Strona 9 z 9 PierwszyPierwszy ... 7 8 9
Pokaż wyniki od 161 do 165 z 165
Like Tree300Likes

Wątek: 2021.09.17. ENTER i kłopoty w Afryce

  1. #161

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale pamiętajcie, że to długi lot z międzylądowaniem na tankowanie, tam też można przecież poprosić o skróty, podejście z wysoką prędkością, a na wznoszeniu nie można też trochę "nadrobić"? Przy tankowaniu też pewnie można poprosić o jakiś "special care" aby wóz strażacki już stał i cysterna... Tak, że wydaje mi się, że można urwać dużo więcej niż 5 minut bez problemu. A to wszystko x2. Oczywiście to czy się urwie zależy też od przychylności obsługi w Egipcie i wielu innych czynników, ale jestem przekonany że taki pilot pomaga szczęściu aby się udało.

    Przypomniał mi się lot na Minorkę Ryanair Sun w środku covid-a. I ten lot był niesamowity moim zdaniem, zaczęliśmy się zniżać i w kilka chwil byliśmy na ziemi, a pilot pochwalił się, że właśnie pobił rekord na tej trasie. I ten lot nie przypomniał żadnych inny wcześniej gdzie to zawsze trwa i trwa i trwa.

  2. #162

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    To juz wyzszy poziom lotniczego hazardu bo wg jakiegos tam sadu w DE nawet jesli przyziemienie na lotnisku docelowym nastapi w 2:57 a kolowanie, zatrzymanie i otwarcie drzwi moze zajac extra 5 minut i trzeba placic.
    Ja oczywiście mówię o czasie blokowym, bo inny mało kogo interesuje.

    Krzychun,

    Nikt ci special care nie da, bo się śpieszysz... wszyscy się śpieszą, a niestety jak to w praktyce bywa, jak się śpieszysz to... wpadnie ci jedno kółko holdingu bo ruch, handling agent walnie bląd w loadsheecie, schody nie będą chciały odjechać bo się coś zatnie, itp... więc na takie łuty szcęścia nie ma co liczyć. Raczej na zbiemi wychodzi dłużej niż szybciej.

  3. #163

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    wszyscy się śpieszą
    W Egipcie? To tak pół żartem.

  4. #164
    Awatar trzypion

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Zurych

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Przypomniał mi się lot na Minorkę Ryanair Sun w środku covid-a. I ten lot był niesamowity moim zdaniem, zaczęliśmy się zniżać i w kilka chwil byliśmy na ziemi, a pilot pochwalił się, że właśnie pobił rekord na tej trasie. I ten lot nie przypomniał żadnych inny wcześniej gdzie to zawsze trwa i trwa i trwa.
    Ja miałem tak z Lufą MUC->KRK. Już na podejściu zauważyłem, że coś jest inaczej, bo zamiast klasyki, czyli lotu na południe od Wisły zauważyłem tuż pod skrzydłem Kopiec Piłsudskiego, a tuż po tym nastąpił zakręt zakończony tuż przed górką 'przedpasową', samolot wyrównał, śmignęła pod nami A4 i siedzieliśmy na pasie. Czyli jakieś 5-10 minut zaoszczędzone.
    No ale pilotował jakiś stary wyga, który komunikat przed lądowaniem zaczął (mówiąc z pięknym, oksfordzkim akcentem) tak:
    'Szanowni Państwo, mówi kapitan. Chciałbym Państwa poinformować, że tracimy wysokość. [pauza na 3 sekundy] Ale proszę się tym nie martwić, zaczęliśmy bowiem zniżanie do lądowania, więc jest to absolutnie oczekiwane'.
    Miny PAX-ów bezcenne
    hawky, czopan, tux and 9 others like this.

  5. #165

    Dołączył
    Oct 2021

    Domyślnie


    Polecamy

    Jako że byłem pasażerem tego lotu, to jakbyście mieli jakieś pytania, to śmiało.

    Podrzucę paru spostrzeżeń - nie wiem, może się przydadzą.

    1. Z Mombasy wystartowaliśmy ok. 3,5h po planowanym starcie, ale straciliśmy około 40 minut na dyskusje między załogą a częścią pasażerów (kwestia bagaży - część pasażerów była bardzo niezadowolona z tego, że ich bagaże nie lecą z nami).

    W czasie tej dyskusji załoga używała takich argumentów jak to, iż kończą im się godziny pracy (nie oceniam, informuję).

    Gdyby nie było tych dyskusji, wystartowalibyśmy około 3 godzin po czasie. Warto odnotować, że przy ponownym wejściu na pokład nie sprawdzono naszych biletów, wydaje mi się, że też nie wszystkie procedury przebiegały standardowo, ale nie jestem lotnikiem, więc nie chcę się szerzej wypowiadać.

    2. W Internecie widziałem mapę lotu oraz osiąganą wysokość i prędkość (https://www.radarbox.com/data/regist...z8GRg36oFfKp3A ). Ja się na tym nie znam, ale może ktoś mądrzejszy mógłby ocenić, czy to standardowe parametry czy też nie.

    3. Na forum pasażerów nie ma osoby, która by twierdziła, że jej bagaż uległ spaleniu, chociaż należy wziąć poprawkę na to, że ktoś mógł się nie pochwalić.. Zgodnie z oficjalną informacją od Entera - wskazano, że przyczyną opóźnienia jest najprawdopodobniej zapalenie się bagażu.. Rozumiem to tak, że sami nie wiedzą, skoro piszą o najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniu. Sam jestem ciekaw, czy to w jakikolwiek sposób będzie weryfikowany. Inni pasażerowie - w sporej liczbie - opowiadali mi, że załoga miała ich poinformować, że nie było pożaru, a awaria czujki.

    4. W kwestii odpowiedzialności za opóźnienie - moim zdaniem pasażerowie mają olbrzymie szanse na wygranie sporu w sądzie, bo TSUE już się sporo razy wypowiedział na ten temat i usterka - co do zasady - nie zwalnia przewoźnika z odpowiedzialności. Nie znam się na lotnictwie, ale na prawie już myślę, że chyba tak .

    5. W samym powietrzu dla mnie sporym zaskoczeniem było olbrzymie zdenerwowanie załogi. Komunikaty były nadawane podniesionym głosem w formie "na ty", część osób przeszkolono na wypadek pojawienia się ognia, w głowie czuć było, iż nie jest to standardowa sytuacja itd Ludzie relacjonowali mi, że stewardessy płakały. Komunikat "bad news jest taki, że straciliśmy silnik" to już dla mnie będzie klasyk do końca życia .

    Pozdrawiam serdecznie i jakbym mógł się na coś przydać, to śmiało.

    Forum czytałem od pierwszego dnia, bo sam jestem strasznie ciekawy tego, co tam się stało na lotnisku w Mombasie i w powietrzu.
    WrobelSwirek likes this.

Strona 9 z 9 PierwszyPierwszy ... 7 8 9

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •