Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 125
  1. #21

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Legnica

    Domyślnie


    Polecamy

    - Przyczyną katastrofy była najprawdopodobniej awaria śmigła tylnego - dodała Witowska.
    Za: Helikopter LPR rozbił się w Warszawie- Onet.pl - Wiadomości

  2. #22
    RSS news
    Awatar RSS bot

    Dołączył
    Aug 2009

    Post Śmigłowiec LPR runął na ziemię - dwie osoby w szpitalu

    Dwie osoby zostały poszkodowane w wypadku śmigłowca Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Warszawie. Maszyna wykonywała lot szkoleniowy.

    Czytaj Więcej...

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPBC

  4. #24

    Dołączył
    Dec 2008

    Domyślnie

    Spokojnie , na przyczynę zdarzenia poczekajcie aż ustalą to specjaliści , a nie "pan redaktor".

  5. #25
    Awatar Majus

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Mierzęcice

    Domyślnie

    Szkoda, mam nadzieję że będzie dało się go odremontować. A niedawno użytkownicy tego forum się zastanawiali co LPR zrobi z Augustą.

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Agusta - bez "u" między "a" i "g".

  7. #27

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Majus Zobacz posta
    Szkoda, mam nadzieję że będzie dało się go odremontować.
    W lotnictwie nie ma samolotu/smigłowca czy szybowca niemożliwego do naprawy.
    Zawsze można wyremontować poprzez przeniesienie tabliczki znamionowej z rozbitego śmigłowca na wyprodukowany od podstaw w wytwórni. Zresztą takie przypadki miały już miejsce.

    dranio

  8. #28
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007

    Domyślnie

    Tylko jaki to by miało sens przeniesienie tabliczki z wraku na nówkę sztukę???

  9. #29

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Na tvn24 właśnie wypowiedział się dyrektor LPR, Pan Gąłązkowski, który przedstawił następujący przebieg zdarzeń:
    -pilot z instruktorem odbywał lot kontrolny dla podtrzymania uprawnień
    -wylądował na stojance
    -pilot rozpoczął wyłączanie urządzeń
    -śmigłowiec wpadł w drgania
    -wirnik odciął belkę ogonową

    Stwierdził również, że uszkodzenia są na tyle poważne, że maszyna nie będzie poddana naprawie.

  10. #30

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RENO Zobacz posta
    Tylko jaki to by miało sens przeniesienie tabliczki z wraku na nówkę sztukę???
    Chociażby budżetowy - nie mamy w budżecie środków na zakup nowych śmigłowców, ale są na naprawy i remonty.

    dranio

  11. #31

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kondziu Zobacz posta
    Na tvn24 właśnie wypowiedział się dyrektor LPR, Pan Gąłązkowski, który przedstawił następujący przebieg zdarzeń:
    -pilot z instruktorem odbywał lot kontrolny dla podtrzymania uprawnień
    -wylądował na stojance
    -pilot rozpoczął wyłączanie urządzeń
    -śmigłowiec wpadł w drgania
    -wirnik odciął belkę ogonową

    Stwierdził również, że uszkodzenia są na tyle poważne, że maszyna nie będzie poddana naprawie.
    Kłóci się to trochę z rozmiarami obrażeń jakich doznali piloci. Ale o obrażeniach też z mediów wiem, więc należy poczekać z wnioskami.

  12. #32
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Dranio u ,ni czorta nie rozumiem... Są pieniadze na naprawy i remonty. Oj,prawdziwy Dranio z Ciebie

  13. #33

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A jak było z rozbitym duńskim Lynxem z Góraszki. Dwa lata później latał jak nowy.
    Zresztą u nas też się przymierzano do remontu w ten sposób rozbitej Wilgi SG, ale w końcu znalazły się pieniądze w budżecie na nowy samolot i dlatego ostatnia Wilga SG ma numer SN-46YG, a nie inny (w tej chwili nie pamiętam, która Wilga została rozbita.)

    dranio

  14. #34
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Przeciez wiesz jak to działa.Tu pijar platformy nie pomoże .Potrzeba tylko i wyłącznie pieniędzy.

  15. #35

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Tak, ale dlaczego nie kupiono po prostu nowego Lynxa, tylko odbudowano starego? Bo były pieniądze na remonty i naprawy, a nie było pieniędzy (i zgody) na zakup nowych statków powietrznych, więc pomysłowi ludzie zaproponowali takie rozwiązanie.

    Zresztą nikt nie powie, że w przypadku "zabytkowych" P-38, czy innych Bf-109 wydobywanych spod lodu, czy z dna morza, jakiekolwiek elementy struktury płatowca są oryginalne. Wszystko jest nowe z powodów oczywistych.

    dranio

  16. #36
    mfi
    mfi jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Zresztą nikt nie powie, że w przypadku "zabytkowych" P-38, czy innych Bf-109 wydobywanych spod lodu, czy z dna morza, jakiekolwiek elementy struktury płatowca są oryginalne.
    W "Skrzydlatej Polsce" przeczytałem kiedyś, że wystarczy tylko 2 % części oryginalnych aby uznać taki samolot za zrekonstruowany. Dlatego też wyspecjalizowane ekipy przeszukują wysepki na Pacyfiku czy europejską część Rosji, po to tylko aby zdobyć tabliczki znamionowe i te kilkadziesiąt kilogramów fragmentów danej maszyny i potem umieścić je w odpowiednim miejscu w samolocie.

  17. #37
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    A nie pamietam tak na 100 % ale to chyba kompilacja 2 Lynx ów.Kluczowe zawsze są pieniadze, choc jeszcze powiedzmy, postawa ludzi majacych realny wpływ na procesy decyzyjne.

  18. #38

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPLB

    Domyślnie

    Witam. Może to będzie uznane jako OT, ale "niezawodność" tych śmigłowców była swego czasu bardzo dyskusyjnym tematem. Poniżej przykład/przypomnienie:

    Śmigłowiec do ratowania życia?
    11.04.2006

    Miał być niezawodny, najszybszy i nieść ratunek w każdej sytuacji. Najnowocześniejszy śmigłowiec sanitarny w polskim pogotowiu. Maszyna, która kosztowała budżet państwa 16 milionów złotych, w ostatnim tygodniu marca zawiodła aż trzy razy.

    Na własnej skórze odczuł to Józef Ołdakowski. 73-letni rolnik na co dzień mieszka w Czyżewie. Kilka lat temu przeszedł zawał. Dwa tygodnie temu znów poczuł ostry ból w klatce piersiowej. - To był straszny ucisk na serce. Nie mogłem chodzić. Żona od razu zadzwoniła po pogotowie - wspomina starszy mężczyzna. Karetka na sygnale zawiozła go do szpitala w Wysokim Mazowieckim. Tam lekarze zdecydowali, że pacjent musi natychmiast trafić do specjalistycznej kliniki w Warszawie oddalonej o 150 kilometrów.

    "Natychmiast" w polskim ratownictwie oznacza uruchomienie śmigłowca Agusta 109. To najnowocześniejszy i najdroższy helikopter sanitarny w Polsce. Może lecieć z prędkością nawet 300 km/h. Z Warszawy do Wysokiego Mazowieckiego Agusta doleciała w 20 minut. I okazało się, że ponowny start... jest niemożliwy.

    - Przyleciał dobry, ale coś mu tam nawaliło i musiałem czekać aż drugi przyleci. Myślałem, że już jedną nogą jestem na drugim świecie. Ci, którzy wysyłali tę maszynę chyba nie byli odpowiedzialni. Jak mogli wysłać maszynę niezdatną do startu! - oburza się pan Józef. - Na szczęście pacjent był w szpitalu pod opieką lekarską. - Osobiście wydałem polecenie, żeby uruchomić inny śmigłowiec, który przyleciał w pół godziny po awarii Agusty i zabrał pacjenta do Warszawy - tłumaczy Robert Gałązkowski z Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

    Jak ustaliliśmy, w jednym tygodniu zdarzyły się aż trzy awarie tego superśmigłowca. 28 marca o godz. 18. Agusta alarmowała pilota o niebezpiecznym ciśnieniu oleju. Po 2 godzinach usterkę usunięto. Ale nie na długo. Już następnego dnia o 15. śmigłowiec z tego samego powodu odmówił posłuszeństwa. Naprawa trwała dobę i pomogła, ale tylko na kilka godzin. 31 marca o godz. 18. wykreślono Agustę z grafiku lotów na 32 godziny.

    - Usterka została usunięta i to jest najważniejsze, bo śmigłowiec już lata. Jeżeli się to powtórzy, będzie wymieniany komputer sterowania wskaźnikami i zbierania danych o parametrach lotu - mówi Marcin Czarnowski, szef serwisu Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.


    - Przychodzimy na dyżur po to, żeby ratować ludzkie życie. To jest misja lekarzy ratowników. Jeżeli śmigłowiec jest niesprawny nasza gotowość jest pod znakiem zapytania. - dodaje dr Robert Gałązkowski.

    Agusta jako jedyny śmigłowiec w Lotniczym Pogotowiu Ratowniczym w przypadku awarii może użyć zapasowego silnika. W Unii Europejskiej to norma. W polskim ratownictwie to rarytas. Pozostałe 15 śmigłowców pogotowia to poradzieckie MI-2, których miejsce jest raczej w muzeum.

    Dziesięć miesięcy temu włoska Agusta dołączyła do floty Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Mimo że jest jeszcze na gwarancji, śmigłowiec zepsuł się już 10 razy. Co ciekawe, seria awarii Agusty - jedynego nowoczesnego śmigłowca sanitarnego w Polsce - nastąpiła na miesiąc przed ogłoszeniem warunków rządowego przetargu na 23 takie maszyny dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Gra idzie o 500 milionów złotych. Takie pieniądze wyda polskie państwo na zakup śmigłowców u jednego z producentów. Główni rywale włoskiej Agusty to europejski Eurocopter i amerykański Sikorsky.*

    * skrót materiału
    Interwencja - INTERIA.PL - Śmigłowiec do ratowania życia?
    Swoją drogą byłbym lekko przerażony, gdyby przetarg na dostawę śmigłowców dla LPR wygrała właśnie Agusta.

  19. #39
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Ja tylko powiem że to dobrze że to nie był EC, bo frustraci w rodzaju pana H. by mieli straszną pożywkę teraz...
    Swoją drogą u niego cisza póki co...
    KZ

  20. #40
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    frustraci w rodzaju pana H.
    Taaaa, każdy temat jest dobry, żeby kogoś zbesztać...

Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •