Jest tego więcej np. to:YouTube - Lot MI-2
Przeglądając z Gregorem filmy na youtube trafiliśmy na kilka sekund zapisu z lokalnego "air show".
YouTube - Festyn lotniczy Łososina 2006
Jak widać - dużo się mówi o bezpieczeństwie lotów, oglądających, a tutaj takie coś?
Beztroska? czy coś więcej... ?
Jest tego więcej np. to:YouTube - Lot MI-2
Taaaaa, trzeba by się zastanowić czy nie zrobić donosu do ULC.
Widać że sezon ogórkowy, żadnych katastrof, afer, a pisać się chce.
Oj ludzie ludzie.
Niech je.nie z hukiem wtedy sie bedziemy martwic, nie?
Wydawało mi się, że w branży pt. lotnictwo parają się ludzie odpowiedzialni. Nie trzeba być Einsteinem, aby zdawać sobie sprawę z tego ,że praktycznie każdy ma telefon z lepszą , lub gorszą kamerką i rewelacje mogą być zamieszczone na YT . Widocznie zbyt łatwo zdobyć licencję. Po co potem wpisując na wyszukiwarce AIR SHOW mam znów natknąć się na zdjęcie zmasakrowanych ciał na pasie startowym. Lotnictwo to piękna pasja i nie o takie lotnictwo nam wszystkim chodzi.
Może wysłać list do TVN`albo FAKTu z tym kosiakiem ? idealny materiał na ciekawy krwawy reportaż.-.-
Behemot, Beer - popieram. Efektowne pokazy piękna sprawa, ale z głową i zachowaniem marginesu bezpieczeństwo-dla dobra i publiki, i pilotów. Jedną katastrofę już widziałem na ostatnim Radom Air Show, oby nigdy więcej.
Swoją drogą wyczyny Amerykańca na Mi-2 w Darłówku widziałem niejeden raz osobiście - gość ma jaja i jest dobry, ale nieraz skóra cierpła momentami. Swoją drogą, czy i Wam się wydaje, że czasem do tego śmiglaka trochę dużo ludzi wchodziło?
Macie racje Panowie nie ma co być ślepym i wiecznie przymykać oko na wyczyny wielkich pilotów. To za poważna sprawa. Pamietam przed Air Show np. major Fiszer w wywiadzie gorąco i ochoczo przekonywał jakie to bezpieczne jest Air Show że nie ma co się martwić są strefy bezpieczeństwa itp itd. ale jest zawsze czynnik ludzki oraz maszyna która może się popsuć i niech nie mydli nikomu oczu. Co do Darłowa fakt gość jest bardzo dobrym pilotem, widać że ma do tego Mi "rękę" ale bez przesady - kto był w Darłowie ten wie jak to się tam odbywa, nie wspominając o lataniu nad tłumem ludzi bardzo nisko. NIE POPIERAM. Nie mam ochoty po raz kolejny oglądać wypadku lotniczego. Nie o to przecież w tym wszystkim chodzi. W ogóle długi czas nie wiedziałem nawet czy ten Mi2 jest zarejestrowany a co za tym idzie przechodzi przeglądy wszystkie zgodnie z procedurą itp. i z tego co wynika w innym poście na temat tego Mi2 - jest zarejestrowany ale jeśli ktoś jest tego pewien niech się odezwie.
Ja w tych przypadkach (tj. wszelkich ,,małych pikników) wyznaję prostą zasadę - dopóki wszelkie kosiaki i tym podobne są robione nad głową moją i kumpli stojących w okolicach kwadratu czy gdzieś - to jest moja decyzja, czy będę tam stał czy nie (oraz pilota czy aprobuje jakiekolwiek osoby w tym miejscu), jako miłośnik lotnictwa znam ryzyko i mogę ostatecznie zdecydować czy chcę je podejmować dla tych krótkich chwil euforii. Ale sytuacja zmienia się diametralnie, gdy zaczynamy w to wciągać ludzi z dziećmi którzy przyszli na piknik przede wszystkim dlatego że im się nudziło oraz by kupić trochę cukierków. Wątpię by oni chcieli ryzykować swoje życie dla kilku chwil czegoś, co im w większości przypadków nie sprawi im większej przyjemności. Co więcej, nie zdziwiłbym sie gdyby spora część tych ludzi nawet nie zdawała sobie sprawy z ryzyka.
Poza tym, powala mnie fakt, że takie rzecczy wciąż się dzieją i są akceptowane pomimo Rammstein i Skniłuwa. Gwoli ścisłości, nie żebym nie był świadkiem takich ,,atrakcji".
I niech mi tu nikt nie próbuje udowadniać że ,,to tylko bezpieczny, nawet niezbyt niski przelot". Linia pokazu to linia pokazy i kropka.
Przyjrzyj się gdzie są barierki.
[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz | ,,019" | ,,SP-ZAP" | płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz, ,,63" | ,,101" | mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz, ,,SP-3491" | mgr inż. pil. Tadeusz Świst, ,,SP-AAG" [*]
W Darłowie to nawet nie jesteś pewien kto dziś pilotuje
YouTube - Pierwszy lot MI-2
Ja jestem nietypowy bo nigdy w życiu nie byłem na żadnym pokazie lotniczym (no, po jednym sprzątałem jako kontroler), ale czy możecie mnie uświadomić, czy dobrze rozumiem że w Polsce odbywają się pokazy z nalotem na publiczność? I że lata się również nad publicznością?
Co do wyczynów nadmorskich pilotów rekreacyjnych, spędziłem jakiś czas temu urlop nad Bałtykiem w szczycie sezonu (nie polecam, zdecydowanie lepiej po sezonie) i nadziwić się nie mogłem, skąd u latających do Bagicza taka fantazja do popisania się nad publicznością (oczywiście nie u wszystkich).
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Mam pytanie, czy jak delikwent posiadający licencje spyta się KL o low pass nad głowami pasażerów a KL mu zezwoli to czy ja jest wina ? dowódcy SP czy KL ? a może pół na pół ? -.-
A coz to jest KL? Przepisy sa jasne.
Zakładki