Swoja droga to godne podziwu .. od katastrofy minelo 16 godzin a oni juz czytaja obie czarne skrzynki i dziela sie z publika pierwszymi detalami. Innym to zajmuje 5 miesiecy, 5 lat, nigdy.. ?Zamieszczone przez whitetrash
Swoja droga to godne podziwu .. od katastrofy minelo 16 godzin a oni juz czytaja obie czarne skrzynki i dziela sie z publika pierwszymi detalami. Innym to zajmuje 5 miesiecy, 5 lat, nigdy.. ?Zamieszczone przez whitetrash
Możliwe, albo jakoś nagrywała to ta wieża co wcześniej napisałeś, ale chyba Ci chodziło o rozmowę pilotów z wieżą.
"Do tego nie potrzeba czarnej skrzynki - rozmowy sa nagrywane przez ATC na ziemi dlatego juz teraz mozemy ich sluchac. Ta skrzynka nagrywa wszystkie dzwieki wewnatrz kabiny lacznie z rozmowami miedzy pilotami."
NIE. Wyraznie jest mowa o interpretacji danych z pokladowych CVR i FDR. Naprzyklad dane o oscylacjach musza pochodzic z FDR. Polecam znaczna ilosc szczegolow tutaj:Zamieszczone przez michał
http://www.aero-news.net/
Sorka za zamieszanie
wegi, tail stall tez jest mozliwoscia tutaj. nie bede wchodzil w szczegoly, poczekam na to, co powie NTSB
Teoretycznie.
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Oczywiscie masz 100% racje i ja tez bym zgadywal ze tail-stall byl tutaj duzo bardziej prawdopodobny. Charakterystka tail-stall sa wlasnie szalone niestabilnosci w osi pitch przy wysunieciu klap co wydaje sie ze tutaj dokladnie mialo miejsce (zaloga jakoby probowala je z powrotem schowac). Polecam link zamieszczony na fourm GA ktory odsyla do kursu NASA o oblodzeniu - tam tlumacza dokladnie dlaczego wypuszczanie klap przy oblodzeniu samolotu prowadzi czesto do tail-stall ktore jest z reguly fatalne w skutkach. Jak tylko podejrzewasz ze masz oblodzony samolot to laduj bez klap!Zamieszczone przez kszyhu77
A cóż to jest tak prostym językiem ten tail stall?Zamieszczone przez N077GL
Marcin, a wiesz co to jest wing stall? Tylny poziomy stabilizator jest niczym innym jak miniaturowym skrzydlem ustawionym do gory nogami (sila w dol) a wiec podlega tym samym zasadom aerodynamicznym co duzo skrzydlo. To "skrzydlo" tez przeciagniesz jak przekroczysz dozwolony kat o co nie trudno przy odpowiednim oblodzeniu.Zamieszczone przez marcin_EPKK
Aaaa, to takie buty! Już rozumiem, dzięki!!Zamieszczone przez N077GL
ciekawe co z tego wyniknie. ja stawiam na przeciagniecie stabilizatora poziomego, szczegolnie ze pisza, ze utrata kontroli nastapila po wypuszczeniu klap.
A ktos ma jakies informacje co sie dzialo z tym samolotem wczesniej - byli w jakims holdingu? Moze ich kontroler wczesniej znizyl i np dlugo lecieli w oblodzeniu? Ile w tym samolocie jest polozen klap? Na ktorych sie normalnie laduje?
A jednak oblodzenie?
Bombardier DHC-8-400, który rozbił się przedwczoraj w Buffalo był silnie oblodzony. Wynika to z zapisów czarnej skrzynki i rozmów załogi.
Załoga na krótko przed katastrofą informowała o silnym oblodzeniu osłony kabiny i krawędzi natarcia skrzydeł. I to mimo, że włączone były systemy antyoblodzeniowe.
Lot 3407 miał wystartować planowo o 19:10, ale samolot – z powodu złych warunków atmosferycznych – wzniósł się w powietrze dopiero o 21:09. O 22:01 rozpoczął zniżanie z 13,8 tys. stóp do 5,3 tys. stóp 10 minut później. O 22:16 załoga nie odpowiedziała już na trzy kolejne wezwania kontrolera lotów.
W katastrofie zginęło – według ostatecznych danych – 50 osób: 44 pasażerów, 5 członków załogi i jedna osoba na ziemi. Kapitan, 47-letni Marvin Renslow, latał w barwach Colgan Airways od 9 września 2005, pierwszy oficer, 24-letnia Rebecca Shaw latała z nim od roku.
Altair
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Wszystko wskazuje ze holdingu nie bylo. Zalodze nie podobala sie pogoda w jakiej byli na 16000 i poprosili o 12000 co zaraz dostali, zaraz potem przyszlo 11000, itd.. O ile wiem Q400 ma pozycje flap: 5,10,15,35. Na 35 sie normalnie laduje.Zamieszczone przez thewho
Wypadki lotnicze sie analizuje osobno i pozniej sie wysuwa wnioski znajac przyczyny. Jak wiadomo prawdopodobienstwo moze platac rozne figle. Byles kiedys w kasynie i grales w ruletke? Wydawaloby sie ze jak stawiasz na kolor (czerwone/czarne) to szansa ze ten sam kolor bedzie szedl pod rzad wiele razy jest minimalna. No powiedzmy 3-4 razy pod rzad ale 5 lub 8 .. eee, niemozliwe. Tymczasem wcale nie jest rzadkoscia zobaczyc ten sam kolor powtarzajacy sie 7-10 razy, ja to widzialem na wlasne oczy. Tak samo wszystkim sie wydawalo ze zderzenie dwoch satelitow na orbicie ziemskiej jest tak astronomicznie male ze zaniedbywalne a jednak w koncu sie zdarzylo - i to pare dni temu.Zamieszczone przez Hamlet123456789
Nie rozumiem co chcesz powiedziec przez to ze poziomy stabilizator jest miniaturowym skrzydlem ustawionym do gory nogami?? Profil stabilizatora musi byc podobny do profilu zwyklego skrzydla, bo tak samo musi wytworzyc sile nosna. To co powoduje ze samolot leci w dol czy do gory to ster wysokosci, a skrzydla "ustawione" do gory nogami wystepuje owszem ale w bolidach Formuly 1, co zwieksza ich przyczepnosc.Zamieszczone przez N077GL
Dokladnie. Tak samo w samolocie tylny poziomy stabilizator odgrywa ta sama role - wytwarza sile pchajaca w dol.Zamieszczone przez dzinski
Jezeli chcesz to w dol, a jezeli chcesz to w gore. Nie odpowiada za to sam stabilizator ale ruchomy ster wysokosci - ktory zmienia profil skrzydla - polaczony ze stabilizatorem. Gdyby profil czyli aerofoil byl do gory nogami to samolot moglby leciec tylko w gore.Zamieszczone przez N077GL
dzinski, piep... jesli tak moge sie wyrazic. Sila na tylnym stabilizatorze w samolocie jest zawsze skierowana w dol bez wzgledu czy samolot leci poziomo, w dol czy w gore. Sa tylko bardzo specjalne konstrukcje zwane "canard" do ktorych to sie nie stosuje ale mowimy tutaj o tych "normalnych" samolotach. Jak znajde na interncie dobry rysunek to go tu wstawie.
Zakładki