Strona 3 z 68 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 53 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 1350
Like Tree120Likes

Wątek: Wspomnienie katastrof polskich Iłów 62.

  1. #41

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez frik
    prof. Maryniak uważał że stewardessa którą się uważa że wypadła z samolotu podczas rozerwania turbiny nad Grudziądzem, jednak była zamknięta wewnątrz toalety, czy przedziału kuchennego gdzie była (gdzie dokładnie nie pamiętam), udusiła się od dymu, albo spłonęła w pożarze, który był w tylnej części maszyny.
    mnie też wydaje się, że jednak chyba nie wypadła, naprawdę bardzo dokładnie przeszukiwano tereny w mniejscu gdzie miała wypaść - nic nie znaleziono...

  2. #42

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wystarczy, że jej zwłoki wpadły do jakiegoś zbiornika wodnego, na bagna. Wystarczy spojrzeć na mapę terenów wokół miejscowości Warlubie - pełno tam zbiorników wodnych, terenów lesistych itp.

  3. #43

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    może...

  4. #44
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Na ten przedmiot będę chodził(...)
    Frik, jak uruchomią przedmiot prof. Maryniaka, daj proszę znać w jakich terminach są wykłady i w której sali, ok? To jedyny wykład, na który z przyjemnością powrócę na MEiL...

  5. #45

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    jaki to kierunek?

  6. #46
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    wydział - Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa
    przedmiot - Badanie wypadków lotniczych

    spieszcie się, bo podobno w tym semestrze rusza ostatni raz

  7. #47

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Wracając do wątku, do wspomień o katastrofie, jeśli ktoś ma jakieś materiały, wycinki z gazet itp. do bardzo proszę o wrzucenie na forum. Jeśli sam będą miał coś nowego to oczywiście też dam. Z góry dziękuję

  8. #48
    Awatar Basia 1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MarcinLCJ
    Cytat Zamieszczone przez Basia 1
    Mam trochę wycinków z gazet dotyczacych katastrofy Kopernika ( między innymi także listę ofiar z podanymi adresami-nie było wówczas ustawy o ochronie danych osobowych, nekrologi itp ).Jak na tamte czasy w prasie było sporo informacji na ten temat.
    A mogłabyś wrzucić skany?
    Mam słaby skaner, praktycznie po zeskanowaniu artykuły są mało czytelne.Jeśli chcesz, to podaj mi swoj adres pocztowy, to postaram się wysłać ksero artykułow.

  9. #49
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    To przedmiot obieralny na wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa na Politechnice Warszawskiej. Dostępny chyba dla studentów wszystkich kierunków, m.in. mechaniki i budowy maszyn.

  10. #50

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Czy zna ktoś grę komputerową - symulator lotu IŁ-62??? Skąd można coś takiego ściągnąć?

  11. #51

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Używając FS2004/FSX i www.avsim.net

  12. #52

  13. #53
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Przeczytałem artykuł Aero Technika Lotnicza i coś mi tu nie pasuje.
    Otóż, opis katastrofy z 1980 mówi, że odłamki silnika przecięły popychacze sterów, a stery są wyważane właśnie przez te popychacze. Czyli, jak się sterownice puszcza, to stery są w poziome (mowa o sterach wysokości). Po przecięciu tych popychaczy stery "przyjęły pozycję wypadkową wagi i oddziaływań aerodynamicznych" i spowodowało to pochylenie samolotu "na nos". Co prawda pisze, że gdyby się to stało na większej wysokości to można by było użyć trymera.
    Podobne przecięcie nastąpiło w wypadku 1987 roku, ale tutaj samolot się utrzymywał i był możliwy do sterowania trymerem. Dlaczego w tym przypadku stery nie pochyliły się? Czy może ten Ił62 miał już sterowanie hydrauliczne? Zastanawiające jest, że w zapisie rozmów jest mowa "Ej, hermetyzacja", a nie nie ma nic o pochyleniu się samolotu.
    I jeszcze garść pytań. Ponadto czy tak duży samolot miał stery "wspomagane" czy nie?
    A czy ktoś mógłby opisać jak działa trymer? Czy jest to osobny płat czy może jakiś regulator sterujący właściwym sterem?

  14. #54
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran
    Przeczytałem artykuł Aero Technika Lotnicza i coś mi tu nie pasuje.
    Otóż, opis katastrofy z 1980 mówi, że odłamki silnika przecięły popychacze sterów, które są wyważane właśnie przez te popychacze. Czyli, jak się sterownice puszcza, to stery są w poziome (mowa o sterach wysokości). Po przecięciu tych popychaczy stery "przyjęły pozycję wypadkową wagi i oddziaływań aerodynamicznych" i spowodowało to katastrofę samolotu.
    Podobne przecięcie nastąpiło w wypadku 1987 roku, ale tutaj samolot się utrzymywał i był możliwy do sterowania trymerem. Dlaczego w tym przypadku stery nie pochyliły się? Czy może ten Ił62 miał już sterowanie hydrauliczne?
    Ponadto czy tak duży samolot miał stery "wspomagane" czy nie?
    A czy ktoś mógłby opisać jak działa trymer? Czy jest to osobny płat czy może jakiś regulator sterujący właściwym sterem?
    W 1980 rozbił się IŁ62, a w 1987 IŁ62M, i to chyba może dawać jakąś różnicę?

  15. #55
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran
    I jeszcze garść pytań. Ponadto czy tak duży samolot miał stery "wspomagane" czy nie?
    IL-62 byl najwiekszym wybudowanym samolotem bez wspomagania hydraulicznego.

    Trymer jest urzadzeniem prostym jak jestes pilotem ale trudnym do zrozumienia dla laika. Trymer jest prostym urzadzeniem aerodynamiczno-mechnicznym niwelujacym sily na stateczniku poziomym. Bez trymera te sily bylyby olbrzymie.

    Cytat Zamieszczone przez sanfran
    Przeczytałem artykuł Aero Technika Lotnicza i coś mi tu nie pasuje.
    Ja bym unikal analizy takich szczegolow bez pelnej znajomosci konstrukcji samolotu. Taki popularny artykulik nie jest wlasciwym miejscem na doglebny opis i analize.

  16. #56

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Wola Rasztowska

    Domyślnie

    A ja mam troszke inne pytanie - z tego co wiem, wiekszosc ofiar zostalo pochowanych na Warszawskich Powązkach. Ciekaw jestem, czy jest to kilka nagrobkow obok siebie czy moze zbiorowa mogiła. Ktos wie, w ktorym sektorze pochowano ofiary? Bo refleksyjnie chetnie bym zapalił swieczke podczas najblizszego pobytu na Cmentarzu Powązkowskim...

  17. #57
    Awatar NCC-1701D

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Dodam cos ode mnie, a raczej z opowieści pewnego starszego pana, ktorego poznalem na promie płynącym z Gdanska do Nynashamn. Tak sie jakos zgadalismy i zeszlismy na dół do baru, na piwo.

    Pan ten jest obecnie na emeryturze i mieszka z Gdansku. Dawniej był mechanikiem okrętowym i pracowal na polskich statkach przetwórniach, które w latach 70-80 poławiały na Atlantyku, w okolicach Brazylii. Załogi tych statków wymieniano co pare miesięcy. Z reguły czarterowe IŁ-62 z LOT przywoziły "nową" załogę i zabierały do Polski "starą".

    Historia wyglądała tak:

    IL-62 przyleciał z nową zmianą do Rio de Janeiro. Na lotnisku spotkaliśmy się, pogadalismy, życzylismy sobie wszystkiego naj i weszlismy na pokład. Lot przebiegal spokojnie do pewnego momentu. W jednym z silnikow cos sie uszkodziło i pilot musial nagle lądować w Senegalu. Władze tego kraju nie pozwoliły nam opuścić samolotu, w okropnym upale musielismy siedzieć trzy dni. Dookola samolotu stały pojazdy wojskowe i chodzili żołnierze. Bo samolot z kraju "komunistycznego". Wreszczie przylecial drugi IL-62, też z LOT. Przesiedlismy się i juz bezpiecznie dolecielismy do Warszawy. Ten uszkodzony przylecial zaraz za nami. Bez obciążenia mógł lecieć na 3 silnikach. Dwa tygodnie później ten IL-62 rozbił się... Bylismy w szoku, przecież mogło to spotkać nas...

    --
    Nie pamiętam , o która to katastrofę chodziło, 80 czy 87 rok.
    Ktos bardziej zorientowany w temacie na pewno wie.

  18. #58

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Kapitan Zygmunt Pwlaczyk jest pochowany zgodnie z wolą rodziny na Starych Powązkach w sektorze 212.Zbiorowy grób członków załogi samolotu Kościuszko znajduje się zaś na Cmentarzu Komunalnym Powązki,nie wiem który to sektor dokładnie,ale trafić bardzo łateo.Od wejścia od strony parkingu (nie od ulicy Powązkowskiej,ale od bocznego wejścia przy parkingu) nalezy skręcić w pierwszą aleję w lewo i po przejsciu około 100-150 metrów po lewej stronie znajduje sie zbiorowy grób załogi samolotu Kopernik (katastrofa z 1980 roku) ,a kawałek dalej równierz po lewej stronie znajduje sie zbiorowy grób człomków załogi Kościuszki( także symboliczny grób kapitana Zygmunta pawlaczyka)
    PugBielany

  19. #59

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    W zasadzie jest to zrówno w przypadku załogi Kopernika jak i Kościuszki kilka grobów położonych obok siebie a nie grób zbiorowy.
    PugBielany

  20. #60

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie będę oszukiwał lotnictwo jako takie mnie nie interesowało.Tak naprawdę zainterwesowała mnie dopiero katastrofa w lesie Kabackim,i to niedawno.W tej katastrofie zginoł mąz koleżanki mojej mamy z pracy (nazwisko Czajczyński).Podobno żona poznała go po koszuli bądź po krawacie,a w dwa lata poźniej sama zmarła.Niemniej jednak w 20 rocznicę katastrofy po nadaniu kilku felietonów w telewizji i radiu zainteresowałem sie wypadkiem.Sam troche pamiętam z tego dnia miałem wowczas dzisięć lat i w godzinach popołudniowych wracałem z Piaseczna do Warszawy i pamiętam że w okolicach lasu na ulicy Puławskiej było wszystko obstawione każda uliczka zamknęita w kierunku lasu.Na miejscu katastrofy byłem pierwszy raz w tym roku pod pomnikiem.Zacząłem sie interesowac wypadkiem przeglądać fora internetowe i mam prośbę.Chodzi o zapis z czarnej skrzynki samolotu.Jeżeli ktoś by mógł mi pomóc w jej zrozumieniu jako laikowi.Chodzi o pojęcia jakimi posługiwała się załoga,takie jak Tango Mike November,Trymer,BTW,Beacon,mowili cos o Piasecznie na 1 -szym Vorze,niestety ja nie wiem zbytnio w czym rzecz.Jakby ktos zechciał mi wytłumaczyć.Dziękuje i pozdrawiam.
    PugBielany

Strona 3 z 68 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 53 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 14-04-2015, 21:26
  2. 22-08-2014, 11:46
  3. 02-09-2013, 06:42
  4. 14-08-2013, 08:15
  5. 12-08-2013, 23:56
  6. 12-08-2013, 23:21
  7. 12-08-2013, 23:20
  8. 19-07-2013, 21:59
  9. 11-06-2013, 13:42
  10. 11-06-2013, 09:55
  11. 01-06-2013, 19:12
  12. 18-05-2013, 08:08
  13. 09-05-2013, 22:21
  14. 20-04-2013, 23:41
  15. 12-04-2013, 10:54
  16. 07-04-2013, 12:19
  17. 05-04-2013, 18:55
  18. 25-03-2013, 21:07
  19. 14-03-2013, 21:30
  20. 22-02-2013, 14:42
  21. 29-01-2013, 14:13
  22. 11-11-2012, 20:36
  23. 05-10-2012, 18:24
  24. 26-09-2012, 16:56
  25. 15-09-2012, 18:31
  26. 09-09-2012, 12:02
  27. 24-08-2012, 20:27
  28. 06-07-2012, 03:04
  29. 09-06-2012, 10:35
  30. 24-05-2012, 12:09
  31. 14-05-2012, 12:38
  32. 09-05-2012, 23:02
  33. 09-05-2012, 21:41
  34. 09-05-2012, 21:24
  35. 09-05-2012, 20:25
  36. 09-05-2012, 17:50
  37. 09-05-2012, 13:11
  38. 09-05-2012, 13:02
  39. 09-05-2012, 10:46
  40. 09-05-2012, 10:41
  41. 09-05-2012, 09:02
  42. 09-05-2012, 01:01
  43. 08-05-2012, 21:09
  44. 07-05-2012, 21:05
  45. 07-05-2012, 21:00
  46. 06-05-2012, 23:13
  47. 25-04-2012, 21:51
  48. 18-04-2012, 12:06
  49. 16-04-2012, 11:35
  50. 10-04-2012, 06:23

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •