Strona 48 z 73 PierwszyPierwszy ... 38 46 47 48 49 50 58 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 941 do 960 z 1456
Like Tree267Likes

Wątek: Wspomnienie katastrof polskich Iłów 62.

  1. #941
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie


    Polecamy

    Historie lotnicze: 26 sekund - tragedia Kopernika

    18:40 Discovery Historia wtorek, 23 lutego 2010. Moze ktos by ewentualnie nagral, ja nie ma tego kanału

  2. #942

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dziś o 23:15 w Superwizjerze na TVNie będzie o katastrofie Kopernika i utrudnianiu śledztwa w tej sprawie.
    SuperWizjer.onet.pl

  3. #943

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Jak ktoś może nagrać ten program o Koperniku i wstawić linki to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

  4. #944

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Witam. Oglądałem wczoraj Superwizjer na TVN i muszę szczerze powiedzieć ,że sam materiał o Koperniku był interesujący jednak pani redaktor, która komentowała cały program mówiła jakieś brednie.
    Albo ktoś kobiety nie doinformował ,albo robili to ,,pisarze WP''. Według niej wyprodukowano 80 IŁ-ów 62
    i 62M a całe jej bredzenie o ,,feralnych samolotach przypomina mi Czarny serial . Ale w końcu to TVN-miernota

  5. #945
    Awatar skała

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Witam,na onecie pojawiła się powtórka programu o Koperniku,podaję linka poniżej.Pozdrawiam

    30 lat temu zgin

  6. #946

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie 14 Marca

    Na Discovery Science 14 marca w niedzielę - Kościuszko i Kopernik razem wzięte. Godziny niestety nie znam bo nie podali jeszcze

  7. #947
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Łyskacz Zobacz posta
    Na Discovery Science 14 marca w niedzielę - Kościuszko i Kopernik razem wzięte. Godziny niestety nie znam bo nie podali jeszcze
    Z tego co znalazłem to będą dwa godzinne programy. O 12:00 i 13:00 powtórka o 23:00 i 00:00.
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



  8. #948
    Awatar Kox26

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Właśnie też słyszałem że będzie program. Trzeba zobaczyć tylko właśnie nie podano godziny.

  9. #949
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Dziś w Tok FM był przegląd prasy. Jutro w którymś z tygodników (nie pamiętam, czy Polityka, czy Newsweek czy coś innego) ma się ukazać (w dziale Historia) artykuł nt. nowych okoliczności i przyczyn katastrofy "Kopernika".

  10. #950

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Artykuł jest w dzisiejszym Newsweeku.

    Pozdrawiam,

    Luki

  11. #951
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Z jednej strony ciekawe, z drugiej w paru miejscach sam sobie przeczy, a niektore rzeczy naciaga, zeby wygladaly sensacyjniej.

  12. #952
    Awatar radek9556

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Okolice Nowego Sącza

    Domyślnie

    Discovery channel niedziela 12:00 i 23:00 tak słyszałem...

  13. #953
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radek9556 Zobacz posta
    Discovery channel niedziela 12:00 i 23:00 tak słyszałem...
    Tak zgadza się jak już pisałem wcześniej :-)
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



  14. #954
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    30. rocznica katastrofy samolotu Mikołaj Kopernik

    13.03. Warszawa (PAP) - Piosenkarka Anna Jantar i bokserzy USA to najbardziej znane ofiary katastrofy samolotu "Kopernik" 14 marca 1980 roku tuż przed Okęciem. W 30 lat po tej tragedii wiadomo, że powodem katastrofy były nie tylko błędy konstrukcyjne, ale i swoiście pojmowane oszczędności w eksploatacji maszyn.Start samolotu PLL LOT Ił-62 "Mikołaj Kopernik" z lotniska im. J.F. Kennedy′ego w Nowym Jorku był zaplanowany na 13 marca 1980 roku na godz. 19 czasu miejscowego. Jednak silne opady śniegu, jakie dotknęły wówczas ten rejon Stanów Zjednoczonych, opóźniły wylot. Po oczyszczeniu pasa startowego i maszyny, o godz. 21.18 "Kopernik" wyruszył w lot do Warszawy.Trasa nad Atlantykiem przebiegała w dobrych warunkach atmosferycznych, żadne kwestie techniczne nie były też zgłaszane przez nikogo z członków 10-osobowej załogi dowodzonej przez 46-letniego doświadczonego kapitana Pawła Lipowczana, który w powietrzu spędził wcześniej blisko 9 tys. godzin oraz drugiego pilota Ireneusza Łachockiego. Maszyna nie była też specjalnie obciążona, wolna pozostała ponad połowa miejsc. Wśród pasażerów znalazła się m.in. amatorska bokserska reprezentacja USA złożona z 14 sportowców oraz trenerów, lekarzy i masażystów, a także znana piosenkarka Anna Jantar, wracająca z występów w Stanach Zjednoczonych. Około godz. 11 czasu polskiego załoga nawiązała kontakt z wieżą kontrolną na warszawskim Okęciu, nie zgłaszając żadnych problemów technicznych. "Kopernik" został skierowany na ścieżkę podejścia do lądowania, pogoda nad stolicą była bezchmurna. O 11.13 kapitan zasygnalizował trudności z sygnalizacją podwozia i zamiar przejścia na drugi krąg wokół lotniska, by mechanik mógł sprawdzić obwód. Nikogo to wówczas nie zaniepokoiło, ponieważ już wcześniej w Iłach-62 odnotowywano awarie wskaźnika sygnalizującego właściwe wysunięcie i zablokowanie podwozia, spowodowane zwykle przepaleniem żarówki lub bezpiecznika. Kiedy samolot zwiększył moc, by wznieść się na drugi krąg, pękł wał łączący turbinę ze sprężarką niskiego ciśnienia w silniku nr 2. Wówczas obracająca się swobodnie turbina rozpędziła się poza dopuszczalne obroty i w efekcie została rozerwana na trzy części, które - oprócz silnika nr 2 - zniszczyły leżący też po lewej stronie silnik nr 1 oraz przecięły układ popychaczy do steru wysokości i steru kierunku, a także uszkodziły prawostronny silnik nr 3. Przecięciu uległa również wiązka kabli elektrycznych doprowadzających prąd do m.in. zasilania tzw. czarnej skrzynki i rejestratora rozmów w kokpicie, co spowodowało brak informacji o ostatnich sekundach lotu. Załoga utraciła wówczas praktycznie zupełnie możliwość sterowania opadającą bezwładnie maszyną. Kapitanowi w ostatniej chwili udało się tylko dzięki zmianie wychylenia lotek na skrzydłach ominąć zakład poprawczy dla nieletnich. Samolot ściął prawym skrzydłem drzewo i o godz. 11.15 rozbił się w fosie na terenie dawnego fortu wojskowego nieopodal al. Krakowskiej. Maszyna rozpadła się na wiele części, pośród których przybyłe na miejsce ekipy ratunkowe i okoliczni mieszkańcy odnajdowali ciała ofiar katastrofy. Część z nich prawdopodobnie zginęła we śnie. Władze ogłosiły dwudniową żałobę. Niebawem została także stworzona specjalna komisja, która za główną przyczynę katastrofy uznała eksplozję turbiny w silniku nr 2 "na skutek niekorzystnego i przypadkowego zbiegu okoliczności i ukrytych wad materiałowo-technologicznych, które doprowadziły do przedwczesnego zmęczenia wału silnika". Raport został przesłany do ZSRR, do biura konstrukcyjnego Iljuszyna, gdzie jednak odrzucono go jako niewiarygodny twierdząc, że pęknięcie wału silnika było skutkiem katastrofy nie jej przyczyną. Dopiero kilka lat później przyznano, że silnik miał wady konstrukcyjne. Wady te przez lata były uznawane za jedyną przyczynę katastrofy "Kopernika". Jednak wedle utajnionych materiałów ze śledztwa prowadzonego w MSW, odnalezionych w Instytucie Pamięci Narodowej i podanych przez "Newsweek Polska", także strona polska przyczyniła się do wypadku. Według tych dokumentów, ma to związek z oszczędnościami czynionymi w latach 70., odnoszącymi się głównie do przedłużonego czasu eksploatacji silników samolotów, nie wysyłania ich do radzieckiego serwisanta w przypadku problemów technicznych i prób naprawiania ich we własnym zakresie oraz do przeciążania silników poprzez starty z maksymalną ilością paliwa, by oszczędzić na tankowaniu na Zachodzie. Wyniki tego śledztwa uzyskały jednak w latach 80. klauzulę tajności, a w powszechnej opinii winę za katastrofę "Kopernika" ponosi wyłącznie radziecki producent. Zbiorowy grób ofiar wypadku znajduje się na stołecznym Cmentarzu Komunalnym Północnym na Wólce Węglowej, zaś mogiła załogi jest na Cmentarzu Wojskowym na Powązkach. Na terenie warszawskiego klubu sportowego Skra postawiono mały pomnik poświęcony sportowcom, którzy zginęli w katastrofie. Imię kapitana "Kopernika" Pawła Lipowczana otrzymała jedna z przecznic al. Krakowskiej na stołecznym Okęciu.(PAP)
    30. rocznica katastrofy samolotu "Miko
    Pozdrawiam G

  15. #955
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    I jakie opinie po obejrzeniu programu? Mnie osobiście drażniła duża ilość przerw (reklamy itd.) i przez to odniosłem wrażenie, że cały program był za krótki a do tego trochę zbyt ogólny. Myślałem, że będą poruszone wątki obsługi technicznej i politycznych nacisków a tu nic. Ogólnie mam takie mieszane uczucia wobec programu.
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



  16. #956

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Reklamy to normalna rzecz na Discovery. Pomału Discovery schodzą do poziomu Polsatu w tej dziedzinie - taka uroda.

    Programy nie były sensacyjne. Opisywały to co wiadomo powszechnie bez taniej sensacji i delikatnie omijając trudne kwestie. Właściwie to opisywały tylko szczegóły techniczne tych katastrof. W sumie dobra robota: bez taniej sensacji, rzeczowo i co ważne obie na raz - bo wielu ludziom mieszają się te dwie katastrofy. Dla pasjonata były oczywiście zbyt powierzchowne i nie wnoszące niczego nowego. Żadnych przełomowych odkryć, niepublikowanych wcześniej materiałów i tym podobnych. Ale to też zaleta: po prostu rzetelny opis katastrof i ich przyczyn, bez całej otoczki sensacyjnej, ideologicznej, teorii spiskowych.

  17. #957

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    from sky

    Domyślnie Przepraszam, ktoś udzieli mi informacji?

    Czy orientujecie się czy w przypadku wypadku z 87 roku silników pod Grudziądzem, nie było jeszcze solidnych pasów startowych w bydgoszczy? Uwazam, że piloci popełnili błąd z tym nawrotem i kontynuwaniem lotu do Warszawy, do której mieli około 100km. W takim przypadku powinno wybierać się najbliższe możliwe lotnisko, a nie Wawe, Czy Modlin, w których całkowity nawrót był niezbędny. Fakt, podobno Bydgoszcz była dopiero od 89 roku wszczęta do eksploatacji. Jak sądzicie? Uwazam, ze przy takim wybuchu, to wybiera się najbliższe lotnisko, płytę. Jakie macie pomysły, aby wtedy mozna było cześć pasazerów uratować i były mniejsze skutki tej tragedii, pozdrawiam i życze milego dnia.

  18. #958

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Toruń

    Domyślnie

    Zgodzę się z kolegami, że przesadzili z ilością reklam. Chwilami odnosiłem wrażenie, że reklamy były nadawane co 15 minut. Jeśli chodzi o same filmy, były dość rzetelnie przygotowane, jednak nie powiedziano w nich nic nowego. Żadnych nowych materiałów- NIC! Wydawało mi się, że pewne fragmenty były po prostu przeniesione w całości z poprzednich już wcześniej publikowanych filmów.
    Obawiam się, że twórcy tego dokumentu wykorzystali może 10 czy 15 procent materiałów jakie, zebrała Komisja Rządowa badająca obie te katastrofy.

    Cytat Zamieszczone przez panpanpan Zobacz posta
    Czy orientujecie się czy w przypadku wypadku z 87 roku silników pod Grudziądzem, nie było jeszcze solidnych pasów startowych w bydgoszczy? Uwazam, że piloci popełnili błąd z tym nawrotem i kontynuwaniem lotu do Warszawy, do której mieli około 100km. W takim przypadku powinno wybierać się najbliższe możliwe lotnisko, a nie Wawe, Czy Modlin, w których całkowity nawrót był niezbędny. Fakt, podobno Bydgoszcz była dopiero od 89 roku wszczęta do eksploatacji. Jak sądzicie? Uwazam, ze przy takim wybuchu, to wybiera się najbliższe lotnisko, płytę. Jakie macie pomysły, aby wtedy mozna było cześć pasazerów uratować i były mniejsze skutki tej tragedii, pozdrawiam i życze milego dnia.
    Nie mogli lądować w Bydgoszczy, nawet gdyby było tam tak duże lotnisko jak w Warszawie, ponieważ samolot miał prawie 70 ton paliwa w zbiornikach a lądowanie z takim obciążeniem było niemożliwe. Potrzeba było czasu aby zrzucić paliwo, co mogło odbywać się tylko w linii prostej, tak jak to było wytłumaczone w filmie. Więc uważam że Kapitan Zygmunt Pawlaczyk podjął słuszną decyzję.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 14-03-2010 o 17:46 Powód: połączenie postów. Nie pisz jednego pod drugim, używaj funkcji edytowania.
    Synta 10'' K5

  19. #959

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piorun_ Zobacz posta
    Nie mogli lądować w Bydgoszczy, nawet gdyby było tam tak duże lotnisko jak w Warszawie, ponieważ samolot miał prawie 70 ton paliwa w zbiornikach a lądowanie z takim obciążeniem było niemożliwe.
    Masa startowa, to 167 ton, max. masa do lądowania to 107 ton. Musieli wypalić/zrzucić to paliwo. Przy takim przekroczeniu w Bydgoszczy wybiliby tylko krater w pasie.
    Ciekawy sposób uratowania pasażerów wymyślił JKM: Wodowanie – i brak wodowania - Janusz Korwin Mikke - blog oficjalny - Onet.pl Blog Interesujące kim był w 1987 roku JKM, że został powiadomiony o awarii samolotu? Pomysł na papierze nawet sprawia wrażenie sensownego, ale chyba nikt nie podjąłby decyzji o wodowaniu mając jakiekolwiek inne wyjście.

  20. #960
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PrzemekB Zobacz posta
    Masa startowa, to 167 ton, max. masa do lądowania to 107 ton. Musieli wypalić/zrzucić to paliwo. Przy takim przekroczeniu w Bydgoszczy wybiliby tylko krater w pasie.
    Ciekawy sposób uratowania pasażerów wymyślił JKM: Wodowanie – i brak wodowania - Janusz Korwin Mikke - blog oficjalny - Onet.pl Blog Interesujące kim był w 1987 roku JKM, że został powiadomiony o awarii samolotu? Pomysł na papierze nawet sprawia wrażenie sensownego, ale chyba nikt nie podjąłby decyzji o wodowaniu mając jakiekolwiek inne wyjście.
    Utopia na poziomie pomysłów JKM.Początek maja - temperatura wody w Bałtyku oscyluje w granicach 7-10 stopni Celsjusza czyli na wyłowienie pasażerów ekipy ratunkowe miałyby w najlepszym przypadku kilkanaście minut.Pomijam tu kwestię wysokosci fali na morzu w tym dniu co ma decydujące znaczenie przy lądowaniu awaryjnym na wodzie (nie wiem jakia fala była w tym dniu na Bałtyku)

Strona 48 z 73 PierwszyPierwszy ... 38 46 47 48 49 50 58 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 14-04-2015, 21:26
  2. 22-08-2014, 11:46
  3. 02-09-2013, 06:42
  4. 14-08-2013, 08:15
  5. 12-08-2013, 23:56
  6. 12-08-2013, 23:21
  7. 12-08-2013, 23:20
  8. 19-07-2013, 21:59
  9. 11-06-2013, 13:42
  10. 11-06-2013, 09:55
  11. 01-06-2013, 19:12
  12. 18-05-2013, 08:08
  13. 09-05-2013, 22:21
  14. 20-04-2013, 23:41
  15. 12-04-2013, 10:54
  16. 07-04-2013, 12:19
  17. 05-04-2013, 18:55
  18. 25-03-2013, 21:07
  19. 14-03-2013, 21:30
  20. 22-02-2013, 14:42
  21. 29-01-2013, 14:13
  22. 11-11-2012, 20:36
  23. 05-10-2012, 18:24
  24. 26-09-2012, 16:56
  25. 15-09-2012, 18:31
  26. 09-09-2012, 12:02
  27. 24-08-2012, 20:27
  28. 06-07-2012, 03:04
  29. 09-06-2012, 10:35
  30. 24-05-2012, 12:09
  31. 14-05-2012, 12:38
  32. 09-05-2012, 23:02
  33. 09-05-2012, 21:41
  34. 09-05-2012, 21:24
  35. 09-05-2012, 20:25
  36. 09-05-2012, 17:50
  37. 09-05-2012, 13:11
  38. 09-05-2012, 13:02
  39. 09-05-2012, 10:46
  40. 09-05-2012, 10:41
  41. 09-05-2012, 09:02
  42. 09-05-2012, 01:01
  43. 08-05-2012, 21:09
  44. 07-05-2012, 21:05
  45. 07-05-2012, 21:00
  46. 06-05-2012, 23:13
  47. 25-04-2012, 21:51
  48. 18-04-2012, 12:06
  49. 16-04-2012, 11:35
  50. 10-04-2012, 06:23

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •