Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree6Likes
  • 2 Post By ItsMeOnly
  • 1 Post By Mimis
  • 2 Post By BUFF
  • 1 Post By mikesz

Wątek: 2022.04.07 DHL 752 HP-2010DAE wypada z pasa w Kostaryce

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie 2022.04.07 DHL 752 HP-2010DAE wypada z pasa w Kostaryce


    Polecamy

    Accident: DHL B752 at San Jose on Apr 7th 2022, hydraulic failure results in runway excursion

    W skrócie: po starcie z San Jose załoga zgłosiła problemy z hydrauliką. Po przyziemieniu załoga straciła kontrolę nad samolotem, który wyjechał z pasa, złamał podwozie i przełamał się na dwie części. Nikt nie zginął.
    tartal and murdoc like this.

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Się driftuje to potem tak się kończy. Ale dobrze, że się nikomu nic nie stało.

  3. #3
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Widok bardziej z bliska i kilka ujęć uszkodzonego samolotu

    https://youtu.be/SS6Oj3rnrgI

    Zdjęcie przełamanego samolotu
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Czy tylko mi na dostępnych filmach wygląda to tak jakby lewy silnik (ten bez odwracacza) generował znacznie większy ciąg niż jałowy?
    mux84 likes this.
    Eee tam, podpis ;)

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Olsztyn

    Domyślnie

    Czy to możliwe, że tam wydarzyły się 2 awarie?

    1. Podczas lotu, spowodowała powrót na lotnisko i awaryjne lądowanie.
    2. Podczas samego lądowania, awaria np. opony/hamulców/odwracacza, spowodowała wypadnięcie z pasa.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Pobawmy się we wróżkę.

    Jak widać na filmie podwozie wypuszczone grawitacyjnie, po przyziemieniu tylko część spoilerów działa oraz lewy rewers nie działa. Na B757 lewa hydraulika zasila rewers, wypuszczanie/chowanie podwozia oraz sterowanie przednim kołem. Początek wróżby. Po starcie wysiadła lewa hydraulika, najprawdopodobniej utrata płynu hydraulicznego. Po lądowaniu wszystko idzie dobrze do czasu kiedy prędkość spada na tyle, że ster kierunku przestaje być efektywny. Brak lewej hydrauliki powoduje brak sterowania przednim kołem. Prawy silnik na "mocnym" rewersie a lewy bez włączonego rewersu powoduje skręcenie samolotu w prawo, załoga nie może skorygować tego bo ster kierunku jest nieefektywny oraz nie działa sterowanie przednim kołem. Koniec wróżby.
    maciass and thunderbirds like this.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Tyle, że check lista nie powinna przewidywać takich ewentualności np. przez nie uruchamianie rewersa na prawym silniku?

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    To chyba tak nie do końca że układ hydrauliczny tzw. lewy i tzw. prawy zasila czynnikiem strony. Układ działa na co najmniej dwóch niezależnych systemach które zasilają całość.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Dziala to tak: Hydraulics
    ipkuser likes this.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •