Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28
Like Tree45Likes

Wątek: 2021.11.11. WAW - próba startu (przerwanego) FlyDubai bez zezwolenia ATC

  1. #21
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Na opublikowanym nagraniu kontroler potem mówi, że sprawdził nagraną korespondencję i nie było wydanej zgody na start.
    No nie do końca
    Załoga ma pretensje, bo twierdzi, że potwierdziła zgodę na start na co kontroler nie zareagował.
    Kontroler mówi, że sprawdził, że załoga nie potwierdziła zgody na start, jedynie zapytała o częstotliwość, której otrzymanie potwierdziła i że potwierdziła też wcześniej polecenie oczekiwania. Nigdzie na nagraniu nie mówi, że sprawdził że nie było wydanej zgody.

    Niby mała różnica, ale jednak
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  2. #22

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Raczej nikt by nie rżnął głupa jakby wydał zgodę na start, broniąc się, że "nie potwierdzili". Raczej było tak, że dostali lineup a się zafiksowali (pewnie kapitan), że to było cleared for takeoff i po to potwierdzili częstotliwość APP, którą uprzejmy kontroler z wieży potwierdził (oni tak naprawdę nie muszą tej częśtotliwości podawać nawet przy takeoff clearance, bo informacja na ten temat jest w ATIS, z którym zapoznanie się załogi potwierdzają jeszcze przy braniu zgody na lot). Ja obstawiam, że mogło być tak, że kapitan zapytał FO na zasadzie "mamy zgodę na start nie?", a ten drugi nie był pewien, więc potwierdził i taki efekt. Nie wierzę, że ATC wydając zgodę na lądowanie parę sekund wcześniej dałoby zgodę na start.

    To i tak nic, pamiętam jak w zeszłym roku na Okęciu egipski 737 podczas startu (dosłownie 2-3 sekundy po rozpoczęciu rozbiegu) dostał "cancel take off clearance)" na co odpowiedzieli "unable" i odlecieli...

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Nie wierzę, że ATC wydając zgodę na lądowanie parę sekund wcześniej dałoby zgodę na start.
    Może to jest sedno sprawy. Usłyszeli cleared i wzięli to do siebie, a chodziło o lądującego.

  4. #24

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    bo informacja na ten temat jest w ATIS
    Gdzie w ATIS jest departure frequency?

  5. #25
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Gdzie w ATIS jest departure frequency?
    Departure ATIS

  6. #26

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Nie wiedzialem ze są dwa atisy na okęciu! Jest wersja telefoniczna do tego atisu?

  7. #27

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Nie, telefoniczny jest arival. W departure jest częstotliwość Delivery i app. I pare jeszcze jest innych drobnych różnic.
    samatyranin likes this.

  8. #28

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie


    Polecamy

    Wziąłem to przez fakt że w atisach głównie to podają czestotliwość do clearance (delivery czy co tam najnizej sie tym zajmuje) a departure frequency podają w zezwoleniu. Zawsze coś nowego.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •