Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 65
  1. #21
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie


    Polecamy



    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  2. #22
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Czytajac najnowsze wiesci o tej katastrofie czlowiek ma wrazenie ze to bylo spowodowane jakims potwornym bledem zalogi. Zaloga jest w izolacji, pod aresztem co-pilot podobno jest pod obserwacja bo chce popelnic samobojstwo. Piloci jakoby zwalaja wine na nagly downdraft - tymczasem takie rzeczy nie maja miejsca przy slonecznej, spokojnej pogodzie nie mowiac o tym ze taki downdraft mialoby odwrotny skutek - samolot by wyladowal short a nie long ....

  3. #23
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No właśnie, chyba atak na Garudę jest rochę... nietrafiony. To linia posiadająca nienajgorsze maszyny i prezentująca jakiś tam poziom techniczny. Średni wiek floty to 10,4 roku. To był wypadek spowodowany czynnikami nie technicznymi
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  4. #24
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    No właśnie, chyba atak na Garudę jest rochę... nietrafiony.
    Moze mozna miec duze watpliwosci co do poziomu szkolenia ich zalog.

  5. #25
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    ostatnio dowiedzialem sie z pewnych zrodel ze mieli około 220 knotsow jak usiedli na pasie...

  6. #26
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piter_EPTM_EPKK
    ostatnio dowiedzialem sie z pewnych zrodel ze mieli około 220 knotsow jak usiedli na pasie...
    Jestes pewny?
    To bylaby "astronomiczna" szybkosc dla ladujacego samolotu, conajmniej 50% wyzsza od normalnej.

  7. #27
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    gdzies ostatnio siedziałem na stronach australijskich i tam własnie było to powiedziane wprost, że się spieszyli bo byli sporo opóźnieni i niestety nie przewidzieli, że jak tam pas jest pofalowany to cięzko będzie im wyhamowac... a predkości to własnie pisali coś pomiedzy 200-220 lub w lepszym wypadku 170-180.

    Wczoraj na FSie ladowałem 737 w Krakowie zaraz na początku pasa miałem 210 knotsów no i niestety moje lądowanie zakończyło sie na trawce a pas ma 2500 m także w tym wypadku prędkośc chyba odegrała istotną rolę.

  8. #28
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Tzw. ustabiliizowane podejscie takiego (srednio- ciezkiego) 737 to okolo 140 kts. (z pelnymi klapami). Wszystko powyzej 150 kts. swiadczy o kiepksim pilotazu.

  9. #29
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    no tak 140-150 kts to jest jeszcze ok natomiast powyżej no to niestety nic dobrego nie wróży...

    znalazłem coś takiego

    Wing flap failure in Garuda crash jet:

    http://www.thewest.com.au/default.as...ontentID=23761

  10. #30
    Łukasz
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piter_EPTM_EPKK
    gdzies ostatnio siedziałem na stronach australijskich i tam własnie było to powiedziane wprost, że się spieszyli bo byli sporo opóźnieni i niestety nie przewidzieli, że jak tam pas jest pofalowany to cięzko będzie im wyhamowac... a predkości to własnie pisali coś pomiedzy 200-220 lub w lepszym wypadku 170-180.

    Wczoraj na FSie ladowałem 737 w Krakowie zaraz na początku pasa miałem 210 knotsów no i niestety moje lądowanie zakończyło sie na trawce a pas ma 2500 m także w tym wypadku prędkośc chyba odegrała istotną rolę.
    Najwyraźniej pomyliłeś B737 ze Space Shuttle...
    Podaj prosze źródło tej informacji, nie uwierzę ze wyszkoleni piloci lądowali z predkoscia prawie 400km/h żeby nadrobić opóźnienie... Pomijając umiejętności pilotażu pilotów Indonezyjskich bo chyba jasne, ze każdy pilot powinien wiedzieć czym grozie lądowanie z taką prędkością... Bardziej prawdopodobna jest teza, ze dostali silny podmuch wiatru, którego nie potrafili skontrowac i wypadli z pasa.
    Pozdrawiam

  11. #31
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    wyzej podałem linka tam poczytaj i na pewno nie pomyliłem 737 z Space Shuttle... :P bo troszke siedze w tym temacie

  12. #32
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piter_EPTM_EPKK
    Wing flap failure in Garuda crash jet:
    http://www.thewest.com.au/default.as...ontentID=23761
    Bardzo watpliwa teoria.
    Nie ma do tej pory w histori nowoczesnego lotnictwa przykladu "wing flap failure". Poza tym gdyby to naprawde mialo miejsce to piloci by o tym wiedzieli na dlugie minuty przed ladowaniem i zawiadomili by ziemie a nic takiego podobno nie zrobili.
    Wczesniej ci sami piloci jakoby mowili o naglym "podmuchu - downdraft". Teraz nagle cos nowego?

    Daje male szanse aby ten tekst mial cokolwiek wspolnego z ostateczna prawda. Natomiast jest calkiem mozliwe ze ci piloci po prostu zapomnieli wysunac klapy.

  13. #33
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    ok w takim razie czekamy co ostatecznie powiedza

  14. #34
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Niech tylko pojawia sie pierwsze dane (transkrypty) z dwoch czarnych skrzynek i juz bedziemy miec jako takie pojecie co sie stalo.

  15. #35
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Juz wiadomo ze w momencie dotkniecia ziemi szybkosc wynosila prawie 230 kts - praktycznie dwa razy wiecej niz normalnie.

  16. #36
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    no i nie chcieliscie mi wierzyc.... i jednak wyszło ze tak

  17. #37
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Tutaj jest troche wiecej. Wiadomo ze nie bylo zadnego mechanicznego problemu z klapami. Piloci sie podobno klocili miedzy soba tuz przed ladowaniem. Klocili sie czy szybkosc nie jest za wysoka i co-pilot podobno nalegal na go-around. Samolot ladowal bez wysunietych klap bo co-pilot nie mogl ich wysunac bo szybkosc byla za duza.

    http://www.news.com.au/story/0,23599,21484616-2,00.html

  18. #38

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Nie jestem świetny w angielskim, ale tam piszą o 747-400 :>

  19. #39
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Nie jestem świetny w angielskim, ale tam piszą o 747-400 :>
    Faktycznie, byk

  20. #40

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Wychodzi na to że spierali - kłócili się o prędkość i o ile mnie mój angielski nie myli to winę ponosi "młody" 2 pilot, który nieprawidłowo wykonał wysunięcie klap - i nie chciały się wysunąć przez co podchodzili za szybko i bum... Ma wylatane "tylko" 2000h a Kapitan ponad 15000h - także raczej Kapitan miał racje, ale dowiemy się w ciągu miesiąca.

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •