Six dead in south Russia helicopter crash - source | Top Russian news and analysis online | 'RIA Novosti' newswire
tutaj chyba można znaleść dokładniejsze informacje.
Altair - Katastrofa Mi-8 Gazpromawii
Katastrofa Mi-8 Gazpromawii
W pobliżu wioski Moisiejewskij Wołgogradskoj rozbił się należący do kompanii Gazpromawia śmigłowiec Mi-8AMT z 10 osobami na pokładzie. Co najmniej 5 z nich zginęło.
Śmigłowiec wyleciał z Wołgogradu do odległego o 170 km Kotowa, gdzie wydobywana jest przez OOO ŁUKoil Wołgogradnieftiegaz ropa naftowa, o 8:02 czasu moskiewskiego. Celem lotu nr GZP 9542, realizowanego na rzecz ŁUKoil-u, była inspekcja rurociągu. Łączność z Mi-8 została zerwana ok. 10:17. Płonący śmigłowiec znaleziono ok. 25 km od Kotowa.
Na pokładzie należącego do kompanii naftowej Gazpromawia Mi-8AMT (wersja pasażerska Mi-8MTW), nr rej. RA22968, znajdowało się 3 członków załogi i 7 pasażerów. W wyniku katastrofy i związanego z nią pożaru zginęło co najmniej 5 osób, w tym jeden członek załogi. 2 osoby zostały ciężko ranne.
Według nieoficjalnych informacji, przyczyną katastrofy mogła być awaria układu sterowania.
Wielozadaniowy Mi-8 o udźwigu ok. 4 ton to najbardziej rozpowszechniony śmigłowiec w swej klasie. Dotąd maszyn tego typu zbudowano ponad 12 tysięcy. Gazpromawia dysponuje ok. 45 Mi-8 różnych wersji.
Six dead in south Russia helicopter crash - source | Top Russian news and analysis online | 'RIA Novosti' newswire
tutaj chyba można znaleść dokładniejsze informacje.
j.w
Sześć osób, głównie menedżerów naftowego giganta Łukoil, zginęło w katastrofie śmigłowca w obwodzie wołgogradzkim. Dowódca i drugi pilot Mi-8 się uratowali.
Podczas oblotu rurociągu naftowego na zlecenie filii kompanii Łukoil, śmigłowiec kompanii Gazpromavia na wysokości około 100 m wpadł w drgania. Tuż przed zetknięciem się z ziemią słychać było trzask w okolicach ogona, a w chwili zderzenia z ziemią zapalił się zbiornik paliwa.
Dowódcy udało się wydostać z wraku drugiego pilota, zginął natomiast technik pokładowy i lecący Mi-8 menedżerowie.
Sprawny śmigłowiec
Kompania Gazpromavia utrzymuje, że zbudowany w 2000 roku helikopter był sprawny i przeszedł remont w roku 2007. Zdaniem ekspertów "drgania", o których wspomniał pierwszy pilot, mogą oznaczać poważne problemy z silnikiem, które doprowadziły do katastrofy.
TVN24
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Zakładki