Strona 3 z 21 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 417
Like Tree715Likes

Wątek: 2021.05.23 Lądowanie przymusowe FR4978 w Mińsku

  1. #41
    Awatar Patryk13

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jpl Zobacz posta
    Ktoś potwierdza zmianę squawka? Jaki miał po zmianie kursu?
    z 6150 przeszli na 7700

  2. #42

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saab900 Zobacz posta
    A FRanca na przyszłość przemyśli swoje trasy nad takimi "egzotycznymi" krajami.
    Nie przesadzałbym z tą egzotyką. LOT codziennie korzysta z przestrzeni Białorusi (Seul, Moskwa, Mińsk), z Gdańska lata też Wizz do Charkowa - to jednak najkrótsza trasa. Pół Europy musi jakoś przedostać się na wschód. Już teraz omijana jest południowo-wschodnia Ukraina, jeśli dorzucisz do tego Białoruś robi się ściana długa na 1500 km.
    samatyranin likes this.

  3. #43

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Zauważcie, że po skręcie na Mińsk, wcale nie lecieli prostą trasą, lecieli mega naokoło. Służbom wcale się nie spieszyło sprowadzić samolot na ziemię.
    A nie chodziło o to, aby dowody rzeczowe na CVR się skasowały? Też ten lot w stronę Litwy w "żółwim" tempie
    pewnie nakazany...
    Ciekawe czy administratorzy śledzą, z jakich IP forum jest odwiedzane
    Stoarn and kzet69 like this.

  4. #44
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Patryk13 Zobacz posta
    z 6150 przeszli na 7700
    W którym momencie?

    Piotr

  5. #45
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Patryk13 Zobacz posta
    z 6150 przeszli na 7700
    A powinni dać 7500, IMO.
    Monteleone likes this.

  6. #46

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Polski statek powietrzny nie jest terytorium Polski, ale podlega polskiemu zwierzchnictwu państwowemu.

    Że zacytuję dr Polkowską speca od prawa lotniczego naszą przedstawicielkę w ICAO:

    Rejestracja, jako akt dokonywany przez organ państwowy, stwarza gwarancję, że statki powietrzne będą miały przynależność danego państwa i podlegać będą jego kontroli i opiece oraz objęte będą odpowiedzialnością i ewentualną jurysdykcją tylko za jego zgodą i tylko tak długo, jak długo będą figurować w rejestrze.

    W grę wchodzi jeszcze umowa Polska-Białoruś o komunikacji lotniczej i stosowna konwencja konsularna.

    Zgodnie z Konwencją Konsularną PL-BY, samolot polski jest pod opieką polskiego konsula.

    Cytat Zamieszczone przez siwydym Zobacz posta
    no raczej 7500 powinno być...
    Wg strony lotniska w Mińsku było 7700. Dowiemy się więcej jak załoga i pasażerowie zaczną udzielać wywiadów litewskiej prasie po lądowaniu. Białoruskie źródła i ich rzetelność niekoniecznie...

    Chociaż to w zasadzie było pogwałcenie przez państwo obce międzynarodowych umów zapobiegających aktom terroryzmu w lotnictwie. Skierowane wobec polskiego statku powietrznego. Powiedzmy sobie szczerze.
    przemo-19, jordanj, Adik_s and 5 others like this.

  7. #47
    Awatar SaLMoN

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ełk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez R.R.R Zobacz posta
    Nie przesadzałbym z tą egzotyką. LOT codziennie korzysta z przestrzeni Białorusi (Seul, Moskwa, Mińsk), z Gdańska lata też Wizz do Charkowa - to jednak najkrótsza trasa. Pół Europy musi jakoś przedostać się na wschód. Już teraz omijana jest południowo-wschodnia Ukraina, jeśli dorzucisz do tego Białoruś robi się ściana długa na 1500 km.
    Ale chyba nie bez powodu np. ten litewski GetJet już dziś wraca tak: https://www.flightradar24.com/GJT78V/27cde061 a wylatywał jeszcze "normalną" trasą..
    pasazernagape likes this.
    SaLMoN

  8. #48

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Źródło?
    Sarkazm.

    Sugerowałem się pewnie prawem amerykańskim troche połączonym z Europejskim. W klasie C dla IFR nie ma ograniczenia prędkości (jest tylko dla VFR) ograniczenie dla IFR jest w klasach od D w dół.

  9. #49

    Dołączył
    May 2021

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SaLMoN Zobacz posta
    Ale chyba nie bez powodu np. ten litewski GetJet już dziś wraca tak: https://www.flightradar24.com/GJT78V/27cde061 a wylatywał jeszcze "normalną" trasą..
    Bez przesady. To akurat normalka. Jeszcze o niczym nie świadczy. Równie dobrze może to być dziełem przypadku.

  10. #50

    Dołączył
    Oct 2018
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    A powinni dać 7500, IMO.
    Jeżeli to załoga inicjuje zmianę squawk'a z powodu np ingerencji na pokładzie to owszem 7500. Ale jeżeli dojdzie do przechwycenia, samolot przechwycony ma obowiązek ustawić squawk 7700 w celu potwierdzenia, że wie o przechwyceniu i będzie wykonywać polecenia samolotu przechwytującego.

  11. #51

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    [QUOTE=RedLite;1407513]Źródło?
    takie znalazłem ze stron ULC
    http://www.kolizjezptakami.pl/images...TiK%202014.pdf

  12. #52
    Awatar Patryk13

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    W którym momencie?

    Piotr
    Praktycznie zaraz po tym jak zakończył zawracanie.

  13. #53
    Awatar Patryk13

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    [QUOTE=maka155;1407528]
    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Źródło?
    takie znalazłem ze stron ULC
    http://www.kolizjezptakami.pl/images...TiK%202014.pdf

    Właśnie według tego artykułu 90% zderzeń z ptakami ma miejsce do wysokości 1500ft AGL w okolicach lotnisk. Także nie widzę związku. Tak jak pisałem wcześniej ewentualne ograniczenia prędkościowe wynikają z innych powodów.
    Lepiej wróćmy do tematu

    Edit: Przepraszam za podwójne posty, pomyliłem się.

  14. #54

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Świetne służby w porównaniu do zachodnich mają postsowieckie kraje, które na terenie państwa UE śledzą gościa, którego chcą mieć u siebie, powodują fikcyjną sytuację tworząc taki majstersztyk, wstyd dla zachodnich służb, jaki byłby problem gdyby ten samolot leciał w przestrzeni powietrznej Polski na Litwę? Też by migi wleciały?

  15. #55

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Świetne służby w porównaniu do zachodnich mają postsowieckie kraje, które na terenie państwa UE śledzą gościa, którego chcą mieć u siebie, powodują fikcyjną sytuację tworząc taki majstersztyk, wstyd dla zachodnich służb, jaki byłby problem gdyby ten samolot leciał w przestrzeni powietrznej Polski na Litwę? Też by migi wleciały?
    Wydaje mi się, że to przez to że taka rosja czy białoruś która gdzieś ma postepowanie etyczne czy zgodne z miedzynarodowymi umowami robi rzeczy ktore w cywilizowanym kraju wydaja się nie możliwe.

    Ale fakt ciekaw jestem co jakby z jakiegokolwiek powodu samolot poszedł nad polska. Nie sądzę że by mieli takie wielkie cisnienie żeby gościa gonić pewnie by odpuscili i szukali innego sposobu zeby na nim położyć łapki.

  16. #56

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Tego rodzaju wlot byłby naruszeniem granicy Polski i UE. Wojskowe statki powietrzne mogą to robić tylko po uzyskaniu zgody dyplomatycznej.

  17. #57

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    No właśnie, czemu nie leciał nad terytorium Polski?

  18. #58

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Demokracja, a może inaczej cywilizacja "zachodnia", do której w pewnym momencie i my się przymierzaliśmy ma na takie sytuacje "wywalone", mało kogo to obchodzi, chyba, ze sprawa jak w tej sytuacji zrobi się medialna. Wtedy podnosi się wielkie larum. Łamanie praw obywatelskich, wolności itp itd. Reżimy, takie jak Łukaszenki czy Putina też mają na zachodni lament "wywalone" i robią swoje. I nie liczą się z jakimikolwiek skutkami. Ale skoro facet był na tzw. "czarnej liście" i zaniepokoiło go zainteresowanie jego osobą na lotnisku to: albo powinien zrezygnować z lotu, albo zgłosić taki fakt służbom. Azyl polityczny w innym kraju jeszcze go nie zwalnia z logicznego myślenia

  19. #59

    Dołączył
    May 2021

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    No właśnie, czemu nie leciał nad terytorium Polski?
    A były jakieś przeciwwskazania do lotu nad Białorusią? Od paru godzin jest nowa rzeczywistość. Dlaczego jeszcze dzisiaj rano ktoś miałby tego lotu tak nie zaplanować?
    radyo, urban787, kzet69 and 2 others like this.

  20. #60

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Monteleone Zobacz posta
    A były jakieś przeciwwskazania do lotu nad Białorusią? Od paru godzin jest nowa rzeczywistość. Dlaczego jeszcze dzisiaj rano ktoś miałby tego lotu tak nie zaplanować?

    Rozumiem, że postsowieckie służby na terenie UE działają sobie w najlepsze a te zachodnie nie istnieją?! Rozumiem, że zachodnie służby są tak kiepskie, nie wiedzą kim jest porwany jegomość i nie planują akcji uprzedzającej czyt. lotu nie nad Białorusią? A może po prostu Białorusią nikt się nie interesuje i w końcu należy to przyznać i darować sobie tłity?

Strona 3 z 21 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •