Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Awatar wotik

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Eprz

    Domyślnie Samolot ześlizgnął się na trawe - Prestwick - Ryanair


    Polecamy

    Oblodzony pas. Samolot ześlizgnął się na trawę


    129 pasażerów samolotu linii Ryanair zostało wystawionych na prawdziwą próbę nerwów podczas lądowania ich maszyny w szkockim Prestwick, 50 km od Glasgow. Boeing 737 ześlizgnął się z płyty lotniska.
    Powodem było wyjątkowe oblodzenie pasa startowego.

    Zatrzymał się na trawie


    Maszyna zatrzymała się dopiero na trawie poza pasem. Samolot zarył podwoziem w ziemię.

    Pasażerom, którzy przeżyli chwile grozy, nic się jednak nie stało. Wszyscy zostali przetransportowani bezpiecznie do terminala lotniska.

    Lotnisko w Prestwick położone jest ok. 50 km na południowy zachód od Glasgow.

    Tvn24.pl
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 23-12-2009 o 11:59 Powód: mało precyzyjny temat

  2. #2
    mce
    Goście

    Domyślnie

    Oblodzenie pasa pewnie jakieś było, ciekawe tylko jakie warunki na drodze startowej były podane przez TWR (a wcześniej od dyżurnego portu).

  3. #3

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    to już chyba 3 franca która coś nawywijała ostatnio
    ten z Włoch ten gdzieś w Polsce i teraz tu
    No i schodki FR bezcenne....
    I ciekawe ile im FR policzy za incydent.... pewnie za każe słowo ze 100 funtów

  5. #5
    Awatar zgrydzik

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Ciekawe jak go z tej trawy teraz wyciągną


  6. #6

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Nie takie rzeczy musieli robić zapewne
    Dadzą radę
    Może już go wyciągneli

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Londyn STN - Bishop

    Domyślnie


    Polecamy

    Kilka niusów o tym zdarzeniu.
    Lot wykonywała załoga z bazy w PIK, czwarty sektor tego dnia, hamowanie na pasie B/A- good ( dodam , że jest to wg. przepisów wartość uśredniona dla całej długości pasa- co może oznaczać, że w jednym miejscu hamowanie jest bardzo dobre a w innym np. na 3 co daje good). Załoga kończyła dobieg i zamierzała zjechać w ostatnią drogę kołowanie ( nie był to speedway). Prędkość wynosiła 17kt podczas próby skrętu, masa samolotu do lądowania 61 300kg, paliwo na pokładzie 4900kg - tanker z DUB- samolot ślizgał się na zalodzonej końcówce pasa. Ta część miała współczynnik hamowania 11 !!! Minimum potrzebne do lądowania dla samolotów RYR 26. Nie mieli szans się tam utrzymać, pech.


    KB


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •