Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
Like Tree104Likes

Wątek: 2022.01.24 LO233 SP-LND E195 WAW-BRU Dekompresja kabiny

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie 2022.01.24 LO233 SP-LND E195 WAW-BRU Dekompresja kabiny


    Polecamy

    W locie z Warszawy do Brukseli nastąpiła dekompresja na FL340. Divert do Dusseldorfu.

    https://www.flightradar24.com/data/f...lo233#2a988f1f

    Na pokładzie był polityk Robert Biedroń wrzucił taki oto film:

    https://fb.watch/aKJda1W2Qy/

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2014

    Domyślnie

    taka uwaga dotycząca tego lotu i dajvertu

    śledziłem ten lot na fr24 po przekroczeniu polskiej granicy i wyskoczeniu komunikatu 7700 ( jeśli wierzyć fr24 !!!) o wiele krócej na dajverta mógł wrócić się do berlina lub na północ skierować się do Hanoveru lub na upartego zażądać Frankfurtu najdalej miał dalej w linii prostej do Duseldorfu;

    leciał dalej i dalej i dalej aż trafił na ....... Duseldorf ..... jak najbardziej w swojej obserwacji mogę się mylić .... no ale ...
    lukaszjb likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez passenger57 Zobacz posta
    leciał dalej i dalej i dalej aż trafił na ....... Duseldorf ..... jak najbardziej w swojej obserwacji mogę się mylić .... no ale ...
    A możesz napisać, co konkretnie sugerujesz czy podejrzewasz?

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    chciałby w Zoppot

    Domyślnie

    Ale taki samolot nie może zjechać pionowo w dół jak taka na przykład winda
    grindavik and grzyw like this.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    A możesz napisać, co konkretnie sugerujesz czy podejrzewasz?
    nie jestem rutkowskim .... tylko piszę że od momentu pojawienia się 7700 na fr24 (powtórzę jeśli wierzyć fr24 ) mogli szybciej wybrać inne lotniska do dajvertu (chyba że mieli wpisane jako zapas Duseldorf i tego się trzymali .....)

  6. #6

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT Horní Slezsko

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez passenger57 Zobacz posta
    taka uwaga dotycząca tego lotu i dajvertu

    śledziłem ten lot na fr24 po przekroczeniu polskiej granicy i wyskoczeniu komunikatu 7700 ( jeśli wierzyć fr24 !!!) o wiele krócej na dajverta mógł wrócić się do berlina lub na północ skierować się do Hanoveru lub na upartego zażądać Frankfurtu najdalej miał dalej w linii prostej do Duseldorfu;

    leciał dalej i dalej i dalej aż trafił na ....... Duseldorf ..... jak najbardziej w swojej obserwacji mogę się mylić .... no ale ...
    Po pierwsze - są ustalone lotniska zapasowe po trasie lotu. "leciał dalej i dalej i dalej aż trafił na ....... Duseldorf ....." - to brzmi jak miks zarzucania załodze niekompetencji i paska z kurwizji.
    Po zejsciu na bezpieczny poziom 100 dolicz czas na czytanie checklist, przygotowanie do lądowanie w DUS, sprawdzenie i przygotowanie kabiny przez personel pokładowy. Przy tym rodzaju usterki zapewne była to najlepsza możliwa decyzja, a pchanie się do portu o gigantycznym ruchu jak FRA to chyba również średni pomysł.

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    Piąty incydent LOT-u w tym roku, a jeszcze tydzień stycznia przed nami. Strach się bać.
    mcxmcx likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez passenger57 Zobacz posta
    nie jestem rutkowskim .... tylko piszę że od momentu pojawienia się 7700 na fr24 (powtórzę jeśli wierzyć fr24 ) mogli szybciej wybrać inne lotniska do dajvertu (chyba że mieli wpisane jako zapas Duseldorf i tego się trzymali .....)
    Do analizy zdarzeń lotniczych to chyba warto mieć nieco lepsze kwalifikacje i stosowniejsze wykształcenie i dorobek niż co najwyżej matura z technikum rolniczego i praca raczej niezwiązana z lotnictwem - to tak żartobliwie a propos pewnego detektywa.
    Natomiast w opisywanej sytuacji nie wiemy jak szybko i na jakiej podstawie piloci wybrali Dusseldorf. Z mapy flightradaru widać, że od rozpoczęcia zniżania Frankfurt wydaje się być nieznacznie tylko bliżej ale to nie znaczy, że czas lotu do lądowanie by był krótszy - kwestia wspomnianego ruchu czy procedur podejścia. Nie wiemy, jaka była pogoda lub inne ograniczenia, które by przemawiały przeciw lądowaniu na bliższych lotniskach. W Dusseldorfie lądowali podchodząc praktycznie po prostej z trasy, jeśli flightradar nie kłamie. Czy można by zgrubnie oszacować, trasę lotu i czas lotu, gdyby lądowali np. w Hanowerze (dużo bliżej) przyjmując zbliżony kierunek lądowania i zakładając, że moment rozpoczęcia zniżania to jeszcze nie moment wyboru lotniska. Można próbować ale oszacowanie czasu do lądowania nie polegałoby przecież, by samolot poleciał po prostej do punktu oznaczonego na mapie jako Hanower i już, koniec lotu. A najbliżej to chyba był Lipsk z długa drogą startową i chyba niezbyt dużym ruchem?

  9. #9
    Awatar Longhi

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Breslau

    Domyślnie

    Uhuhuhuhu widze, ze nasza Forumowa Amatorska Komisja Badania Wypadkow Lotniczych (w skrocie FAKBWL juz preznie dziala. Ja tam sie nie znam, ale moze komus przyjdzie do glowy wziac pod uwage fakt, ze w sytuacji gdy dajemy sobie spokoj z lotem na lotnisko docelowe z jakiegos technicznego - niekrytycznego- powodu (moze poza pozarem silnika, albo wylaczeniem sie wszystkich naraz) odleglosc do lotniska na ktorym zamierzamy zlozyc kurtuazyjna i niezapowiedziana wizyte jest istotnym, niemniej nie JEDYNYM czynnikiem ktory sie bierze pod uwage.
    Latam nisko i powoli.

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez passenger57 Zobacz posta
    nie jestem rutkowskim .... tylko piszę że od momentu pojawienia się 7700 na fr24 (powtórzę jeśli wierzyć fr24 ) mogli szybciej wybrać inne lotniska do dajvertu (chyba że mieli wpisane jako zapas Duseldorf i tego się trzymali .....)
    Aviate. Navigate. Communicate. Wiem że panuje przekonanie ze, żeby latać w LOT trzeba mieć licencje kosmonauty bo w kokpicie 'nie ma atmosfery'. Ale jakby nie bylo cale zdarzenie to raczej sytuacja stresowa nawet dla ogarnietej zalogi. Nie wiem jak wygladaja procedury w LOT na wypadek dekompresji ale zwykle to jest zniżanie najszybciej jak to mozliwe z ewentualnym lekkim odbiciem od planowanego toru lotu (po koordynacji z ATC) zeby znizajac nie wleciec w kogoś). Nie ma tam czasu na zastanawianie sie gdzie lecimy jakiego STARA zrobic i co ino. Po prostu lecisz w dol. Jak juz obnizysz pułap to mozesz kombinować. Wracanie do Berlina? Bez sensu moim zdaniem. Frankfurt? Tym bardziej - nawet nie po drodze. Dusseldorf mógł być lotniskiem zapasowym. Albo chociaz en-route alternate. Wiec mieli tafy itp do tego lotniska.

    Na Avheraldzie jest wątek - http://avherald.com/h?article=4f39f2e2&opt=1

    Nie ma tu wiele więcej poza tym, że lot był kontynuowany innym E195 SP-LNK i pasazerowie zostali dowiezieni do Brukseli z 3,5h opoznieniem.
    Ostatnio edytowane przez samatyranin ; 25-01-2022 o 09:33 Powód: avherald link
    WrobelSwirek, frik, Mike28 and 1 others like this.

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Nie wiem jak w LOT, ale ja na podstawie swojego poniekąd krótkiego życia liniowego parę razy byłem w BRU i faktycznie często zapasem dla tego lotniska był właśnie DUS. Więc możliwe, że i w tym przypadku tak było - tak jak koledzy pisali, lotnisko zapasowe jest ustalane na etapie dispatchu i są dla niego zapewnione minima, pogoda, notamy itp. Więc często jest to lepsze miejsce od lotniska 50 km bliżej.

    Poza tym warto zwrócić uwagę, że po utracie hermetyzacji i obniżeniu lotu do FL100, realnie mimo Mayday (zgłaszanego przy emergency decent) nie jest to już sytuacja szczególnie niebezpieczna (przy założeniu braku innych usterek, braku lotu w chmurach z oblodzeniem, itp.).
    pasazernagape, Irik, frik and 1 others like this.

  12. #12
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Samolot pasażerski to nie Stuka, pionowo nie schodzi, zasadniczo.
    Poziom 340 - żeby zejść do FL100 potrzeba ok. 4-6 min, powiedzmy 5. Taki Emb robi zapewne ok. 8 mil/min to już mamy ok. 40-50NM. Dalej kilka minut, powiedzmy ok. 5 na oszacowanie stanu pasażerów - następne 40NM. Razem przelecieliśmy 80-100. Ile było o DUS? 210? To już prawie połowa drogi. Z poziomu 100 na spokojne podejście - no bo już nie ma potrzeby nurkowania, a do podejścia trzeba się przygotować - potrzeba ok.35-40NM.
    Z 210NM zostało raptem ok. 50.
    Dużo?
    Zależy od sytuacj!
    Czy każda dekompresja wymaga NATYCHMIASTOWEGO lądowania?
    Polemizował bym…
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 25-01-2022 o 21:16
    Pozdrawiam!
    Piotr

  13. #13
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Mądrego to przyjemnie poczytać
    sprajt2, Not Real and PeK like this.
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Worek incydentów i zdarzeń pełny ostatnio. LOT inni tzw. Polscy po Afryce oraz inni.... małopopularne pytanie brzmi: co z tym dalej? Co z tym zrobić?

  15. #15
    Awatar AgentPeggyCarter

    Dołączył
    Jan 2021

    Domyślnie

    Dość podobna sprawa jak z lotem Air Canada 797 gdzie pilotom zadano pytanie "A dlaczego panowie nie lądowaliście w Louisville, przecież było praktycznie zaraz obok was?" a piloci na to odpowiedzieli "My ledwo wyrobiliśmy się ze zniżaniem do Cincinnati a wy coś mówicie o Louisville? Chyba was panowie słoneczko w potylicę za bardzo przygrzało..."
    12wit, myszygon, Goppel and 3 others like this.

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stiletto Zobacz posta
    Worek incydentów i zdarzeń pełny ostatnio. LOT inni tzw. Polscy po Afryce oraz inni.... małopopularne pytanie brzmi: co z tym dalej? Co z tym zrobić?
    Incydenty zwolnić dyscyplinarnie, zdarzeniom po naganie a reszcie zabronić strajku - na wszelki wypadek (sic!).

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Incydenty zwolnić dyscyplinarnie, zdarzeniom po naganie a reszcie zabronić strajku - na wszelki wypadek (sic!).
    Na avheraldzie jacys frustraci wypisują w komentarzach jak to utrzymanie i procedury zwiazane z przegladami zubożały w ostatnim czasie. Chciałbym miec pewność że to tylko frustraci a nie ludzie którzy mają jakies dane z pierwszej ręki. Juz mielismy okres kiedy LOT cięło roboczogodziny na przeglądach i czesciach zamiennych i kilka takich przypadków skończyło się średnio.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Juz mielismy okres kiedy LOT cięło roboczogodziny na przeglądach i czesciach zamiennych i kilka takich przypadków skończyło się średnio.
    Co to znaczy, że Lot "ciął" roboczogodziny na przeglądach i częściach? chodzi o dawne, zamierzchłe czasy czy obecne w realiach przepisów Part-M i Part-145?
    Lot nie ma certyfikatu Part-145 i nie jest bazą obsługową. Obsługę wykonują dla niego wynajęte/zakontraktowane firmy. W Warszawie jest to np. LOT AMS, B787 czasem latały do ZEA na obsługę a obsługę liniowa w różnych portach pewnie różne miejscowe firmy realizują. Rolą i odpowiedzialnością Lotu jest zarządzanie ciągłą zdatnością do lotu (jako że musi mieć certyfikat na zarządzanie) lub może zarządzanie zlecić a sam prowadzić nadzór. W ramach zarządzania jest planowanie obsługi samolotów i pilnowanie nalotów tak samolotów jak i podzespołów. Dodatkowo nadzorowanie obsługi technicznej, którą zleca i za którą płaci.
    Babilas likes this.

  19. #19

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Tylko LOT AMS to w sumie spółka powiązana z LOT. Może ktoś tu użył skrótu myślowego mowiac ze AMS srednio sie przykłada (byćmoże w zwiazku z brakami personelowymi) do swoich obowiązków. Naturalne ze LOT powinien to kontrolować mimo wszystko i dbać o to aby obsługi były robione zgodnie z wymaganiami i zaleceniami producentów.


    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    Co to znaczy, że Lot "ciął" roboczogodziny na przeglądach i częściach? chodzi o dawne, zamierzchłe czasy czy obecne w realiach przepisów Part-M i Part-145?
    Daaawne czasy - pomyslalem tu o IŁach 62

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Chciałbym miec pewność że to tylko frustraci a nie ludzie którzy mają jakies dane z pierwszej ręki.
    To może inaczej - skąd podejrzenie, że to frustraci i że nie mają info z pierwszej ręki?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •