Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie Pracownik linii lotniczej zasnął w luku


    Polecamy

    Samolotem bez biletu? Wydawałoby się, że to niemożliwe. 21-letni pracownik linii przypadkowo oraz bez biletu, przeleciał się z Nowego Jorku do Bostonu. Nikt go nie zauważył, bo leciał... w luku bagażowym.

    Linia lotnicza JetBlue rozpoczęła wewnętrzne śledztwo po tym nietypowym incydencie.

    Jak pracownik firmy trafił do luku? To proste - zasnął! Mężczyzna pracuje na jednym z nowojorskich lotnisk. Tego dnia musiał mieć wyjątkowo męczący dzień w pracy. Postanowił zdrzemnąć się chwilę w luku bagażowym jednego z obsługiwanych przez siebie samolotów.

    Sen zmorzył naszego bohatera tak bardzo, że obudził się, gdy samolot był już w powietrzu, a luk bagażowy dawno został zamknięty.

    Pasażer na gapę szybko zorientował się w swojej sytuacji. Przez telefon zawiadomił firmę, gdzie jest. Został uwolniony przez pracowników odpowiedzialnych za transport bagażu na lotnisku w Bostonie.

    Rzecznik prasowy stanowej policji powiedział, że mężczyźnie nie będą postawione żadne zarzuty. Nietypowy pasażer został odesłany do Nowego Jorku, gdy stwierdzono, że nie ma żadnego zagrożenia z jego strony.

    Źródło: Gazeta.pl

    Anna Żuchlińska
    Pasazer.com
    Pozdrawiam G

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Lublin / EPLB

    Domyślnie

    JetBlue w sumie fajna linia, które oferuje dobry standart lotu jak stany, ale ma jakiś nie fart. Jakiś czas temu pasażerowie chcieli ich podawać do sądu o porwanie

  3. #3
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez b 737 Zobacz posta
    Pasażer na gapę szybko zorientował się w swojej sytuacji. Przez telefon zawiadomił firmę, gdzie jest.
    Jakim cudem dzwonił z luku z komórki na wys.przelotowej


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Może się obudził wcześniej. I dzwonił w czasie wznoszenia.
    Piotr

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182 Zobacz posta
    Jakim cudem dzwonił z luku z komórki na wys.przelotowej
    Cud nie byl potrzebny, po prostu dzwonil. Zdarzaly sie w USA przypadki uzycia telefonu komorkowego przez pasazerow lub nawet pilotow w czasie lotu w wypadkach prawdziwie podbramkowych i jeszcze nikt w sadzie przez to nie wyladowal. Jeden pilot GA nawet twierdzi ze uzycie telefonu komorkowego w locie uratowalo mu zycie...
    Ostatnio edytowane przez N077GL ; 01-04-2009 o 02:35

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KORD/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182 Zobacz posta
    Jakim cudem dzwonił z luku z komórki na wys.przelotowej
    Moze mial CDMA albo iDen (choc tych drugich praktycznie juz nie ma). Wtedy jest szansa (brak regulacji mocy i rankingu BTS'ow nie tak jak w GSM i najwazniejsze - nie ma takiego ograniczenia predkosci). CDMA w USA radzi sobie niezle (cala masa sieci komorkowych).
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Gabik ; 01-04-2009 o 05:37
    http://my.flightmemory.com/banner2/Gabik.gif

  7. #7
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    moze zadzwonil po wyladowaniu (jak zgasly w bagazniku napisy :-) )
    w koncu ten tekst przechodzil przez tlumacza, mogl tez byc niezetelnie napisany.

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Czasami nawet na przelotowej są miejsca gdzie na chwile jest zasięg

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Poza tym jeśli dobrze pamiętam, to w przypadku nieszczęsnych lotów 9/11 to pasażerowie dzwonili do swoich rodzin właśnie też z komórkowców? Czy się mylę?

  10. #10
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Luxembourg (ELLX)

    Domyślnie

    Z tym, że te samoloty nie leciały na przelotowej z wiadomych przyczyn...
    Pozdrawiam, Pluxe

    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR
    Intel Core i5-3570K @ 4.6 GHz, Asrock Z77 Extreme 4, Ballistix Elite 2x8 2400 MHz CL11, KFA2 GTX1060 6 GB, Crucial MX200 500GB, Antec HCG-620W

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    OK, dzięki za wyjaśnienie, w sumie to masz rację :-)

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    Samoloty zbudowane z aluminium stanowią ekran dla fal elektromagnetycznych (radiowych).
    Jakim więc cudem z jego wnętrza połączy się przez komórkę?

  13. #13
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Na filmie Flight 93 ,pasazerowie dzwonili z pokladowego systemu.Wkladasz karte i dzwonisz
    Come on Arsenal--))

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    W luku bagażowym też jest system pokładowy na kartę, nawet oświetlony. Jak we filmie.

  15. #15
    Awatar kajmat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabik Zobacz posta
    Moze mial CDMA albo iDen (choc tych drugich praktycznie juz nie ma). Wtedy jest szansa (brak regulacji mocy i rankingu BTS'ow nie tak jak w GSM i najwazniejsze - nie ma takiego ograniczenia predkosci). CDMA w USA radzi sobie niezle (cala masa sieci komorkowych).
    Pozdrawiam
    Wspomniane ograniczenie (ok. 250 km/h dla GSM 900MHz) odnosi się do prędkości telefonu względem stacji BTS. Tak więc, jeżeli BTS znajduje się w przybliżeniu na osi prostopadłej do kierunku lotu, to - pomimo tego, że prędkość względem powierzchni jest duża - prędkość telefonu względem BTSa może być niższa od prędkości granicznej (maleje wraz ze wzrostem odległości między telefonem a BTS), a tym samym możliwe jest nawiązanie połączenia.

    Analogicznie - jeżeli patrzymy przez okno samochodu jadącego z prędkością 130 km/h, to trudno przyglądać się przydrożnym drzewom (względam nas poruszają się z przedkością bliską 130 km/h), natomiast bez trudu możemy obserwować drzewa znajdujące się w oddali (odnosimy wrażenie, że one poruszają się powoli; im większa odległość - tym wolniej).

  16. #16
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Turysta Zobacz posta
    Samoloty zbudowane z aluminium stanowią ekran dla fal elektromagnetycznych (radiowych)
    Nie do końca jest to ekran skuteczny
    Jak w przeciwnym wypadku mógłbyś rozmawiać przez komórkę po wejściu do samolotu?
    Poza tym masz okna, które są wystarczająco przepustowe (na ziemi)

    Cytat Zamieszczone przez Arthur1975 Zobacz posta
    Na filmie Flight 93 ,pasazerowie dzwonili z pokladowego systemu.Wkladasz karte i dzwonisz
    W filmie Lot93 (united93) jest to pokazane, bo jest to jedyne sensowne wytłumaczenie... Jest wiele teorii spiskowych odnośnie tychże połączeń, ale nie wnikajmy...

    Cytat Zamieszczone przez kajmat Zobacz posta
    Wspomniane ograniczenie (ok. 250 km/h dla GSM 900MHz) odnosi się do prędkości telefonu względem stacji BTS. Tak więc, jeżeli BTS znajduje się w przybliżeniu na osi prostopadłej do kierunku lotu, to - pomimo tego, że prędkość względem powierzchni jest duża - prędkość telefonu względem BTSa może być niższa od prędkości granicznej (maleje wraz ze wzrostem odległości między telefonem a BTS), a tym samym możliwe jest nawiązanie połączenia.

    Analogicznie - jeżeli patrzymy przez okno samochodu jadącego z prędkością 130 km/h, to trudno przyglądać się przydrożnym drzewom (względam nas poruszają się z przedkością bliską 130 km/h), natomiast bez trudu możemy obserwować drzewa znajdujące się w oddali (odnosimy wrażenie, że one poruszają się powoli; im większa odległość - tym wolniej).
    Wszystko byłoby OK, gdyby nie jeden problem - anteny BTSów nie są typu dookólnego, tylko emitują falę w bardzo ograniczonym zakresie w pionie - Sianie dookoła było by potężnym marnotrawstwem energii. Wiązka ma ok. 90-120 stopni w poziomie i niewiele ponad 20 stopni w pionie... W związku z tym nie ma znaczenia prędkość samolotu ponad BTSem.
    Dodam tylko, że w Cessnie lecącej dużo wolniej niż jety i na wysokości 3500 stóp połączenie jest niemalże niemożliwe (sprawdzone )

    Może udało mu się np. dodzwonić podczas startu, ale linia stwierdziła że "niech się gościu przejedzie", bo to taniej niż cofać samolot
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KORD/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kajmat Zobacz posta
    Wspomniane ograniczenie (ok. 250 km/h dla GSM 900MHz) odnosi się do prędkości telefonu względem stacji BTS. Tak więc, jeżeli BTS znajduje się w przybliżeniu na osi prostopadłej do kierunku lotu, to - pomimo tego, że prędkość względem powierzchni jest duża - prędkość telefonu względem BTSa może być niższa od prędkości granicznej (maleje wraz ze wzrostem odległości między telefonem a BTS), a tym samym możliwe jest nawiązanie połączenia.

    Analogicznie - jeżeli patrzymy przez okno samochodu jadącego z prędkością 130 km/h, to trudno przyglądać się przydrożnym drzewom (względam nas poruszają się z przedkością bliską 130 km/h), natomiast bez trudu możemy obserwować drzewa znajdujące się w oddali (odnosimy wrażenie, że one poruszają się powoli; im większa odległość - tym wolniej).
    Oczywiscie sprawa dotyczy GSM lub TDMA. Ja napisalem o CDMA...
    Cytat Zamieszczone przez Turysta
    Samoloty zbudowane sa z aluminium
    Tylko olow (Pb) i inne metale CIEZKIE sa wstanie 100% zatrzymac promieniowanie elektromagnetyczne.

    A co do charakterystyki anten to kazda antena ma jeszcze promieniowanie uboczne spowodowane harmonicznymi a takze niedoskonaloscia samej anteny. Majac nisze w przestrzeni gdzie jest brak tzw."pokrycia" i przesuwajac sie wbrew logice dalej mozemy trafic na wiazke uboczna ktora swietnie nadaje sie do przeprowadzenia lacznosci...
    I znowu off top...
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Gabik ; 05-04-2009 o 16:33
    http://my.flightmemory.com/banner2/Gabik.gif

  18. #18
    Awatar kajmat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck
    Nie do końca jest to ekran skuteczny
    Jak w przeciwnym wypadku mógłbyś rozmawiać przez komórkę po wejściu do samolotu?
    Poza tym masz okna, które są wystarczająco przepustowe (na ziemi)
    (...)
    Dokładnie tak. W przypadku takiego "sitka" kadłub działa raczej jak dodatkowa antena, a nie jak klatka Faradaya. W przypadku fal radiowych w telefonii GSM długość fali wynosi odpowiednio ok. 30 cm (dla 900 MHz), ok. 15 cm (dla 1800 MHz) lub ok. 14 cm (dla 1900 MHz).
    Cytat Zamieszczone przez Gabik
    (...)
    Tylko ołów (Pb) i inne metale CIĘŻKIE są wstanie 100% zatrzymać promieniowanie elektromagnetyczne.
    (...)
    Jeżeli chodzi o klatki Faradaya, które zabezpieczają przed promieniowaniem elektromagnetycznym i całkowicie izolują od fal radiowych (np. wykorzystywane przy urządzeniach służących do przetwarzania informacji niejawnych), to wykonywane są także z blachy stalowej i miedzianej, która jest lutowana lub skręcana i ekran taki jest dodatkowo uziemiany, a drzwi wyposażone są w specjalny mechanizm dociskający je do reszty klatki. Z własnego doświadczenia wiem, że nawet w tak przygotowanym pomieszczeniu, jeżeli pomiędzy drzwiami i futryną pozostawiona zostanie kilku milimetrowa szczelina, to telefon komórkowy... nadal działa. Przestaje on działać dopiero po całkowitym "uszczelnieniu" klatki.


    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    (...)
    Wszystko byłoby OK, gdyby nie jeden problem - anteny BTSów nie są typu dookólnego, tylko emitują falę w bardzo ograniczonym zakresie w pionie - Sianie dookoła było by potężnym marnotrawstwem energii. Wiązka ma ok. 90-120 stopni w poziomie i niewiele ponad 20 stopni w pionie... W związku z tym nie ma znaczenia prędkość samolotu ponad BTSem.
    (...)
    Co do kwestii wysokości, to zgadzam się, że na pułapie przelotowym - w omawianym przypadku był to poziom 170 - "złapanie zasięgu" graniczyłoby z cudem (choć przy propagacji fal radiowych zdarzają się różne nietypowe rzeczy), ale podczas startu i podejścia do lądowania - już nie. Pomimo kierunkowości anteny, jednak poza ukierunkowaną wiązką (tj. ok. 20 stopni) sygnał też jest, choć jest znacznie osłabiony, dzięki temu możemy korzystać z telefonu, znajdując się blisko wieży z BTSem.
    Natomiast niezależnie od wysokości na jakiej znajdowałby się samolot, musi być zachowany warunek, aby nie była przekroczona prędkość graniczna pomiędzy telefonem i BTSem.
    Ostatnio edytowane przez kajmat ; 05-04-2009 o 19:02

  19. #19
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Poza tym jeśli dobrze pamiętam, to w przypadku nieszczęsnych lotów 9/11 to pasażerowie dzwonili do swoich rodzin właśnie też z komórkowców? Czy się mylę?
    Chodzilo mi o wyjasnienie tego postu. Co do teorii spiskowych. Tyle tego jest na necie. Na kazdy tema
    Come on Arsenal--))

  20. #20

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Dodam tylko, że w Cessnie lecącej dużo wolniej niż jety i na wysokości 3500 stóp połączenie jest niemalże niemożliwe (sprawdzone )
    Na szybowcach w okolicach Bielska kom. działa na wysokosci ok 1500-1600 m sprawdzone osobiście. Facet twierdził także że rozmawiał na wysokości ok 5000 m w czasie lotu falowego.
    zródło http://www.szybowce.com/news/article...szybowce#32304
    Ostatnio edytowane przez wrzesinski1 ; 05-04-2009 o 19:37 Powód: dodanie linku

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •