Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie Pilotka przeżyła wodowanie po awarii silników


    Polecamy

    j.w

    Kiedy przed świętami wracała do domu na wyspie Man, w jej Piperze Comanche zgasły nagle obydwa silniki. Jedynym poważnym urazem, jakiego doznała był złamany paznokieć.

    Czterdziestoośmioletnia Kate Burrows wracała do domu na wyspie Man po załatwieniu interesów na wyspie Guernsey. W odległości około 60 kilometrów od wyspy Man prawy silnik jej Pipera Comanche zaczął zawodzić. Kate wyłączyła go i zdecydowała, że wyląduje w Blackpool tylko na jednym silniku. Pięć minut później, na wysokości kilometra, także drugi silnik przestał pracować.

    Kate poinformowała o problemach kontrolę lotu i postanowiła wodować niedaleko jednego ze statków wspierających platformę wiertniczą niedaleko zatoki Morecambe. Kiedy samolot był już w wodzie, Kate wydostała się na skrzydło, a po pięciu minutach zabrał ją stamtąd śmigłowiec ze statku. Chwilę po tym Piper zatonął. Na lotnisko w Blackpool przetransportował ją śmigłowiec RAF. W szpitalu okazało się, że poza złamanym paznokciem i kilkoma zadrapaniami nic jej nie jest. Kate spotkała się później z kontrolerami, którzy towarzyszyli jej podczas całego zajścia.

    Mężem Kate jest Alan Burrows, szef firmy ubezpieczeniowej Kestrel Insurance. Kiedy dowiedział się o wypadku, powiedział tylko - Dlaczego tak jak inni ludzie nie rozbijasz samochodów !. Awaria dwóch silników naraz zdarza się bardzo rzadko. Kate twierdzi, że przed startem sprawdziła wszystko, samolot był zatankowany. Miała jednak dużo szczęścia. Tego dnia fale były niewielkie, a Piper lądował na brzuchu. Gdyby fale były wysokie, a samolot wpadł nosem do wody, Kate mogłaby tego nie przeżyć. Ratownicy, którzy pospieszyli jej na pomoc, byli przygotowani na poszukiwanie rozbitków i ewentualnie ciał.

    - Ten wypadek nie zniechęcił mnie do latania- mówi Kate, która ma licencję pilota od 1984 roku- Jedynym problemem jest to, że nie mam teraz czym latać.

    wg iomtoday.co.im
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  2. #2
    Awatar Maxioo

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Twin Comanche M-ALAN


    Wcześniej, w 1995, jeszcze jako G-BKCL miał mały wypadek, jeżeli dobrze zrozumiałem, to podczas startu lewy silnik stracił moc.
    Air Accidents Investigation: Piper PA-30 Twin Commanche, G-BKCL

  3. #3
    Awatar Yeah

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    HTZA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Maxioo Zobacz posta
    Wcześniej, w 1995, jeszcze jako G-BKCL miał mały wypadek, jeżeli dobrze zrozumiałem, to podczas startu lewy silnik stracił moc.
    dobrze zrozumiałeś, ale to było 15 lat temu. podejrzewam że ten samolot miał już co najmniej raz zmienione silniki od tamtej pory. Ale fakt, pechowy

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •