Strona 54 z 73 PierwszyPierwszy ... 4 44 52 53 54 55 56 64 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,061 do 1,080 z 1456
Like Tree267Likes

Wątek: Wspomnienie katastrof polskich Iłów 62.

  1. #1061
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez gime Zobacz posta
    A ja z ciekawości zapytam - dlaczego LOT 5055 był nazywany lotem czarterowym? Jak to wtedy wyglądało z organizacją lotów transatlantyckich?
    był to okres reaktywowania po stanie wojennym i sankcjach USA w stosunku do PRL także LOTu połączeń za wielką wodę.... początkowo jako czartery.
    po katastrofie SP-LBG z kolei zabroniono latać do Stanów na IŁ62M i LOT czarterował DC 8
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  2. #1062

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    LOT czarterował DC-8 - od kogo?
    I kto był formalnym organizatorem tych czarterów? Sam LOT?

  3. #1063

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Gliwice

    Domyślnie

    Przyszło mi do głowy inne źródło pochodzenia tego nagrania. Faktycznie nagranie pochodzi zdecydowanie z nasłuchu radiowego. Świadczy o tym jakość sygnału ze stacji naziemnej, np. z wieży, czy Warszawa Radar. Nie chce mi się wierzyć, że jakiś nasłuchowiec nagrywał to, bo musiałby nagrywać kilka częstotliwości równolegle i do tego na okrągło. Ale jest instytucja niezalezna od lotnictwa, która to mogła robić. Paręnaście lat temu nazywało się to PAR czyli Państwowa Agencja Radiokomunikacji. Oni mieli obowiązek śledzenia, tego co się dzieje w eterze. Za dawnych czasów wyglądało to tak jak na tym filmie: YouTube - Spotkanie ze szpiegiem 2/11 w mniej więcej 3:40. Pamiętam, jakieś 10 lat temu w okolicach Pyrzowic była afera z krótkofalowcami, którzy weszli na pasmo lotnicze, systemu pomocy radionawigacyjnych. Oparło się to o policję i sąd. Więc ktoś musiał nasłuchiwać na różnych częstotliwościach.
    Być może ktoś miał dostęp do tych zapisów, lub zapis ten zmontowano na potrzeby ówczesnego dochodzenia.

  4. #1064

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gime Zobacz posta
    LOT czarterował DC-8 - od kogo?
    I kto był formalnym organizatorem tych czarterów? Sam LOT?

    Np od nich Aerolot - LOT leases a DC-8
    Była gdzieś na forum mowa o tych czarterach, był wspomniany bodajże także dc 10 czarterowany od kilku przewoźników np. malaysia

  5. #1065
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie

    Pamiętam dzień katastrofy i wywiad ze świadkiem.. /syneczku ten samolot się pali/; Później moi rodzice przy radiu kiedy podawali listę ofiar.. ehhh.. Nagranie z ATC i załogą jak najbardziej autentyczne. A czy edytowane? Pewnie tak, bo nie słychać innej komunikacji. Pytanie tylko, dlaczego wypłynęło to dopiero teraz? Temat założony parę ładnych lat temu.
    Pzdr, Reno

  6. #1066
    Awatar jacekviola

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zabrze

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Slowa oraz ton wystapienia kontrolera jakos bardzo przypominaja mi to, co zaprezentowano na Discovery Historia.
    Jesli nie jest to manipulacja, to moze material ten zostal zmontowany na potrzeby produkcji tego programu.
    jeden z kolegów już potwierdził , że rozpoznaje głosy więc myślę że dalsze rozważania czy to autentyk czy nie możemy sobie darować. To już ustalilismy.

    Dorwałem wreszcie osobę która wpuściła to w neta . Człowiek ten twierdzi że nagranie otrzymał od osoby uczestniczącej w ustalaniu przyczyn katastrofy już wiele lat temu. Nagranie początkowo było na kasecie magnetofonowej. Po zgraniu na format cyfrowy znalazło się to na chomiku. Przez przypadek udało mi się to znaleźć kilka dni temu - zgrałem na dysk, dodatkowo umiescilem na wrzucie. Resztę znacie. Osoba ta twierdzi że "nie sądziła, że wzbudzi ono takie zainteresowanie. To przecież już tyle lat. Nie chciała mieć kłopotów, dlatego swojego chomika zablokowaa hasłem".

    Z innej beczki. W "czarnym serialu" pewien Jegomość twierdzi że jego "młodszy syn Marcin" (Kuran) wykonał szereg zdjeć. Kilka z nich znalazło się w artykule Alicji Basty. Podbno wykonano jeszcze zdjecie płonącego samolotu w locie. Ktoś wie w jakiej gazecie się to ukazało? I czy w ogóle takie zdjęcie było znane?

  7. #1067

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Podejście do WAW_15

    Domyślnie

    LOT posiadał "własne" biuro podróży "LOT-Air Tours" i to najprawdopodobniej ono organizowało publiczne czartery do USA. Warto zwrócić uwagę, że wśród ofiar katastrofy w Lesie Kabackim znalazła się akwizytorka "LOT-Air Tours" Dorota Jóźwik.
    I jeszcze jedno: po katastrofie w Lesie Kabackim Iły-62 nie straciły certyfikatu FAA na loty do USA. Latały tam jeszcze kilka lat, aż do ostatecznego pozbycia się ich przez LOT z początkiem lat 90.
    Problem polegał na tym, że Iły-62 straciły zaufanie pasażerów, zwłaszcza amerykańskich. A to groziło LOT-owi ekonomiczną plajtą linii transatlantyckich. I dlatego właśnie w szybkim tempie wyczarterowano jeden DC-8 (z amerykańskimi załogami), a w 1988 r. kupiono Boeingi 767.
    Z.

  8. #1068

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A w nawiązaniu do kpt Kwiatka:

    Kpt kwiatek byl tez kapitanem pewnego wyjątkowego rejsu LBG. Nie wiem czy wiecie (i nie pamietam czy juz kiedys pisałem o tym), ze samolot LBG na jesieni 86 (chyba) wykonał pierwszy w historii non-stop segment z Anchorage do Szczecina wioząc zmianę rybaków. Normalnie te rejsy wykonywane były z lądowaniem w Norwegii. Po dłuższych przygotowaniach LOT postanowił spróbować pełnej "PolarRoute" i to nawet chyba nawet był pierwszy przypadek gdy zrobił to samolot na naszego bloku. Podobno rybacy mysleli, ze to żart, że juz Szczecin.

    Był o tym artykul w SP na poczatku 87 roku. Mam to pewno gdzies w piwnicy.

    I druga sprawa po czesci zwiazana z 9 maja:
    Po otwarciu w marcu 87 rejsów do Pekinu znowu był w SP fotoreportaz itd. I tam jest m.in. załoga na grupowych kolorowych zdjeciach na lotnisku itd. i w załodze jest Beata Płonka. I tez ten egzemplarz gdzies pewno mam - pamietam go.

  9. #1069

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PugBielany Zobacz posta
    Ale w tym momencie rejestrator MARS już nie działał.
    A czy przypadkiem nie w Koperniku? Brak zapisu ostatnich 26 sekund.

  10. #1070
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Tez

  11. #1071
    Awatar jacekviola

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zabrze

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6_0_0 Zobacz posta
    Po otwarciu w marcu 87 rejsów do Pekinu znowu był w SP fotoreportaz itd. I tam jest m.in. załoga na grupowych kolorowych zdjeciach na lotnisku itd. i w załodze jest Beata Płonka. I tez ten egzemplarz gdzies pewno mam - pamietam go.
    masz ten numer? Możesz to zeskanować?

  12. #1072

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Na pewno miałem - pamietam jak oglądałem. Wiec powinien byc gdzies w pudłach.
    To nie sa zdjecia dobrej jakosci (małe, no i jakosc druku na gazetowym papierze...). Ale moze mam motywacje teraz by przejrzeć.

  13. #1073
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robertzmijewski Zobacz posta
    A czy przypadkiem nie w Koperniku? Brak zapisu ostatnich 26 sekund.
    Wtedy nie opublikowano zapisu z MARSa tylko rozmowy z APP - krótki fragment od zmiany podejścia z 11 na 15
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  14. #1074
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Bo nie bylo co publikowac, 26 sekund nie nagralo sie ani na cvr ani fdr

  15. #1075
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    26 sekund nie nagralo sie ani na cvr ani fdr
    Było to skutkiem przecięcia przez elementy silnika nr 2 nie tylko popychaczy sterów ale i wiązek kablowych
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  16. #1076
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Mój dziadek był leśniczym w Lesie Kabackim, opowiadał mi wiele historii odnośnie tej katastrofy.
    Jak to wyglądało itp... masarka mogę sobie jedynie wyobrazić. Był z synem kilka minut po katastrofie.

  17. #1077

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ja bylem od poludniowej strony lasu w niedziele (nastepnego dnia). I bylo widac duzo rzeczy na drzewach. Ale niestety wtedy nie wiedziałem jak cała sprawa jest ułożona topograficznie w lesie i myslałem, ze wlot był prostopadle do granicy lasu (skoro mówiło sie o locie w kierunku Ursynowa i skierowniu na szybko do lasu itd...) i calosc zdarzenia jest dosc gleboko w lesie. Oczywiscie z dzisiejsza wiedza to raczej bajki. Gdybym wtedy wiedział, że całe zdarzenie było tuz przy granicy lasu i równolegle do granicy inaczej bym postrzegał to co widzę...

    No i bylem tez na poczatku czerwca, gdy byl wielki zaorany teren (ogromnym wojskowym pługiem). Wtedy mozna bylo juz zajrzec z bliska w każdy kąt. I pod drzewem leżało troche drobiazgow...

  18. #1078

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez juliettpapa Zobacz posta
    Witam,

    nazywam się Jan Pawlicki, jestem realizatorem i obecnie pracuję w TVN Historia Discovery Discovery Historia nad projektem filmu dokumentalnego o katastrofach „Kopernika” (1980 r.) i „Kościuszki” (1987 r.). Film będzie dwuczęściowy (dwa razy po 45 minut) Nagraliśmy już szereg wywiadów z ekspertami badającymi przyczyny obydwu wypadków, a także z załogami (pilotami, mechanikami, stewardesami) które latały na iłach 62 i 62 M. Dotarcie do dokumentacji na temat tych katastrof nie jest problemem, są one dostępne w Prokuraturze Okręgowej w Warszawie, w IPN-ie i w Archiwum Akt Nowych. Nie udało się jak na razie dotrzeć do nagrań z rejestratorów głosowych i nagrań rozmów załogi samolotu z kontrolą naziemną. Nagrania były synchronizowane, opracowywane i przegrywane w Laboratorium Kryminalistyki KWMO, jednak nie ma ich policja. Prawdopodobnie mogły trafić z powrotem do Lotu, ale nasz narodowy przewoźnik nie chce nam pomóc jak na razie...

    Poszukujemy wszelkich relacji, zdjęć, pamiątek i dokumentów, które mogą być związane z obydwoma katastrofami, nadal poszukujemy także kontaktu z rodzinami ofiar, choć z niektórymi już mamy kontakt. W tej sprawie proszę pisać na adres: j.pawlicki@tvn.pl

    Chcemy, by film był zrobiony w stylu filmów z serii Air Crash Investigation, które były pokazywane w TVN jako „Katastrofy w przestworzach”.

    Z góry dziękuję za zainteresowanie i wszelką pomoc

    pozdrawiam
    www
    Witam,
    Powyżej wklejam post #198 z dnia 15-01-2008 22:32. Na czerwono zaznaczyłem fragment, który wg mnie sporo wyjaśnia odnośnie przedmiotowego nagrania.

  19. #1079

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Gliwice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ziggy Zobacz posta
    Problem polegał na tym, że Iły-62 straciły zaufanie pasażerów, zwłaszcza amerykańskich. A to groziło LOT-owi ekonomiczną plajtą linii transatlantyckich. I dlatego właśnie w szybkim tempie wyczarterowano jeden DC-8 (z amerykańskimi załogami), a w 1988 r. kupiono Boeingi 767.
    Iły-62 po katastrofie w 1987 roku zostały na jakiś czas uziemione i nie było czym latać za Atlantyk stąd bodaj roczny czarter DC-8. Boeingi 767 kupiono dopiero w 1989 roku.

  20. #1080
    HEN
    HEN jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    testa: zapytaj zorro. On widzi temat troszkę inaczej.
    Navigare necesse est.
    Aviate, navigate, communicate in that order.
    "Per Aspera Ad Astra"

Strona 54 z 73 PierwszyPierwszy ... 4 44 52 53 54 55 56 64 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 14-04-2015, 21:26
  2. 22-08-2014, 11:46
  3. 02-09-2013, 06:42
  4. 14-08-2013, 08:15
  5. 12-08-2013, 23:56
  6. 12-08-2013, 23:21
  7. 12-08-2013, 23:20
  8. 19-07-2013, 21:59
  9. 11-06-2013, 13:42
  10. 11-06-2013, 09:55
  11. 01-06-2013, 19:12
  12. 18-05-2013, 08:08
  13. 09-05-2013, 22:21
  14. 20-04-2013, 23:41
  15. 12-04-2013, 10:54
  16. 07-04-2013, 12:19
  17. 05-04-2013, 18:55
  18. 25-03-2013, 21:07
  19. 14-03-2013, 21:30
  20. 22-02-2013, 14:42
  21. 29-01-2013, 14:13
  22. 11-11-2012, 20:36
  23. 05-10-2012, 18:24
  24. 26-09-2012, 16:56
  25. 15-09-2012, 18:31
  26. 09-09-2012, 12:02
  27. 24-08-2012, 20:27
  28. 06-07-2012, 03:04
  29. 09-06-2012, 10:35
  30. 24-05-2012, 12:09
  31. 14-05-2012, 12:38
  32. 09-05-2012, 23:02
  33. 09-05-2012, 21:41
  34. 09-05-2012, 21:24
  35. 09-05-2012, 20:25
  36. 09-05-2012, 17:50
  37. 09-05-2012, 13:11
  38. 09-05-2012, 13:02
  39. 09-05-2012, 10:46
  40. 09-05-2012, 10:41
  41. 09-05-2012, 09:02
  42. 09-05-2012, 01:01
  43. 08-05-2012, 21:09
  44. 07-05-2012, 21:05
  45. 07-05-2012, 21:00
  46. 06-05-2012, 23:13
  47. 25-04-2012, 21:51
  48. 18-04-2012, 12:06
  49. 16-04-2012, 11:35
  50. 10-04-2012, 06:23

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •