Troche sie mieni w oczach, ale bez przesady ...
http://blog.seattlepi.com/worldairlinenews/archives/182714.asp
W poniedziałek 19 października 2009 przed godziną 0600 czasu lokalnego Boeing 767Delta Air Lines (Atlanta) has suspended the flight crew and the Federal Aviation
Administration (FAA) is investigating an incident at Atlanta (ATL) on Monday morning
(October 19) before 0600 local time. The Boeing 767-300 with 183 passengers and 12
crew operating as flight DL 60 from Rio de Janeiro landed safely on taxiway N (north of
the assigned runway 27R) according to published reports. Fortunately there were no other
aircraft on the taxiway at the time.
z 183 pasażerami i 12 osobami załogi na pokładzie wylądował bezpiecznie na drodze
kołowania N na północ od pasa 27R. Na drodze kołowania na szczęście nie znajdował
się żaden inny samolot. Linie lotnicze Delta do których należy samolot zawiesiły
w obowiązkach załogę, a FAA wszczęła śledztwo. Był to lot DL 60 z Rio de Janeiro.
--
Leszek A. Szczepanowski
Troche sie mieni w oczach, ale bez przesady ...
nie napisano w artykule, ze chwile wczesniej piloci deklarowali medical emergency po nocnym locie... moze stres, zmeczenie czy Bog wie co??? pilotow bylo az 4 na pokladzie.
OT Kiedys zaloga DELTY zamiast w LAX wyladowala w Torrence, z dobre kilkanascie kilometrow na poludnie od lotniska miedzynarodowego, na lotnisku GA. co prawda turcy juz ladowali na Krzesinach, LOT w bazie wojskowej w Kaliningradzie, no ale pomylic LAX to juz jest cosDelta potrafi nie takie rzeczy
Zobaczcie na google maps jak te lotnisko wygląda - przynajmniej na oko pomylić się łatwo - równoległych do pasów dróg kołowania jest sporo...
KZ
Jesteś pewien że to LOT owski samolot lądował w Kaliningradzie?
tak
http://www.money.pl/gospodarka/wiado...5,0,55351.html
sa oswietlony, ale tylko niebieskimi swiatelkami, a droga startowa ma zupelnie inne barwy, a poza tym swiatla podejscia, hello??Drugi hint, drogi do kołowania nie są w nocy/wieczorem oświetlone.
Ja to wszystko wiem - ale poczytajcie ten DL Flight Lands On Taxiway At ATL? Civil Aviation Forum | Airliners.net wątek - z tego co piszą to na taxiwayach ląduję się regularnie, a to co zrobilini rosjanie w Barcelonie to mistrzostwo świata
KZ
Dobrze, że pomimo błędu utrzymali centerline, i nie wybrali którejś drogi kołowania z malowniczym zawijasem.
W lipcu 2002:
Zbłąkany samolot LOT-u odleciał z Kaliningradu
Samolot PLL LOT, zatrzymany we wtorek przez władze rosyjskie w Kaliningradzie po omyłkowym lądowaniu na wojskowym lotnisku, odleciał wczoraj do kraju.
Lecący z Warszawy dwusilnikowy ATR-42 z 41 pasażerami wylądował we wtorek na lotnisku wojskowym rosyjskiej Floty Bałtyckiej w miejscowości Czkałowsk pod Kaliningradem. Maszyna powinna była wylądować na lotnisku cywilnym Chrabrowo, oddalonym o 20 kilometrów od Czkałowska.
Specjalna komisja - przedstawiciele Federalnej Służby Bezpieczeństwa, Floty Bałtyckiej i prokuratury – uznała, że przyczyną pomyłki była słaba znajomość regionu kaliningradzkiego przez polskich pilotów. Sama załoga wcześniej przyznała, iż rzadko lata na tej trasie.
źRóDłO:http://www.rmf.fm/fakty,42087,Zblaka...iningradu.html
Dezinformujący artykuł. Ani samolot ani załoga nie były LOT-owskie.
Delta Pilots Who Landed on Taxiway Set to Avoid Punishment - WSJ.com
- w wolnym tlumaczeniu, piloci nie straca licencji, wracaja do pracy, karania nie bedzie i nic sie nie stalo
DA 60 miał zezwolenie na lądowanie, na pasie normalnie używanym do startów, i urzadzenia nawigacyjne dla tego pasa nie działały. Światła podejścia nie działały, i nie były włączone.Delta Flight 60 was cleared to land on a runway typically used for takeoffs, and a navigation aid wasn't operating. The approach lights intended to help pilots identify and line up with the strip weren't turned on.
The jet landed on a 75-foot wide taxiway, located about 400 feet north of the intended runway. The runway is 150 feet wide and has different colored lights than the taxiway.
Samolot wylądował na szerokim na 75 stóp pasie kołowania, położonym w odległości około 400 stóp na północ od pasa startowego, na którym mieli wylądować. Pas ten ma szerokość 150 stóp a jego oświetlenie ma inny kolor.
Dziennikarze... Co ma to za znaczenie, że kolor jest inny - jeśli światła nie były włączone...
Swoją drogą, musiało być już dosyć ciemno, bo co prawda nie widać koloru oznaczeń*pasa (nieoświetlonego) z daleka, ale przed 'progiem' na pewno było coś widać, i mogli zrobić GA.
Mieli medical emergency na pokładzie, i pewnie z tej okazji nie chcieli zwlekać.
To nie jest prawda. Jest bardzo czeste ze nie wszystkie swiatla sa wlaczone lub nie sa wlaczone z pelnym natezeniem. Piloci wrecz moga narzekac na oslepiajace swiatla pasa/podejscia jak widocznosc jest bardzo dobra a jest noc. Ustawienie swiatel/natezenie dobiera sie do aktualnych warunkow atmosferycznych i pory dnia. Przy warunkach VFR zwlaszcza kolo switu (jak w tym wypadku) jest watpliwe aby wszystkie swiatla (bo swiatla podejscia skladaja sie z wielu elementow osobno kontolowanych) byly wlaczone.
Kończąc OT:
może i mój angielski jest słaby, ale czy:
"and line up with the strip weren't turned on" nie znaczy, że swiatła wzdłuż pasa nie były także włączone.
Co do Świateł, ich natężenia i konfiguracji, to oczywiście prawda ( wiele razy na róznych lotniskach widziałem), a mój post był tylko skrótem myślowym.
Zakładki