Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie 2010.01.10 A319 UA - Lądowanie bez podwozia w EWR


    Polecamy

    A319 wykonujący lot z ORD do EWR przerwał podejście do lądowania po stwierdzeniu, że kontrolka prawego głównego podwozia jest w pozycji 'unsafe'. W holdingu usiłowano naprawić usterkę, a następnie załoga wykonała low-pass w celu wizualnej inspekcji podwozia. Samolot wylądował bez wysuniętego prawego głównego podwozia 35 minut po pierwszej próbie lądowania. Po zatrzymaniu maszyny pasażerowie ewakuowali się trapami. Nie było rannych.



    A United Airlines Airbus A319-100, registration N816UA performing flight UA-634 from Chicago O'Hare,IL to Newark,NJ (USA) with 48 passengers and 5 crew, aborted the approach to Newark's runway 04R when the crew received an unsafe indication for the right hand main gear. The airplane entered a holding for troubleshooting, performed a low approach to runway 11 for a visual inspection of the landing gear and subsequently landed on runway 04L without the right main gear being locked about 35 minutes after aborting the first approach. The airplane came to a stop on the left main and nose gear and the right hand engine, the passengers were evacuated via slides. No injuries occured.

    United Airlines said, that the right hand main gear failed to deploy in full.

    The FAA reported, that the right hand main gear did not extend.
    avherald.com
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    ASN Aircraft accident Airbus A319-131 N816UA Newark-Liberty International Airport, NJ (EWR) tam są dwa zdjecia i dokładniejszy opis.

    Ciekaw jestem czy przy lądowaniu pilot "przechylał" maszyne do ostaniego momentu, może ktoś nakręcił filmik..

    - w takim przypadku, konieczne jest zrzucanie paliwa ?

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lechu92 Zobacz posta
    - w takim przypadku, konieczne jest zrzucanie paliwa ?
    Na pewno im mniej tym lepiej.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Tym bardziej że lewe skrzydło chyba się złamało...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Tym bardziej że lewe skrzydło chyba się złamało...
    Ej no - prawe - lewe??
    Skrzydło w takim przypdku nie powinno się złamać i jak widać - jest całe! Samolot siadł na prawej gondoli silnika.
    Paliwo to może i przydałoby się zrzucić, pod warunkiem że samolot miałby takowąż instalację A takiej ten 319 nie posiada, bo... nie musi! Zresztą ileż to już razy na forum wałkowano...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Racja, racja przepraszam - niewyspany lekko byłem i nie dotarło do mnie że to lewe skrzydło sfotografowane jest pod pewnym kątem
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lechu92 Zobacz posta

    Ciekaw jestem czy przy lądowaniu pilot "przechylał" maszyne do ostaniego momentu, może ktoś nakręcił filmik..
    Na tyle na ile było to możliwe zapewne opóźniał moment kontaktu silnika z ziemią.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  8. #8
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    A RAT w jakim celu był wysunięty ?
    Photos: Airbus A319-131 Aircraft Pictures | Airliners.net
    Pozdrawiam G

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    może wyskoczył od wstrząsów ?

  10. #10

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez b 737 Zobacz posta
    Jest 1 RAT, czy jest też symetrycznie umiejscowiony drugi?
    I do czego służy wlot powietrza na prawo od RAT-a, bliżej fotografującego?

  12. #12
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    I do czego służy wlot powietrza na prawo od RAT-a, bliżej fotografującego?
    Od klimy

  13. #13
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    Jest 1 RAT, czy jest też symetrycznie umiejscowiony drugi?
    I do czego służy wlot powietrza na prawo od RAT-a, bliżej fotografującego?
    Jest 1 rat.
    Zdjęcie mi się nie chce załadować, ale na 99% chodzi Ci o ram air inlet, który został przez załogę otwarty przed lądowaniem jako część procedury (lądowania z częściowo niewysuniętym podwoziem).
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  14. #14
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    No dobra, tak przy okazji tematu. Co jest ZWYKLE powodem niewysuwania się podwozia? Jakiegokolwiek. Czujniki - to jedna sprawa, zawodzą. Ale co przeszkadza mechanizmowi wysuwania kółek? Oblodzenie? Smar? Elektronika? Silniki (uzwojenia) elektryczne? Rdza? (jak wykazano
    w awariach Dashów 8 SAS). A może jeszcze coś innego?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  15. #15
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez b 737 Zobacz posta
    A RAT w jakim celu był wysunięty ?
    Jest to część checklisty "Landing with Abnormal L/G"
    Pozdrawiam!
    Piotr

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    lucasmadi, wegi - dzięki za odpowiedź

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    To ja sie jeszcze zapytam, czy jest przewidziany jakiś awaryjny sposób wysunięcia podwozia.

  18. #18
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    To ja sie jeszcze zapytam, czy jest przewidziany jakiś awaryjny sposób wysunięcia podwozia.
    Jak najbardziej!! Zreszta otwarte pokrywy kol swiadcza o tym, ze zaloga zastosowala awaryjne wypuszczanie podwozia, bo podczas normalnego wypuszczania oslony kol zamykaja sie po wypuszczeniu podwozia. Procedure awaryjnego wypuszczania podwozia trzeba wykonac PRZED zastowaniem checklisty ktora wspomnialem powyzej.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Jak najbardziej!! Zreszta otwarte pokrywy kol swiadcza o tym, ze zaloga zastosowala awaryjne wypuszczanie podwozia, bo podczas normalnego wypuszczania oslony kol zamykaja sie po wypuszczeniu podwozia. Procedure awaryjnego wypuszczania podwozia trzeba wykonac PRZED zastowaniem checklisty ktora wspomnialem powyzej.
    A na Waszych "grubasach" macie w checkliscie jakies zakrety, slizgi itd itp zeby sprobowac zablokowac podwozie?

  20. #20
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    A na Waszych "grubasach" macie w checkliscie jakies zakrety, slizgi itd itp zeby sprobowac zablokowac podwozie?
    Nie dajmy się zwariować - to są rzeczy oczywiste, wręcz abecadło pilota (tzw. Basic Airmanship) i jako taki w czeklistach nie występuje… To znaczy - jeżeli awaryjne wypuszczanie wymagałoby jakiegoś nietypowego manewrowania to pewnie by to napisano, ale nie w C/L a w Flight Crew Training Manual.
    Ale nie w tym przypadku i samolotów mi znanych i szczerze mówiąc jakoś nie kojarzę innych dużych samolotów?
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 12-01-2010 o 12:26
    Pozdrawiam!
    Piotr

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •