Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie AF A332 GIG-CDG - Mayday nad Atlantykiem


    Polecamy

    Podczas lotu na FL380 po UN866 w okolicach DEKON załoga wysłała na międzynarodowej częstotliwości emergency komunikat 'Mayday' informując że dostali się w strefę bardzo silnej turbulencji.
    Następnie samolot widziano nad Francją na pułapie FL280, a następnie wylądował o czasie na CDG.

    więcej po angielsku z avherald.com:
    An Air France Airbus A330-200, registration F-GZCK performing flight AF-445 (dep Nov 29th) from Rio de Janeiro Galeao,RJ (Brazil) to Paris Charles de Gaulle (France), was enroute at FL380 overhead the Atlantic on airway UN866 just before waypoint DEKON about 680nm northeast of Fortaleza,CE (Brazil) and 750nm southwest of Praia (Cape Verde), when the crew called Mayday on the international emergency frequency indicating, they encountered severe turbulence and were descending to a lower altitude. The airplane was seen enroute at FL280 overhead France and landed safely at Paris Charles de Gaulle 6:40 hours after the emergency call.

    The Mayday call was relayed by the crew of a TAM Airbus A330-200 registration PT-MVG performing flight JJ-8055 from Paris CDG to Rio de Janeiro,RJ (Brazil) at around 03:50Z (Nov 30th).

    Air France did not confirm, that flight AF-445 called Mayday.
    Infrared Satellite Image GOES-E 02:45Z (Graphics: NASA):

    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 01-12-2009 o 13:28
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    Awatar soccerinho

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWROcław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    AF A332 GIG-CDG
    Znowu się zacznie Arbuzowanie I tym razem chyba trochę bardziej uzasadnione. Powtórka...

  3. #3
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Coś mi to przypomina...
    Pozdrawiam, Pluxe

  4. #4
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez soccerinho Zobacz posta
    Znowu się zacznie Arbuzowanie I tym razem chyba trochę bardziej uzasadnione. Powtórka...
    Chyba całkowicie nieuzasadnione - co ma mayday z powodu turbulencji z typem wspólnego, szczególnie że dolecieli w jednym kawałku do CDG ?
    KZ

  5. #5
    Awatar soccerinho

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWROcław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Chyba całkowicie nieuzasadnione - co ma mayday z powodu turbulencji z typem wspólnego, szczególnie że dolecieli w jednym kawałku do CDG ?
    Ten sam typ, podobna trasa, ta sama linia, w podobnym miejscu problemy...

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Już nie mówiąc że staje się to dokładnie 6 miesięcy po wspominanym innym locie. Dla mediów i kreatorów teorii dziwnych to niezła pożywka.

    Jedna nieścisłość mnie tylko ciekawi - czy po zgłoszeniu Mayday był kontakt radiowy z tym samolotem? Pewnie naiwne pytanie, ale z tekstu może wynikać że namierzono go dopiero jak leciał nad Francją

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Dobrze, że bez ofiar. Chyba się nikt nie potłukł tam.
    Zbieg okoliczności z datą faktycznie dziwny.

    A takie pytanko. Jak zgłosili już ten Mayday i się uspokoiło to muszą go jakoś odwołać, czy kontynuują lot normalnie?

  8. #8
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał Zobacz posta

    A takie pytanko. Jak zgłosili już ten Mayday i się uspokoiło to muszą go jakoś odwołać, czy kontynuują lot normalnie?
    Odwołuje się Mayday, w miarę możliwości podając co się stało (w tym wypadku że turbulencje ustały a samolot może bezpiecznie kontynuować lot i pomoc potrzebna nie jest). Dycyzję o kontynuacji lub nie podejmuje dowódca SP.

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Aha dzięki
    No to już rozwiałeś moje wątpliwości

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    a po drodze nie jest "pam pam pam" tylko od razu mayday - to im "coś" poważniejszego niż turbulencje musiało się stać...

  11. #11
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez blom Zobacz posta
    "pam pam pam"
    Nie pam pam pam, tylko pan-pan

    Niekoniecznie coś poważniejszego (za wikipedia):
    Mayday - komunikat o bezpośrednim zagrożeniu życia.
    Pan-pan - informuje o istotnej awarii, która jednak nie powoduje bezpośredniego zagrożenia życia załogi.

    Mogły być turbulencje tak mocne, że bezpieczeństwo lotu było zagrożone i zawołali Mayday.
    Pozdrawiam, Pluxe

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Inquiry scrutinises second A330 incident for AF447 insight


    "French investigators are to examine a severe turbulence incident a week ago involving an Air France Airbus A330-200 which had been operating the same route as the ill-fated flight AF447.
    The Bureau d'Enquetes et d'Analyses says that the 29 November incident to flight AF445, operating Rio de Janeiro-Paris Charles de Gaulle, could yield information valuable to the inquiry into the loss of AF447, another A330-200, on 1 June.
    BEA is set to publish, on 17 December, a second investigation report into the south Atlantic crash.
    The AF447 inquiry has been forced to proceed without the crucial data from the A330's two flight recorders, which have yet to be recovered.
    But the upset involving AF445, the BEA says, "might provide further insight" into the accident.
    The aircraft (F-GZCK) encountered severe turbulence about four hours after departing Rio, and the pilots brought the aircraft down to a lower flight level.
    Air France says that the crew could not raise air traffic control and opted instead to transmit an emergency message over the radio to advise of the change in altitude.
    "After half an hour of moderate to severe turbulence, the flight continued normally," the carrier adds.
    Air France says the cockpit crew carried out its actions "in strict accordance with procedures". The A330 was transporting 203 passengers and 12 crew.
    AF447 had been almost four hours into its journey, and in the vicinity of storm activity, at the time of its disappearance."

    W skrócie:informacje z przebiegu lotu(incydentu) maja pomóc w śledztwie dot. A447 który zaginął 01.06.2009 na tej samej trasie!

  13. #13
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Szczerze? Nie bardzo wiem, w czym okoliczności tego lotu mogą pomóc - inna pora roku, inny samolot (pewnie nawet konfiguracja przerobiona), inna załoga i TYLKO miejsce podobne... zatrzęsło i załoga cruise dostała sr...ki - ot co...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Chojnowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Szczerze? Nie bardzo wiem, w czym okoliczności tego lotu mogą pomóc - inna pora roku, inny samolot (pewnie nawet konfiguracja przerobiona), inna załoga i TYLKO miejsce podobne... zatrzęsło i załoga cruise dostała sr...ki - ot co...
    No brawo!
    Nie ma to jak wypowiedź liniowego pilota...
    Panie bedrzich, nie życzę Panu takiego lotu, żebyś musiał Pan zgłaszać "mayday".
    Ale uważaj Pan na słowa i miej szacunek dla innych pilotów, bo kiedyś tak zatrzęsie, że sam Pan dostaniesz sra(cz)ki.
    z poważaniem
    Artur Michalak

  15. #15
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez agatrop Zobacz posta
    No brawo!
    Nie ma to jak wypowiedź liniowego pilota...
    Panie bedrzich, nie życzę Panu takiego lotu, żebyś musiał Pan zgłaszać "mayday".
    Ale uważaj Pan na słowa i miej szacunek dla innych pilotów, bo kiedyś tak zatrzęsie, że sam Pan dostaniesz sra(cz)ki.
    z poważaniem
    Artur Michalak
    Proszę Pana!
    Sraczki nie raz dostałem pilotując samolot! (przepraszam moderatorów i czytelników za dosadność!) Nie ganię FAKTU wołania Mayday - każdy ma do tego prawo! Tylko wkurza mnie niechlujny sposób podawania o tym wiadomości i robienia sensacji zawsze i za wszelką cenę! A tak niestety w newsach to zdarzenie opisano - przynajmniej w/g cytatu tutaj zamieszczonego.
    Dlaczego tak uważam? Leci samolot, coś się dzieje, woła załoga Mayday - jak trzeba, to trzeba. Co to oznacza? Potrzebna mi pomoc i chcę lądować JAK NAJSZYBCIEJ! Chyba się zgadzamy? I teraz - jeżeli jest napisane, że samolot poleciał dalej i lądował po paru godzinach w miejscu docelowym jak gdyby nigdy nic może to mieć dwa znaczenia:
    a) - załoga SKASOWAŁA Mayday po ocenie sytuacji - nic się nie stało, możemy lecieć dalej ALE dziennikarze tego NIE PODALI (z tylko sobie znanych przyczyn)
    b) - nic się nie stało poza chwilą strachu (można dostać tego co pisałem wyżej, my piloci też, nie ma mocnych!) ale załoga zawołała Mayday i po prosto po ewaluacji problemu o tym fakcie po prostu... zapomniała - MOŻE (choć nie powinno) się zdarzyć - i tego mój nieszczęsny, skrótowy post dotyczył. I po raz chyba pierwszy dopuściłem się publicznej oceny nie tego co się zdarzyło, a działań załogi... A trzeba było zwyczajnie poczekać z oceną na raport, o co zawsze apeluje w takich okazjach.
    I podtrzymuję moją opinię, że porównywanie obu lotów co CO NAJMNIEJ nieporozumienie....
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 12-12-2009 o 19:49
    Pozdrawiam!
    Piotr

  16. #16
    mombasa
    Goście

    Domyślnie

    otóż to
    (wiem że nie za wiele wnosi do tematu ale przynajmniej go zamyka

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Chojnowice

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Proszę Pana!
    Sraczki nie raz dostałem pilotując samolot! (przepraszam moderatorów i czytelników za dosadność!) Nie ganię FAKTU wołania Mayday - każdy ma do tego prawo! Tylko wkurza mnie niechlujny sposób podawania o tym wiadomości i robienia sensacji zawsze i za wszelką cenę! A tak niestety w newsach to zdarzenie opisano - przynajmniej w/g cytatu tutaj zamieszczonego.
    OK, rozumiem.
    Dziękuję za wyjaśnienie.
    Po prostu źle zinterpretowałem Pańską wypowiedź, wydawała mi się trochę "nie ten tego" w stosunku do kolegów po fachu, tym bardziej, że mój bliski krewny też jest pilotem.
    Nie ma sprawy.
    Pozdrawiam serdecznie i przepraszam, jeżeli poczuł się Pan w jakikolwiek sposób obrażony moim postem.
    AM

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •