Strona 1 z 10 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 190
Like Tree9Likes

Wątek: Rocznice wypadków lotniczych

  1. #1
    ModTeam
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Rocznice wypadków lotniczych

    archiwum znajduje sie pod adresem:
    http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtop...t=661&start=15

  2. #2
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie Katastrofa na Teneryfie

    Pewnie nie wszyscy z Was pamietaja, dzis mija 30 rocznica katastrofy do jakiej doszlo na lotnisku Los Rodeos, w ktorej zginely 583 osoby. Jest to najwieksza katastrofa w dziejach lotnictwa cywilnego, dlatego tez otwieram nowy temat zamiast pisac to w watku o rocznicach (kiedys juz na ten temat byl post ale nie moge go znalezc). Dziennik El Dia wydal dzis super wkladke na temat tej katastrofy - sa rozmowy z ocalalymi, ich rodzinami i pilotem Pan-Amu. Dla tych, ktorzy znaja hiszpanski wklejam link, a innym - coz jak bede mial troche czasu to cos streszcze, ale nie obiecuje. Jakos smutno mi dzisiaj...

    http://www.eldia.es/2007-03-27/actua...ctualidad4.htm
    http://www.eldia.es/2007-03-27/actua...tualidad11.htm
    Pozdrawiam
    STYRO

    Polecam: San Francisco Express...

  3. #3
    Awatar ojcie_c

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    katotalibanstanie

    Domyślnie

    9 maja minie 20 rocznica najtragiczniejszej katastrofy lotniczej w Polsce (Ił-62M SP-LBG, las kabacki).
    PONGLISH = WIOCHA.

    Rzeszów - Jasionka.
    Lotnisko bardzo długotrwałych i niezwykle skomplikowanych procesów.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Legionowo/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    9 maja minie 20 rocznica najtragiczniejszej katastrofy lotniczej w Polsce (Ił-62M SP-LBG, las kabacki).
    W dzisiejszym wydaniu "Dziennika" jest obszerny artykuł o tych wydarzeniach."31 minut podniebnej walki o życie" Str 28 w dziale Opinie-Historia.Niestety artykuł nie jest dostępny na stronach internetowych "Dziennika"

  5. #5
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    9 maja minie 20 rocznica najtragiczniejszej katastrofy lotniczej w Polsce (Ił-62M SP-LBG, las kabacki).
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastr...Lesie_Kabackim

    http://www.airliners.net/open.file/158202/L/
    You Can Fly

  6. #6
    ModTeam
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK
    no risk, no fun ;D


  7. #7

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W niedzielę, 6 maja, minęła 70 rocznica katastrofy sterowca "Hindenburg". Co prawda to nie samolot, ale w tamtych czasach to sterowce były największymi statkami powietrznymi, oferującymi najwyższy standard lotów. Sama katastrofa przeszła do historii jako koniec pewnego etapu rozwoju lotnictwa. Jej interesujący opis można przeczytać tu:
    http://serwisy.gazeta.pl/edukacja/1,51816,4097235.html

  8. #8
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4108086.html

    Strona radziecka winę zrzucała na złe przygotowanie polskiej załogi. Kiepski argument, bo 59-letni kapitan Zygmunt Pawlaczyk był wówczas jednym z najlepszych i najbardziej doświadczonych polskich pilotów. Drugi pilot, 54-letni major Leopold Karcher, latał nawet na trudnosterowalnych bombowcach. Zapis z czarnej skrzynki samolotu to świadectwo ich profesjonalizmu. O 10.41, 34 min po starcie z Okęcia, nad Grudziądzem pierwszy przerażający dźwięk sygnalizuje wyłączenie się autopilota, a kabina zgłasza rozhermetyzowanie. Przez następne 23 min załoga i kontrolerzy lotów przekazują sobie konkretne komunikaty, szukając bezpiecznego rozwiązania. O godz. 11.12 i 13 s z kabiny padają ostatnie słowa: "Dobranoc!!! Do widzenia!!! (krzyk)" i legendarne już: "Cześć!!! Giniemy!!!".
    Smutny tekst...

    Dziwne, ze ocalal sloik grzybkow, flaszka spirytusu, a ciala ofiar zostaly tak zmasakrowane...

    Niech odpoczywaja w Pokoju.
    Pozdrawiam
    STYRO

    Polecam: San Francisco Express...

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie 27 lipca, 5 rocznica katastrofy na airshow na Ukrainie

    wlasnie sobie skojarzylem ze wczoraj minela 5 rocznica katastrofy na show lotniczym na ukrainie, najbardziej tragicznego wypadku na pokazach lotnicznych na swiecie (84 zabitych)...

    Pzdr

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZA Zamość

    Domyślnie

    Dzisiaj mamy 2 rocznice dwóch wypadków lotniczych.

    Pierwszą z nich jest katastrofa lotu Air France 358, która miała miejsce dnia 2 sierpnia 2005 roku w Toronto.
    Airbus A340 lini Air France lot z Paryża do Toronto rozbił się 2 sierpnia 2005 roku przy lądowaniu w trudnych warunkach atmosferycznych na lotnisku Toronto Pearson International Airport. Pas startowy miał trzy kilometry, był najkrótszym z dostępnych na lotnisku docelowym. Nad lotniskiem szalała burza i w trakcie lądowania porywy wiatru osiągały 33 węzły. Samolotem kierował drugi pilot, maszyna dotknęła pasa startowego dopiero w jego połowie, odwracacze ciągu zostały włączone zbyt późno i rozpędzony samolot nie miał już możliwości zatrzymania. W efekcie wyjechał z pasa startowego, załoga zarządziła ewakuację, zakończoną zresztą powodzeniem, potem samolot spłonął. Na pokładzie było 309 osób razem z załogą niektórzy byli ranni. Kapitan samolotu został ciężko ranny, opuścił samolot z pomocą drugiego pilota.

    Drugą z nich jest wypadek lotniczy Delta Air Lines 191, który wydarzył się 2 sierpnia 1985 r. w USA. Zginęło 135 ludzi w tym 1 osoba na ziemi.

    Źródło: wikipedia.pl

  11. #11
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Re: Rocznice wypadków lotniczych

    Przeoczyliśmy, a 17 lipca minęła 11 rocznica tragicznego lotu TWA-800 z Nowego Jorku
    do Paryża... Tragedii co do której nadal jest mnóstwo spiskowych teorii dziejów. Oficjalnie
    był to zapłon paliwa spowodowany awarią układu pomiaru jego ilości, zapłon nastąpił
    w CWT (Central Wing Tank). Nieoficjalnie było to zestrzelenie rakietą typu woda-powietrze
    przez jeden z okrętów Marynarki Wojennej USA, tzw. "friendly fire". Tego pewnie się już
    nigdy nie dowiemy. Cześć pamięci 230 osób na jego pokładzie.

    Przyczyna oficjalna:
    http://aviation-safety.net/database/...?id=19960717-0

    Przyczyna nieoficjalna:
    http://www.bibula.com/new/display.php?textid=00479

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    13 lat temu podczas akcji ratowniczej w Tatrach rozbił się Sokół TOPR SP-SXT "Pinio" (s/n 310416). zginęli piloci Bogusław Arendarczyk i Janusz Rybicki, i ratownicy TOPR Stanisław Mateja i Janusz Kubica

    śmigłowiec poleciał w rejon Kasprowego Wierchu po dwie ranne zagraniczne turystki, które miały złamane nogi

    Podczas zawisu z podparciem przednim kółkiem o pochyły stok, ratownicy desantowali się ze śmigłowca, i część od razu poszła do turystek. Janusz Kubica który stał przed dziobem i "naprowadzał" śmigłowiec, został uderzony w głowę dwiema kolejnymi w ruchu łopatami wirnika nośnego (tak ustaliła komisja). Leżącego nieprzytomnego Kubicę z dużą raną na czubku głowy, włożono na pokład śmigłowca, który natychmiast odleciał do szpitala w Zakopanem, a załoga poprosiła o podstawienie na lądowisko karetki "R". Razem z Kubicą poleciał ratownik Stanisław Mateja który pełnił "dyżur śmigłowcowy", pozostali ratownicy i lekarz zostali z turystkami.

    Jak ustalono podczas uderzenia Janusza Kubicy nastąpiło uszkodzenie części spływowej łopaty nośnej, które to uszkodzenie podczas bardzo szybkiego lotu powrotnego (248km/h, prędkość normalna dla sprawnego śmigłowca) zaczęło obejmować coraz większy obszar łopaty powodując rozwarstwianie, utratę sztywności, zmianę własności aerodynamicznych, coraz większe drgania śmigłowca. Doprowadziło to do roztorowania ruchu łopaty, która zaczęła zataczać coraz niższe kręgi nad belką ogonową, aż do wielokrotnego uderzania w nią (ok. kilkadziesiąt uderzeń, w czasie nie przekraczającym kilkunastu sekund) i odcięcia końcówki ogona ze statecznikiem i śmigłem ogonowym. Śmigłowiec po przerwaniu wału napędu śmigła ogonowego, biegnącego pod osłoną na wierzchu belki ogonowej zaczął obracać się w okół własnej osi, a po kilkunastu sekundach pozostałe łopaty uderzyły w kadłub/ogon łamiąc się i odrywająć od głowicy. Sokół spadł w lesie na południowo-zachodnim stoku Wielkiego Kopieńca w Dolinie Olczyskiej.

    trudno powiedzieć czy załoga wiedziała / podejrzewała uszkodzenie śmigłowca. silne drgania podczas lotu powrotnego prawdopodobnie mogły być odczuwane. do końca była utrzymywana duża prędkość, być może było to celowe ze względu na jak najszybsze dowiezienie ratownika do szpitala. komisja przypuszczała, chociaż pewności żadnej nie było, że gdyby śmigłowiec leciał wolniej, to być może nie doszłoby do tak szybkiego zniszczenia łopaty, mimo jej uszkodzenia.

    Inna sprawa że łopata nie powinna była ulec tak szybkiemu zniszczeniu, po początkowo niewielkim uszkodzeniu (technologia "Fail Safe" czyli takie projektowanie i wykonywanie elementów, aby w przypadku początkowego uszkodzenia, nie następowało od razu całkowite niszczenie konstrukcji), a producentowi przekazano "szczegółowe wnioski płynące z katastrofy, dotyczące konstrukcji i produkcji łopat"

    fot z Doliny Olczyskiej
    http://www.fstatry.zol.pl/?a=realfly

    filmik ze szczytu Nosala (autor: 12-letni Stefan Adamski ze Sławna, info za TVP)
    http://www.savefile.com/files/963267










  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZA Zamość

    Domyślnie

    Dzisiaj mamy 22 rocznicę największej katastrofy lotniczej pod względem liczby zabitych w wypadku jednego samolotu. 12 sierpnia 1985 Boeing 747 SR-46 japońskich linii Japan Airlines na trasie Tokio-Osaka uległ awarii w dwanaście minut po starcie z Tokio, po kolejnych 30 minutach walki załogi o utrzymanie go w powietrzu, maszyna runęła na górskie rejony środkowej części wyspy Honsiu. Spośród 524 osób na pokładzie, przeżyły tylko cztery - pasażerowie.

    Z łącznej liczby 524 osób znajdujących się na pokładzie przeżyły tylko 4: jedna ze stewardes na urlopie, 8-letnia dziewczynka i jej matka oraz 12-letnia dziewczynka, Keiko Kawakami. Jest prawdopodobne, iż wiele osób ciężko rannych w katastrofie zmarło czekając na pomoc, bowiem ta nadeszła bardzo późno, do czego tylko w części przyczynił się trudno dostępny rejon katastrofy. W katastrofie zginął m.in. znany japoński piosenkarz Kyu Sakamoto.

    2 czerwca 1978, w Osace, kapitan tego samolotu przy lądowaniu zbyt wysoko uniósł jego dziób, co spowodowało uderzenie ogonem o drogę startową, a w konsekwencji, naruszenie konstrukcji ogona i tylnej grodzi ciśnieniowej.

    Przyczyną katastrofy było wadliwe przeprowadzenie przez specjalistów Boeinga naprawy jednej z grodzi ciśnieniowych - użyto tylko jednego szeregu spoin, podczas, gdy potrzebne były dwa. Z każdym kolejnym lotem, naprężenia rosły. Podczas śledztwa odkryto, iż takie połączenie powinno wytrzymać jedynie dziesięć tysięcy godzin lotu. W rzeczywistości, połączenie wytrzymało ponad dwanaście tysięcy godzin.

    W ten sposób powstała wyrwa o powierzchni 2-3 metrów kwadratowych, co było powodem dekompresji kabiny. Prąd powietrza wpadł następnie do statecznika pionowego, wyrywając go ze wzmocnień. Utrata statecznika pionowego z fragmentem ogona spowodowała także przerwanie przewodów hydraulicznych, co poskutkowało utratą płynu hydraulicznego i utratą sterowności.



    http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastr...n_Airlines_123

    Źródło: wikipedia.pl

  14. #14
    Awatar Johnny928

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Polecam dokument NGC - Katastrofa w Przestworzach dot. tego wypadku.
    Odcinek ma tytuł "Out of Control" - "Brak kontroli".
    Polecam także pozostałe odcinki. Wszystko podane w sposób popularno-naukowy, ale ogląda się z zapartym tchem.

  15. #15
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Maly offtop, ale nawiazujacy do posta Johnnego: http://www.geocities.com/apapele/ - do zassania epizody Air Crash Investigation i Seconds From Disaster, w szczegolnosci Air Japan 123 tez tam jest...
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  16. #16
    Awatar adam1984

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Dzisiaj jest rocznica wypadku Heliosa ZU522 pod Gramatikos

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZA Zamość

    Domyślnie

    Tutaj znajdue się więcej informacji http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastr...os_Airways_522

  18. #18
    Awatar Santa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Rok temu na lotnisku bydgoskiego aeroklubu rozbił się FK-12 Comet OK-LUA42.
    Właściciel samolotu Karol Kubit i jego kolega Janusz Karasiewicz zginęli na miejscu.
    [*][*]

  19. #19
    ModTeam Photo Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jedlicze

    Domyślnie

    [*] Pozostałości tego samolotu znajdują się w Naszym magazynie/składzie. W zasadzie niewiele pozostało, poza elementami stalowymi kratownicy.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZA Zamość

    Domyślnie

    16 sierpnia 2005 katastrofa lotu West Carribean Airways nr 708 w Wenezueli http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastr...an_Airways_708

    19 sierpnia 1980 Katastrofa lotu Saudi Arabian Airlines 163 w Arabii Saudyjskiej http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastr...n_Airlines_163

    23 sierpnia 2006 katastrofa lotu Pulkovo Aviation Enterprise 612 http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastr...tu_Pulkovo_612

    23 sierpnia 2000 katastrofa lotu Gulf Air 072 w Bahrajnie zginęły 143 osoby

Strona 1 z 10 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 22-11-2013, 20:27
  2. 07-11-2013, 15:12
  3. 03-11-2013, 23:11
  4. 25-12-2012, 10:48
  5. 05-11-2012, 15:21
  6. 03-11-2012, 16:09
  7. 01-11-2012, 10:56
  8. 21-10-2012, 10:36
  9. 13-10-2012, 17:13
  10. 09-10-2012, 08:19
  11. 16-03-2012, 11:01
  12. 09-02-2012, 23:35
  13. 04-12-2011, 15:36
  14. 20-11-2011, 17:18
  15. 22-08-2011, 02:11
  16. 23-05-2011, 21:24
  17. 16-05-2011, 14:09
  18. 18-04-2011, 11:16
  19. 28-01-2011, 18:47
  20. 25-01-2011, 16:23
  21. 05-01-2011, 17:12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •