :
WAW LO HAN133.67LO
WAW186.09NUC319.76END
ROE2.861410XT60.00XW37.77JC
TARYFA : PLN 915.00
PODATEK : PLN 593.46YQ PLN 0.72ND PLN 60.00XW PLN 37.77JC
RAZEM : PLN 1606.95
FEE : PLN 30.00 OB T01 PL
RAZEM : PLN 30.00
Dlatego dziwi mnie dlaczego chcą oddać tylko ok 100zł ?? Jeżeli ma nastapić zwrot podatków i opłat to wg mnie powinno to byc ponad 600zł. Już sam nie wiem o co chodzi ?
Dako: Zasadniczo tak, ale nie. ;-) Zwracałem First Minute, czyli najbardziej restrykcyjną z możliwych. Zwrot niewykorzystanych podatków wynika z prawodawstwa, zapisy taryfy dotyczą taryfy (stąd ta dla kolegi nie będzie zwrócona).
Wracając do zwrotu, powinni zostawić sobie tylko taryfę i opłatę za wystawienie biletu. Reszta, wliczając YQ (choć niechętnie), powinna wrócić do ludzia, jako że linia w związku z no show tej opłaty nie poniosła. Tak świadczy Stoarn w wątku reklamacyjnym i to pokazuje praktyka w moim przypadku.
W systemie rezerwacyjnym odnosnie taryfy First Minute jest taki zapis:
TICKET IS NON-REFUNDABLE. CHANGES NOT PERMITTED.
NOTE -
FOR NON REFUNDABLE TICKETS THE YQ SURCHARGE WILL
NOT BE REFUNDED
Czyli z tym zwrotem YQ moze byc problem.
Bo to YQ to jest taka quasi-opłata. Sztuczka, żeby sama taryfa wyglądała na tańszą; a przy okazji do biletów "darmowych" za mile czy inne punkty można więcej opłat doliczyć więc przy sprzedaży udaje toto opłatę dodatkową, ale przy refundacji staje się to nagle taryfą. Taka mała schizofrenia
Zakładki