Strona 17 z 18 PierwszyPierwszy ... 7 15 16 17 18 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 321 do 340 z 355
Like Tree72Likes

Wątek: Rocznice wypadków lotniczych

  1. #321
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tango fox Zobacz posta
    Gdyby nie awaria instalacji hydraulicznej nie byłby potrzebny system awaryjny elektryczny
    Jednak najistotniejsze jest dlaczego nie zadziałał ten awaryjny . Awaria jednej instalacji hydraulicznej nie musi się kończyć lądowaniem bez brzucha.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  2. #322
    Awatar jacekviola

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zabrze

    Domyślnie

    dziś rocznica katastrofy Li-2 pod Tuszynem.
    15 listopad 1951r

  3. #323

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    10-ta rocznica - CASA C-295 M numer 019 - 23 stycznia 2008, o godzinie 19:07
    Cześć ich pamięci.

  4. #324
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Dziś 32. rocznica katastrofy Challengera. Celem upamiętnienia w Kennedy Space Center Visitor Complex na przylądku Canaveral umieszczono pamiątki po członkach załogi misji STS-51-L oraz panel z lewej części kadłuba Challengera:

    Kazor and tartal like this.

  5. #325
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Minęło kilka dni i kolejna rocznica - 15 lat temu katastrofie uległa Columbia. Podobnie jak w przypadku Challengera, w Kennedy Space Center Visitor Complex znajdują się pamiątki po członkach misji STS-107 oraz rama okien kokpitu Columbii:

    PeK likes this.

  6. #326

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A dzisiaj dwie rocznice:
    1. An-2 na lotnisku Ławica w Poznaniu https://pl.wikipedia.org/wiki/Katast...81awicy_(1977)
    2. Mi-2 na jeziorze Śniardwy https://pl.wikipedia.org/wiki/Katast..._%C5%9Aniardwy
    Pozdrawiam Marcin (mkonst)

  7. #327

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH
    Jeden rabin powie tak, inny rabin powie nie

  8. #328

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Jednak najistotniejsze jest dlaczego nie zadziałał ten awaryjny . Awaria jednej instalacji hydraulicznej nie musi się kończyć lądowaniem bez brzucha.
    dzis 14 marca, to mozna pisac o czyms innym ; ale ja ponownie odnose sie do zapisu powyzszego dotyczacego 767 ; jako ciekawostka: sam widzialem, jak juz kilka godzin po tym incydencie na airliners na forum jeden z pilotow 767, chyba Kanandy lub US napisal tak an szybko, ze w jego opinii to niemozliwe, aby podwozie nie dalo sie wysunac awaryjnie i ze to jakies dziwne/tajemnicze ; w swietle nieznanej wowczas jeszcze historii z bezpiecznikiem taka ocena ma niemałą wartość...

  9. #329
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    38 lat od katastrofy „Kopernika”

    Maszyna podchodziła do lądowania. Za 70 sekund miała zetknąć się z pasem startowym. Ale nie zapaliła się lampka sygnalizująca wysunięcie się podwozia.
    Katastrofa samolotu „Mikołaj Kopernik” - TVP Tygodnik – Magazyn widzów i czytelników
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  10. #330

    Dołączył
    Mar 2018

    Domyślnie

    niedługo 31 rocznica największej katastrofy w historii polskiego lotnictwa - 9 maja 1987 r. Ił 62M T.Kościuszko. 183 ofiary. Las kabacki

  11. #331

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Pozdrawiam Marcin (mkonst)

  12. #332
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mkonst Zobacz posta
    Dzisiaj 41 rocznica katastrofy na Teneryfie
    Dla znających hiszpański, wywiady z osobami biorącymi udział w akcji ratunkowej oraz fotografem lokalnej gazety, który był na miejscu katastrofy. Nie wpuszczali dziennikarzy na pas, ale traf chciał, że policyjnemu fotografowi brakło kliszy i padła lampa błyskowa.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  13. #333
    jpl
    jpl jest nieaktywny

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Dzisiaj 49 rocznica ostatniego lotu SP-LTF.

  14. #334
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Ósma rocznica katastrofy PLF101.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  15. #335
    jpl
    jpl jest nieaktywny

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    31 rocznica katastrofy w Lesie Kabackim.

  16. #336
    Awatar jacekviola

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zabrze

    Domyślnie

    a mi znowu przed oczami staje widok lecącego, dymiącego samolotu i jak nagle "znika" w lesie...
    Miałem wtedy 15 lat ale nigdy tego nie zapomnę.

    I przypomina mi się moment kiedy któregoś leniwego piatkowego popoludnia w pracy , kopiąc w serwisie "chomikuj" odnajduję zapis audio. Natychmiast sciagam na swój dysk i wrzucam na to forum z prośbą o identyfikację - czy jakiś niesmaczny fejk czy prawdziwy zapis? Okazuje się jednak że prawdziwy.
    Wracając do domu słucham zapisu do konca... a w oczach wilgoć

  17. #337

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Jest pewna wyjątkowość tej katastrofy odróżniająca ją od innych. Nie chodzi jedynie o to, że w skali, była to największa katastrofa w polskim lotnictwie. Był to okres dzieciństwa lub wieku młodzieńczego wielu obecnych 40-50 latków. Końcówka PRL-u to wciąż czas emigracji wielu polaków na wymarzony zachód a bilet LOT-u, szczególnie za ocean, był czymś niejako ekskluzywnym. Współczesne pokolenie tego nie zrozumie.
    Pogoda była wiosenna, ciepła, słoneczna, optymistyczna, niemal identyczna jak ta dzisiejsza. No i sobota - dzień wolny. Absolutnie nic nie zwiastowało takiej tragedii.
    I na koniec około 40 minutowa walka o utrzymanie się w powietrzu ze skomplikowanym procesem decyzji podejmowanych przez załogę na podstawie tamtejszej świadomości sytuacji w kokpicie, bezradnie przegrana na chwilę przed osiągnięciem celu, zakończona ostatnimi słowami pilotów a potem ciszą. A nieco później obrazami zastanymi w lesie przez pierwszych przybyłych.
    To w moim przekonaniu nadaje tej katastrofie inny, szczególny wymiar niż w przypadku pozostałych zdarzeń, nawet współczesnych.

  18. #338
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DrtSpike Zobacz posta
    bezradnie przegrana na chwilę przed osiągnięciem celu,
    Nie było szans na dolot do lotniska - stopił się ogon (statecznik pionowy) i prawie odpadł no i aspekt z brakiem sterów
    RIP

    O Koperniku SP-LAA mówiono " zabrakło 900 metrów" - otóż nie , samolot był na wznoszeniu przechodząc na drugie podejście
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  19. #339
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Chyba z tym stopionym statecznikiem to przesada?Raczej przepalily sie i pękły (lub staly sie niezdatne do uzytku w wyniku stopienia prowadnic) linki do sterowania trymerem

  20. #340

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak właśnie. Tzn. to jest najbardziej prawdopodobna przyczyna utraty kontroli podłużnej.
    Dodatkowo zakłada się jeszcze kilka okoliczności sprzyjających temu, że samolot stał się "ciężki na dziób"
    - w trakcie lotu powrotnego pożar w bagażniku wypalił część materii konstrukcji z tyłu samolotu,
    - w końcowej fazie spowodował odpadanie pełnych fragmentów poszycia i/lub wypadanie palących się bagaży,
    - prawdopodobnie sprawił, że część pasażerów z powodu zadymienia lub temperatury przemieściła się bliżej przodu,
    - istnieje też teza, że "belka kilowa" pod wpływem temperatury odkształciła się plastycznie w okolicach ogona jak odwrócone "U" a wiadomo, że środek ciężkości Iła jest daleko z tyłu przez co kadłub zaczął jeszcze bardziej ciążyć a trymer aerodynamicznie utracił swą skuteczność.
    Tak więc wszystko sprzysięgło się przeciw.
    Gabor and tango fox like this.

Strona 17 z 18 PierwszyPierwszy ... 7 15 16 17 18 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 29-07-2015, 18:54
  2. 13-04-2015, 05:05
  3. 07-04-2015, 08:05
  4. 22-11-2013, 20:27
  5. 07-11-2013, 15:12
  6. 03-11-2013, 23:11
  7. 25-12-2012, 10:48
  8. 05-11-2012, 15:21
  9. 03-11-2012, 16:09
  10. 01-11-2012, 10:56
  11. 21-10-2012, 10:36
  12. 13-10-2012, 17:13
  13. 09-10-2012, 08:19
  14. 16-03-2012, 11:01
  15. 09-02-2012, 23:35
  16. 04-12-2011, 15:36
  17. 20-11-2011, 17:18
  18. 22-08-2011, 02:11
  19. 23-05-2011, 21:24
  20. 16-05-2011, 14:09
  21. 18-04-2011, 11:16
  22. 28-01-2011, 18:47
  23. 25-01-2011, 16:23
  24. 05-01-2011, 17:12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •