Strona 2 z 68 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 52 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 1350
Like Tree120Likes

Wątek: Wspomnienie katastrof polskich Iłów 62.

  1. #21

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie czarny serial KOPERNIK


    Polecamy

    A może mógłbyś jakoś udostępnić?
    О прекрасная даль поглотившая небо.....

  2. #22
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Co wiecie o podwoziu Iła, który rozbił się w Lesie Kabackim? Wyczytałem jakiś czas temu w niezłym - choć w naturalny sposób ogólnym - art. w Przekroju, że Kap. Pawlaczyk m.im dlatego nie wybrał do lądowania Gdańska ani innego lotniska po drodze, że "wiedział, że będzie musiał siadać na brzuchu" Autor pisze, że piloci już wtedy wiedzieli że podwozie się nie otwiera. Skąd wiedzieli? Czy na 8.000 próbowali otwierać podwozie tylko po to żeby sprawdzić. Czy uszkodzenie ogona mogło odciąć mechanizmy sterujące podwozia? Czy Ił był wyposażony w jakiś system informujący o awarii podwozia? Skąd ta awaria? Jest to zupełnie mi nie znany wątek sprawy. Czy istniała szansa wylądowania bez podwozia przy połowie paliwa w zbiornikach - no bo przecież zrzucili tylko 36/70? Co wiecie na ten temat?
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  3. #23
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Z tego co czytałem o tej katastrofie, to z Modlina zrezygnowali ze względu na lepszą obstawę na Okęciu, w zapisach czarnej skrzynki nie kojarzę wzmianek o problemach z podwoziem, chociaż te nie do końca odpowiadają prawdzie (np. ostatni komunikat)
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #24
    Awatar Air Q

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ...

    Domyślnie

    Ja wyczytałem chyba nawet na jednym z tych skanów z poprzednich postów, że nie zdecydowali sie na lądowanie w Gdańsku gdyż potrzebowali więcej czasu aby zrzucić odpowiednią ilość paliwa. Mieli do dyspozycji ograniczony ciąg silników (tylko dwa sprawne) oraz ograniczone możliwości sterowania. Aby bezpiecznie wylądować należało zmniejszyć ciężar samolotu.
    Co do podwozia (fragment zapisu rozmow):

    -I niech pan nam poda beacon w Modlinie.
    -Moment.
    -Nie wiem, czy nam podwozie wyjdzie.
    -Podwozie, to awaryjnie wypuszczasz podwozie.
    10:54:24

  5. #25
    fdy
    fdy jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    http://rapidshare.com/files/35402097/kabaty.part1.rar
    http://rapidshare.com/files/35431744/kabaty.part2.rar

    oto linki do materiałów telewizyjnych związanych z wypadkiem 9 maja 1987 roku na okęciu.
    razem około 190 MB do ściągnecia, prawie pół godziny.
    jest to kompilacja materiałów wyemitowanych 20 lat temu przez TVP,
    nagranych na domowe video (panasonic nv430, kaseta agfa)
    przegrane w 2007 roku z VHS na DVD (ok 500 mb) i
    zripowane do plików .avi (do ok 200 MB), następnie
    podzielonych rarem na 2 pliki po ok 100 MB
    (inaczej nie można ich umieścić na rapidshare, bo tu max wielkość pliku to 100 MB)
    teraz umieszczam je tu w imię historycznej prawdy.
    Mnie, jak wielu innych, poruszyło to wydarzenie.
    miałem możliwość utrwalenia na VHS wyemitowanych programów,
    dzięki czemu przetrwały one do dziś. chcę się tymi materiałami podzielić.
    kogo te wydarzenia interesują - niech ściągnie i obejrzy.
    program jest raczej dość drastyczny i przygnębiający, nie polecam osobom wrażliwym.
    Raczej dla dorosłej widowni. oglądasz na własną odpowiedzialność.
    materiał umieszczam celowo na forum specjalistycznym,
    aby dotarły do niego osoby naprawdę zainteresowane, a nie przypadkowe.
    moja kopia (przed zripowaniem) jest nieco lepsza, ale niewiele,
    nie ma "falowań" w trakcie ruchu kamery.
    nie jestem specem od ripowania filmów, nie mam dobrych programów
    (użyłem shareware'a), nie mam czasu na eksperymenty z ustawieniami,
    na razie musi być tak jak jest, chyba jest dobrze.
    uwagi techniczne: należy ściągnąć oba pliki, a następnie je rozpakować winrarem,
    otrzyma się jeden plik typu .avi do odtworzenia na dowolnym odtwarzaczu.
    zawartość:
    kurier warszawski, dziennik telewizyjny, magazyn "czas" z reportażem z miejsca wypadku,
    przegląd tygodnia (z lektorem dla niesłyszących), teleexpress (relacje z prac na miejscu wypadku,
    relacja z kopiowania zapisów z rejestratora mars - cvr)
    relacje powtarzają się; te same zdjęcia były emitowane w różnych programach
    nic nie edytowałem, nie przestawiałem itp.
    tak było

  6. #26

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Witam

    Czy ma ktoś dźwiękowy zapis z czarnej skrzynki z Kościuszki?

  7. #27
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Na pewno Państwowa Komisja Wypadków Lotniczych czy jak im tam,ale nie sądzę żeby udostępnili.


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  8. #28
    Awatar kajmat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ma zapewne też laboratorium, w którym biegli odtwarzali i spisywali treść zarejestrowanego nagrania (aktualnie Centralne Laboratorium Kryminalistyczne KGP), ale brak szans na uzyskanie dostępu.

  9. #29
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez farrid
    Czy ma ktoś dźwiękowy zapis z czarnej skrzynki z Kościuszki?
    Tekstowy ci nie wystarcza?? Co to za przyjemnośc słuchac przerażone głosy pilotów oraz ludzi w tle....

    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  10. #30
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Zapisu dźwiękowego na pewno nie dostaniesz do przesłuchania, poza tym ostatnia kwestia jest w oryginale nieco inna niż ta podawana wszędzie...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #31
    Awatar Basia 1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Mam trochę wycinków z gazet dotyczacych katastrofy Kopernika ( między innymi także listę ofiar z podanymi adresami-nie było wówczas ustawy o ochronie danych osobowych, nekrologi itp ).Jak na tamte czasy w prasie było sporo informacji na ten temat.

  12. #32

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Basia 1
    Mam trochę wycinków z gazet dotyczacych katastrofy Kopernika ( między innymi także listę ofiar z podanymi adresami-nie było wówczas ustawy o ochronie danych osobowych, nekrologi itp ).Jak na tamte czasy w prasie było sporo informacji na ten temat.
    A mogłabyś wrzucić skany?
    О прекрасная даль поглотившая небо.....

  13. #33

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Zapisu dźwiękowego na pewno nie dostaniesz do przesłuchania, poza tym ostatnia kwestia jest w oryginale nieco inna niż ta podawana wszędzie...
    A jaka?
    О прекрасная даль поглотившая небо.....

  14. #34
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MarcinLCJ
    Cytat Zamieszczone przez frik
    Zapisu dźwiękowego na pewno nie dostaniesz do przesłuchania, poza tym ostatnia kwestia jest w oryginale nieco inna niż ta podawana wszędzie...
    A jaka?
    W ostatnim zdaniu jest też wstawka z łaciny, co zmienia dośc wydźwięk ostatniego komunikatu z pokładu Kościuszki.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #35

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez MarcinLCJ
    Cytat Zamieszczone przez frik
    Zapisu dźwiękowego na pewno nie dostaniesz do przesłuchania, poza tym ostatnia kwestia jest w oryginale nieco inna niż ta podawana wszędzie...
    A jaka?
    W ostatnim zdaniu jest też wstawka z łaciny, co zmienia dośc wydźwięk ostatniego komunikatu z pokładu Kościuszki.
    Słuchałeś dźwiękowe nagranie?

  16. #36
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Wykładowca na moim wydziale był w komisji badającej wypadek, prowadzi przedmiot obieralny "wypadki lotnicze" i opowiada o Kościuszce po kilka razy.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #37

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Wykładowca na moim wydziale był w komisji badającej wypadek, prowadzi przedmiot obieralny "wypadki lotnicze" i opowiada o Kościuszce po kilka razy.
    opowiedz nam jakieś interesujące rzeczy, które Twój wykładowca Wam mówił na ten temat

  18. #38
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Na ten przedmiot będę chodził, o ocenzurowaniu ostatniej transmisji mówili znajomi z wyższych lat. Poza tym prof. Maryniak uważał że stewardessa którą się uważa że wypadła z samolotu podczas rozerwania turbiny nad Grudziądzem, jednak była zamknięta wewnątrz toalety, czy przedziału kuchennego gdzie była (gdzie dokładnie nie pamiętam), udusiła się od dymu, albo spłonęła w pożarze, który był w tylnej części maszyny.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #39

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    W ostatnim zdaniu jest też wstawka z łaciny
    orientuje sie ktos jaka?

  20. #40

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Przeczytałem niedawno książkę "Cisza po życiu" i jestem pod wrażeniem - jak "wiele znaków na ziemi i niebie" świadczyło, że coś się może złego stać. Wiadomo, że trzeba było by zebrać wszystkich pasażerów lecących tym lotem, którzy mieli jakieś "znaki". Chodzi mi o niżej wymienione znaki, przeczucia, sny:
    Steardessa Beata Płonka - odkrywa krótkie linie życia na ręce, II pilot Leopold Karcher - w czwartek przez katastrofą rozprysną się kryształowy wazon, wielu pasażerów przeczuwa, że Ameryki nie zobaczy, że podświadomie żąlują, że lecą. Ktoś na stwierdzenie, że "niedługo będziesz pić już amerykańską wódkę" odparł - ja sie już tej wódki nie napiję itp.

Strona 2 z 68 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 52 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 14-04-2015, 21:26
  2. 22-08-2014, 11:46
  3. 02-09-2013, 06:42
  4. 14-08-2013, 08:15
  5. 12-08-2013, 23:56
  6. 12-08-2013, 23:21
  7. 12-08-2013, 23:20
  8. 19-07-2013, 21:59
  9. 11-06-2013, 13:42
  10. 11-06-2013, 09:55
  11. 01-06-2013, 19:12
  12. 18-05-2013, 08:08
  13. 09-05-2013, 22:21
  14. 20-04-2013, 23:41
  15. 12-04-2013, 10:54
  16. 07-04-2013, 12:19
  17. 05-04-2013, 18:55
  18. 25-03-2013, 21:07
  19. 14-03-2013, 21:30
  20. 22-02-2013, 14:42
  21. 29-01-2013, 14:13
  22. 11-11-2012, 20:36
  23. 05-10-2012, 18:24
  24. 26-09-2012, 16:56
  25. 15-09-2012, 18:31
  26. 09-09-2012, 12:02
  27. 24-08-2012, 20:27
  28. 06-07-2012, 03:04
  29. 09-06-2012, 10:35
  30. 24-05-2012, 12:09
  31. 14-05-2012, 12:38
  32. 09-05-2012, 23:02
  33. 09-05-2012, 21:41
  34. 09-05-2012, 21:24
  35. 09-05-2012, 20:25
  36. 09-05-2012, 17:50
  37. 09-05-2012, 13:11
  38. 09-05-2012, 13:02
  39. 09-05-2012, 10:46
  40. 09-05-2012, 10:41
  41. 09-05-2012, 09:02
  42. 09-05-2012, 01:01
  43. 08-05-2012, 21:09
  44. 07-05-2012, 21:05
  45. 07-05-2012, 21:00
  46. 06-05-2012, 23:13
  47. 25-04-2012, 21:51
  48. 18-04-2012, 12:06
  49. 16-04-2012, 11:35
  50. 10-04-2012, 06:23

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •