Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 115
  1. #41
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Czyli tak jak myslalem, ze mialo to zwiazek z wysunieciem klap i oblodzeniem. Jak lodzi szyby, ktore nota bene sa grzane to jest to jeden z objawow severe icing czyli lodzenia, na ktore zaden samolot nie jest certyfikowany.

  2. #42

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez whitetrash
    wg NTSB na CVR slychac rozmowe pilotow,
    Swoja droga to godne podziwu .. od katastrofy minelo 16 godzin a oni juz czytaja obie czarne skrzynki i dziela sie z publika pierwszymi detalami. Innym to zajmuje 5 miesiecy, 5 lat, nigdy.. ?

  3. #43

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Możliwe, albo jakoś nagrywała to ta wieża co wcześniej napisałeś, ale chyba Ci chodziło o rozmowę pilotów z wieżą.


    "Do tego nie potrzeba czarnej skrzynki - rozmowy sa nagrywane przez ATC na ziemi dlatego juz teraz mozemy ich sluchac. Ta skrzynka nagrywa wszystkie dzwieki wewnatrz kabiny lacznie z rozmowami miedzy pilotami."

  4. #44

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał
    Możliwe, albo jakoś nagrywała to ta wieża co wcześniej napisałeś, ale chyba Ci chodziło o rozmowę pilotów z wieżą.
    NIE. Wyraznie jest mowa o interpretacji danych z pokladowych CVR i FDR. Naprzyklad dane o oscylacjach musza pochodzic z FDR. Polecam znaczna ilosc szczegolow tutaj:

    http://www.aero-news.net/

  5. #45

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Sorka za zamieszanie

  6. #46
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    wegi, tail stall tez jest mozliwoscia tutaj. nie bede wchodzil w szczegoly, poczekam na to, co powie NTSB

  7. #47
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Teoretycznie.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  8. #48

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kszyhu77
    tail stall tez jest mozliwoscia tutaj. nie bede wchodzil w szczegoly, poczekam na to, co powie NTSB
    Oczywiscie masz 100% racje i ja tez bym zgadywal ze tail-stall byl tutaj duzo bardziej prawdopodobny. Charakterystka tail-stall sa wlasnie szalone niestabilnosci w osi pitch przy wysunieciu klap co wydaje sie ze tutaj dokladnie mialo miejsce (zaloga jakoby probowala je z powrotem schowac). Polecam link zamieszczony na fourm GA ktory odsyla do kursu NASA o oblodzeniu - tam tlumacza dokladnie dlaczego wypuszczanie klap przy oblodzeniu samolotu prowadzi czesto do tail-stall ktore jest z reguly fatalne w skutkach. Jak tylko podejrzewasz ze masz oblodzony samolot to laduj bez klap!

  9. #49
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL
    Cytat Zamieszczone przez kszyhu77
    tail stall tez jest mozliwoscia tutaj. nie bede wchodzil w szczegoly, poczekam na to, co powie NTSB
    Oczywiscie masz 100% racje i ja tez bym zgadywal ze tail-stall byl tutaj duzo bardzo prawdopodobny. Charakterystka tail-stall sa wlasnie szalone niestabilnosci w osi pitch przy wysunieciu klap co wydaje zie ze tutaj dokladnie mialo miejsce (zaloga jakoby probowala je z powrotem schowac). Polecam link zamieszczony na fourm GA ktory odsyla do kursu NASA o oblodzeniu - tam tlumacza dokladnie dlaczego wypuszczanie klap przy oblodzeniu samolotu prowadzi czesto do tail-stall ktore jest z reguly fatalne w skutkach. Jak tylko podejrzewasz ze masz oblodzony samolot to laduj bez klap!
    A cóż to jest tak prostym językiem ten tail stall?

  10. #50

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    A cóż to jest tak prostym językiem ten tail stall?
    Marcin, a wiesz co to jest wing stall? Tylny poziomy stabilizator jest niczym innym jak miniaturowym skrzydlem ustawionym do gory nogami (sila w dol) a wiec podlega tym samym zasadom aerodynamicznym co duzo skrzydlo. To "skrzydlo" tez przeciagniesz jak przekroczysz dozwolony kat o co nie trudno przy odpowiednim oblodzeniu.

  11. #51
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL
    Marcin, a wiesz co to jest wing stall? Tylny poziomy stabilizator jest niczym innym jak miniaturowym skrzydlem ustawionym do gory nogami (sila w dol) a wiec podlega tym samym zasadom aerodynamicznym co duzo skrzydlo. To "skrzydlo" tez przeciagniesz jak przekroczysz dozwolony kat o co nie trudno przy odpowiednim oblodzeniu.
    Aaaa, to takie buty! Już rozumiem, dzięki!!

  12. #52

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    ciekawe co z tego wyniknie. ja stawiam na przeciagniecie stabilizatora poziomego, szczegolnie ze pisza, ze utrata kontroli nastapila po wypuszczeniu klap.

  13. #53
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A ktos ma jakies informacje co sie dzialo z tym samolotem wczesniej - byli w jakims holdingu? Moze ich kontroler wczesniej znizyl i np dlugo lecieli w oblodzeniu? Ile w tym samolocie jest polozen klap? Na ktorych sie normalnie laduje?

  14. #54
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    A jednak oblodzenie?

    Bombardier DHC-8-400, który rozbił się przedwczoraj w Buffalo był silnie oblodzony. Wynika to z zapisów czarnej skrzynki i rozmów załogi.

    Załoga na krótko przed katastrofą informowała o silnym oblodzeniu osłony kabiny i krawędzi natarcia skrzydeł. I to mimo, że włączone były systemy antyoblodzeniowe.

    Lot 3407 miał wystartować planowo o 19:10, ale samolot – z powodu złych warunków atmosferycznych – wzniósł się w powietrze dopiero o 21:09. O 22:01 rozpoczął zniżanie z 13,8 tys. stóp do 5,3 tys. stóp 10 minut później. O 22:16 załoga nie odpowiedziała już na trzy kolejne wezwania kontrolera lotów.

    W katastrofie zginęło – według ostatecznych danych – 50 osób: 44 pasażerów, 5 członków załogi i jedna osoba na ziemi. Kapitan, 47-letni Marvin Renslow, latał w barwach Colgan Airways od 9 września 2005, pierwszy oficer, 24-letnia Rebecca Shaw latała z nim od roku.

    Altair
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  15. #55
    Awatar Hamlet123456789

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    to już druga katastrofa Linii Continental w przeciągu dwóch miesięcy. Może nie tylko chodzi o złą pogodę?

  16. #56

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    A ktos ma jakies informacje co sie dzialo z tym samolotem wczesniej - byli w jakims holdingu? Moze ich kontroler wczesniej znizyl i np dlugo lecieli w oblodzeniu? Ile w tym samolocie jest polozen klap? Na ktorych sie normalnie laduje?
    Wszystko wskazuje ze holdingu nie bylo. Zalodze nie podobala sie pogoda w jakiej byli na 16000 i poprosili o 12000 co zaraz dostali, zaraz potem przyszlo 11000, itd.. O ile wiem Q400 ma pozycje flap: 5,10,15,35. Na 35 sie normalnie laduje.

    Cytat Zamieszczone przez Hamlet123456789
    to już druga katastrofa Linii Continental w przeciągu dwóch miesięcy. Może nie tylko chodzi o złą pogodę?
    Wypadki lotnicze sie analizuje osobno i pozniej sie wysuwa wnioski znajac przyczyny. Jak wiadomo prawdopodobienstwo moze platac rozne figle. Byles kiedys w kasynie i grales w ruletke? Wydawaloby sie ze jak stawiasz na kolor (czerwone/czarne) to szansa ze ten sam kolor bedzie szedl pod rzad wiele razy jest minimalna. No powiedzmy 3-4 razy pod rzad ale 5 lub 8 .. eee, niemozliwe. Tymczasem wcale nie jest rzadkoscia zobaczyc ten sam kolor powtarzajacy sie 7-10 razy, ja to widzialem na wlasne oczy. Tak samo wszystkim sie wydawalo ze zderzenie dwoch satelitow na orbicie ziemskiej jest tak astronomicznie male ze zaniedbywalne a jednak w koncu sie zdarzylo - i to pare dni temu.

  17. #57

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL
    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    A cóż to jest tak prostym językiem ten tail stall?
    Tylny poziomy stabilizator jest niczym innym jak miniaturowym skrzydlem ustawionym do gory nogami (sila w dol)
    Nie rozumiem co chcesz powiedziec przez to ze poziomy stabilizator jest miniaturowym skrzydlem ustawionym do gory nogami?? Profil stabilizatora musi byc podobny do profilu zwyklego skrzydla, bo tak samo musi wytworzyc sile nosna. To co powoduje ze samolot leci w dol czy do gory to ster wysokosci, a skrzydla "ustawione" do gory nogami wystepuje owszem ale w bolidach Formuly 1, co zwieksza ich przyczepnosc.

  18. #58

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dzinski
    a skrzydla "ustawione" do gory nogami wystepuje owszem ale w bolidach Formuly 1, co zwieksza ich przyczepnosc.
    Dokladnie. Tak samo w samolocie tylny poziomy stabilizator odgrywa ta sama role - wytwarza sile pchajaca w dol.

  19. #59

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL
    Cytat Zamieszczone przez dzinski
    a skrzydla "ustawione" do gory nogami wystepuje owszem ale w bolidach Formuly 1, co zwieksza ich przyczepnosc.
    Dokladnie. Tak samo w samolocie tylny poziomy stabilizator odgrywa ta sama role - wytwarza sile pchajaca w dol.
    Jezeli chcesz to w dol, a jezeli chcesz to w gore. Nie odpowiada za to sam stabilizator ale ruchomy ster wysokosci - ktory zmienia profil skrzydla - polaczony ze stabilizatorem. Gdyby profil czyli aerofoil byl do gory nogami to samolot moglby leciec tylko w gore.

  20. #60

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    dzinski, piep... jesli tak moge sie wyrazic. Sila na tylnym stabilizatorze w samolocie jest zawsze skierowana w dol bez wzgledu czy samolot leci poziomo, w dol czy w gore. Sa tylko bardzo specjalne konstrukcje zwane "canard" do ktorych to sie nie stosuje ale mowimy tutaj o tych "normalnych" samolotach. Jak znajde na interncie dobry rysunek to go tu wstawie.

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •