Strona 66 z 73 PierwszyPierwszy ... 16 56 64 65 66 67 68 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,301 do 1,320 z 1456
Like Tree267Likes

Wątek: Wspomnienie katastrof polskich Iłów 62.

  1. #1301

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez anonyymi Zobacz posta
    Tym bardziej, że nie każdy w tym kraju i na świecie jest katolikiem. Tak jak powiedziałeś, ze względu chociażby na rodziny zmarłych, warto by było chociaż wspomnieć o tym.
    Nie każdy też jest krewnym zmarłych lub interesuje się lotnictwem..
    klemenko, Maciek RS and aisle seat like this.


  2. #1302
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Wybór nowego papieża - ok. bardzo ważne wydarzenie dla całego swiata, ale przynajmniej wspomniec by wartało, szczególnie, że wiele osób straciło w niej swoich bliskich.
    Z tym całym światem to trochę przesadziłeś.
    Ale co sie dziwic publicznej.Tvn też dzisiaj zapomniał o innych wydażeniach.Żal.
    Strona główna LOT na fejsie-też cisza.
    Dobrze że chociaż istnieją takie fora,jak nasze.Tutaj nigdy o tym nie zapomnimy.
    Widoku pomarańczowych kamizelek rozrzuconych po drzewach nie uda mi sie wymazac z pamięci.

  3. #1303
    Patryk546
    Goście

    Domyślnie

    Nom fanpage Lotu i lotniska Okęcie też wieje chłodem. Nic nie wspominają nawet...

  4. #1304
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Patryk546 Zobacz posta
    Nom fanpage Lotu i lotniska Okęcie też wieje chłodem. Nic nie wspominają nawet...
    Pi-arowo to raczej słaby pomysł aby przypominać że "nasz samolot się rozbił". Im mniej ludzi pamięta tym lepiej dla linii lotniczej. Tym bardziej że rzekomo były jakieś dziwne zagrania z resursami silników.
    DawidZG and GoldenDave like this.



  5. #1305
    Awatar broneq

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Wieliczka KRK/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    rzekomo
    Rzekomo? Myślałem to, że to potwierdzone. Od kilku lat żyję w przekonaniu, że Ił-62 poza tym, że piękny, to też, przy odpowiednim serwisowaniu, bezpieczny samolot.
    NIKON D5100 + NIKKOR AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR + NIKKOR AF-S DX 55-300 mm f/4.5-5.6G VR

  6. #1306
    Patryk546
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Pi-arowo to raczej słaby pomysł aby przypominać że "nasz samolot się rozbił". Im mniej ludzi pamięta tym lepiej dla linii lotniczej. Tym bardziej że rzekomo były jakieś dziwne zagrania z resursami silników.

    Tak, ale o katastrofie w lesie kabackim to jeszcze wspomnieli, ale tej z 1980 to już nie...

  7. #1307
    Awatar vivere

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    gdyby ktoś chciał konkretnie wiedzieć gdzie to było to daję foty - łatwo zlokalizować te 3 charakterystyczne budynki:






    a teraz jest tak:




    RIP
    jant likes this.
    vivere militare est

  8. #1308

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez broneq Zobacz posta
    to też, przy odpowiednim serwisowaniu, bezpieczny samolot.
    Problem w tym ze "odpowiednie" serwisowanie czesto nie bylo osiagalne, technologia metalurgiczna byla strasznie toporna i jakosc wykonczenia silnikow na tasmie produkcyjnej pozostawala duzo do zyczenia. Dodatkowo taki IL-62 nie mial zdublowanych systemow kontroli sterow i przez wiele lat nawet nie mial automatycznie wyskaujacych masek tlenowych dla kazdego pasazera (dopiero w 1997 wszystkie IL-62 zostaly wyposazone w maski).

  9. #1309
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vivere Zobacz posta
    a teraz jest tak:
    Pozwoliłem sobie obrócić o 180* żeby było zgodne z wcześniejszym.




  10. #1310

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    dziwne zagrania z resursami
    O ile pamietam to w tych zagadnieniach podnoszono nie tylko zagrania z resursami. Raczej tez to, ze jesli ktos powiedzmy swiadomie montowal jeden watpliwy silnik i 3 dobre, to zakladal, ze nawet jesli ten jeden zupelnie zawiedzie (straci moc, zatrzyma sie - cokolwiek) to na trzech spokojnie da sie przetrwac. Nikt nie przypuszczal, ze awaria nastapi w sposob zerujacy szanse przetrwania. A tak sie nam zdarzyło akurat (zakladajac, ze resursy tu grały role - i ze ten kierunek dyskusji jest w ogole uprawniony). To dramatyczny obrazek...

  11. #1311
    Awatar LukaszCh

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    EPWA/Ursus

    Domyślnie

    Witajcie

    Właśnie trafiłem na film "Podzwonne dla Ił-a 62M". Na forum była już mowa o tym filmie ale nie znalazłem linku bezpośrednio do materiału.



    Pozdrawiam.
    Paweł94, kacper232, Marta and 1 others like this.

  12. #1312
    Awatar broneq

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Wieliczka KRK/EPKK

    Domyślnie

    Ciekawy film, nie widziałem go wcześniej. Tylko dlaczego ten profesor wojskowy wypowiadając się o pierwszej katastrofie mówi o wypadku przy pracy? Z którego roku jest ten film? Na początku narrator opowiada o zdarzeniu z 1990 roku, więc film powstał już w wolnej Polsce (swoją drogą ciekawe ile było takich awarii w drodze do/z Ameryki i "lotów technicznych"). Dlaczego więc nie mówi się o tym, że powody były te same (no poniekąd, chodzi mi o zerwanie wału i rozerwanie dysków turbiny) i wynikały z kiepskości radzieckiej technologii - co przez lata było oficjalnym powodem?
    Tu celowo pomijam kwestię "liderów", o której szerzej mówi się w zasadzie dopiero od niedawna.

    Nie wiedziałem, że po 1987 zdublowany układy sterownicze w naszych 62-kach. Czy to usprawnienie zaczęli stosować inni? Choćby Interflug czy Tarom lub CSA?
    NIKON D5100 + NIKKOR AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR + NIKKOR AF-S DX 55-300 mm f/4.5-5.6G VR

  13. #1313

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez LukaszCh Zobacz posta
    Witajcie

    Właśnie trafiłem na film "Podzwonne dla Ił-a 62M". Na forum była już mowa o tym filmie ale nie znalazłem linku bezpośrednio do materiału.



    Pozdrawiam.
    O dzięki za ten filmik. Dowiedziałam się z niego naprawdę dużo ciekawych rzeczy. Pozdrawiam Was gorąco!

  14. #1314

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez broneq Zobacz posta
    wypowiadając się o pierwszej katastrofie mówi o wypadku przy pracy?
    Ale przeciez wyraznie mowi o tym z przekasem, ze oni w tamtych czasach tak to potraktowali.

  15. #1315
    Awatar seburaj

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    no dobrze, ale nasuwa się pytanie:

    tych silników było sporo, latały nie tylko u nas (a zdaje sie przede wszystkim nie tylko u nas - taki np. Interflug, a Aeroflot piłowal je bez opamiętania), i to latały jeszcze długo (bądź nawet latają) - to jak sobie radzili inni uzytkownicy z niedokładnościami ich wykonania i potencjalnymi spektakularnymi awariami ?? tez sie wały ukręcały a silniki rozbiegały na cztery strony świata ?

    czy może rolę u nas grało pewne specyficzne (ekonomiczne) podejście do tego tematu w owczesnym LOT, oszczędności na remontach, starty z pełnym powerem ciężką maszyną z przykrótkawego pasa i inne takie ?

  16. #1316

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez seburaj Zobacz posta
    to jak sobie radzili inni uzytkownicy z niedokładnościami ich wykonania i potencjalnymi spektakularnymi awariami ??
    Mieli dodatkowe urzadzenia diagnostyczne, celowo skracali okresy miedzy przegladami, itp. Inni tez mieli problemy ale akurat nie skonczyly sie tak spektakularnymi katastrofami. Jak historia pokazuje lotnictwo moze funkcjonowac na sprzecie o drastycznie roznych poziomach technologicznych (sa tacy co ciagle eksploatuje DC-3/DC-6/DC-8). Najlepszy dowod z IL-62 i brakiem zdublownego sterowania - cos takiego nigdy wtedy by nie przeszlo przez zachodnie organa certyfikacyjne a jak sobie obejrzysz statystyki wypadkowe to okaze sie ze zapasowe sterowanie uratowalo tylko garstke ludzi w calej skali historii lotnictwa.

  17. #1317

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Mieli dodatkowe urzadzenia diagnostyczne, celowo skracali okresy miedzy przegladami, itp.
    A czasem też trochę szczęścia: ASN Aircraft accident Ilyushin 62M CU-T1283 Santo Domingo-Las Américas International Airport (SDQ)

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    zapasowe sterowanie uratowalo tylko garstke ludzi w calej skali historii lotnictwa
    Czyżby? Bo może coś pokręciłem, ale kojarzę parę takich incydentów, gdzie bez redundancji sterowania byłoby krucho:
    Qantas Flight 32 - Wikipedia, the free encyclopedia
    Northwest Airlines Flight 85 - Wikipedia, the free encyclopedia
    Awaryjne lądowanie lotu PLL LOT 016

  18. #1318
    Awatar broneq

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Wieliczka KRK/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez seburaj Zobacz posta
    tych silników było sporo, latały nie tylko u nas (a zdaje sie przede wszystkim nie tylko u nas - taki np. Interflug, a Aeroflot piłowal je bez opamiętania), i to latały jeszcze długo (bądź nawet latają) - to jak sobie radzili inni uzytkownicy z niedokładnościami ich wykonania i potencjalnymi spektakularnymi awariami ?? tez sie wały ukręcały a silniki rozbiegały na cztery strony świata ?
    Jak już kolega Roddy zauważył, inni też miewali problemy. Część katastrof Ił-62 nie jest w sumie do końca wyjaśniona (chodzi mi o te w ZSRR). A poza wspomnianą akcja na Kubie widziałem jeszcze kiedyś w necie podobnie rozwalony silnik i zdjęcia, a było to chyba z innego incydentu niż ten na Kubie. Szukam po sieci, ale nie mogę znaleźć, jak znajdę to dodam.
    NIKON D5100 + NIKKOR AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR + NIKKOR AF-S DX 55-300 mm f/4.5-5.6G VR

  19. #1319
    Olaffek
    Goście

    Domyślnie

    W Tu-154M, który ma te same silniki Sołowiew D30KU, zdarzył się incydent z wybuchem silnika, było foto nawet na Airliners.net.

  20. #1320
    jpl
    jpl jest nieaktywny

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Tu jest na przykład taka katastrofa: ASN Aircraft accident Ilyushin 62M CCCP-86513 Moskva-Sheremetyevo Airport (SVO) - niby zdarzenie z innego powodu, ale przypadek podejrzany, choćby ze względu na fazę lotu, w której doszło do zdarzenia. No ale dowodów na inną wersję niż ta przedstawiona, nie ma, to też trzeba jasno powiedzieć.

Strona 66 z 73 PierwszyPierwszy ... 16 56 64 65 66 67 68 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 14-04-2015, 21:26
  2. 22-08-2014, 11:46
  3. 02-09-2013, 06:42
  4. 14-08-2013, 08:15
  5. 12-08-2013, 23:56
  6. 12-08-2013, 23:21
  7. 12-08-2013, 23:20
  8. 19-07-2013, 21:59
  9. 11-06-2013, 13:42
  10. 11-06-2013, 09:55
  11. 01-06-2013, 19:12
  12. 18-05-2013, 08:08
  13. 09-05-2013, 22:21
  14. 20-04-2013, 23:41
  15. 12-04-2013, 10:54
  16. 07-04-2013, 12:19
  17. 05-04-2013, 18:55
  18. 25-03-2013, 21:07
  19. 14-03-2013, 21:30
  20. 22-02-2013, 14:42
  21. 29-01-2013, 14:13
  22. 11-11-2012, 20:36
  23. 05-10-2012, 18:24
  24. 26-09-2012, 16:56
  25. 15-09-2012, 18:31
  26. 09-09-2012, 12:02
  27. 24-08-2012, 20:27
  28. 06-07-2012, 03:04
  29. 09-06-2012, 10:35
  30. 24-05-2012, 12:09
  31. 14-05-2012, 12:38
  32. 09-05-2012, 23:02
  33. 09-05-2012, 21:41
  34. 09-05-2012, 21:24
  35. 09-05-2012, 20:25
  36. 09-05-2012, 17:50
  37. 09-05-2012, 13:11
  38. 09-05-2012, 13:02
  39. 09-05-2012, 10:46
  40. 09-05-2012, 10:41
  41. 09-05-2012, 09:02
  42. 09-05-2012, 01:01
  43. 08-05-2012, 21:09
  44. 07-05-2012, 21:05
  45. 07-05-2012, 21:00
  46. 06-05-2012, 23:13
  47. 25-04-2012, 21:51
  48. 18-04-2012, 12:06
  49. 16-04-2012, 11:35
  50. 10-04-2012, 06:23

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •