Nomniej niż 10 lat, no ale ciezko jest znaleźć amerykański samolot dalekiego zasięgu bedący „odpowiednikiem czasowym” Iła-62 (Boeing 707 i DC-8 są kilka lat starsze, z kolei Boeing 747 i DC-10 kilka lat młodsze i należą już do kolejnej generacji). No ale porównać zawsze można.Zamieszczone przez x-man
No i ja uwzględniłem to ze było ich mniej. Jeszcze raz:Zamieszczone przez x-man
Boeing 707: Wyprodukowano 1010, rozbiło się 142 (14%)
DC-8: Wyprodukowano 583, rozbiło się 74 (12,5%)
Vickers VC-10: wyprodukowano 68, rozbiły się 3 (4,5%)
IŁ-62: Wyprodukowano 295, rozbiło się 19 (6,5%)
DC-10: Wyprodukowano 446, rozbiło się 26 (6%)
Reasumując: Wychodzi na to że Ił-62 to samolot bezpieczniejszy niż samoloty zachodnie lat 50-tych (wypadkowosć kilkanaście procent) i jest na równi pod tym względem w przypadku samolotów zachodnich lat 60-ych i 70-ych (wypadkowość kilka procent).
Oczywiście tyle, ze zapomniałeś że to samo dotyczy Iłów. Tam również wiele katastrof było spowodowanych czynnikami pozatechnicznymi (polecam podawaną przez Ciebie stronę internetowa). Piloci z byłego bloku wschodniego także nie są nieomylni.Zamieszczone przez x-man
Aha: Zamachów terrorystycznych do moich statystyk w żadnym przypadku nie wliczałem.
Chętnie poznałbym rzetelne źródło które tak twierdzi.Zamieszczone przez x-man
Ukrywać takie rzeczy można ale w państwie całkowicie odciętym, które nie należy do żadnych międzynarodowych organizacji lotniczych, nie wykonuje lotów międzynarodowych itd.
Gdyby były uzasadnione przypuszczenia o ukrywaniu katastrof w ZSRR/Rosji niechybnie skończyłoby się to zakazem lotów dla samolotów i przewoźników radzieckich / rosyjskich na Zachód.
Bo przypominam, że taki zakaz zostaje nałożony nie tylko gdy stwierdzi się nie spełnianie standardów i przepisów, ale także wtedy, gdy po prostu nie można zweryfikować tego, czy są one spełnione czy też nie.
Taki zakaz lotów nad terytorium Unii Europejskiej ma np. przewoźnik północnokoreański. I nie tyle dlatego, że ma przestarzałe samoloty czy nie spełnia norm, ile dlatego iż zachodni eksperci nie mają wystarczającego dostępu aby kontrolować przewoźnika i samoloty.
Jak ktos chce mogę tez podać rosyjską strone na której jest wykaz wszystkich wyprodukowanych Iłów-62 z podanym numerem seryjnym, nr rejestracyjnym i jego losem.
No i nie ustępuje zachodnim odpowiednikom...Zamieszczone przez x-man
Warto też wspomnieć że nasze VIP-y wozi Tu-154M z silikami Sołowiow D-30K. Takie silniki miał Ił-62M i wiele innych samolotów.
Już oglądałem i to dosyć dawno . Ciekawe, ale równocześnie można tam znaleźć wiele niedomówień, półprawd i ewidentnych błędów.Zamieszczone przez x-man
No ale cóż serialu tego nie realizowali eksperci od lotnictwa tylko dziennikarze...
Zakładki