Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie Jak kwalifikować: zjechanie z pasa


    Polecamy

    Czy zjechanie z pasa asfaltowego jednym kołem (i szybki powrót) na dobiegu po lądowaniu kwalifikuje się jako incydent? Czy załoga albo ATC po zauważeniu powinna coś z tym zrobić, zgłosić? Zakładam, że nie było uszkodzeń infrastruktury ani SP.

  2. #2
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    incydent lotniczy - zdarzenie związane z operacją statku powietrznego, w czasie którego doszło do naruszenia zasad i procedur bezpieczeństwa lotniczego i/lub miały miejsce przesłanki do wypadku lotniczego,
    Jest to jak najbardziej incydent.
    Samolot musi zostać dokładnie sprawdzony.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie Jak kwalifikować: zjechanie z pasa

    Witam

    Swego czasu popełniłem w tym dziale post o podobnej tematyce
    Link:
    http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...h_airshow.html

    Temat: 2008 Farnborough AirShow

    Zaprezentowałem tam serię zdjęć Vickers'a Vimy, który zjechał z pasa przy starcie. Efekt był taki, że moderator wysłał mnie z tym materiałem do działu pokazów lotniczych. Dla mnie coś takiego to jest incydent, ale moderator wie lepiej.

    Pozdrawiam
    Wiesiek

  4. #4
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Jest to jak najbardziej incydent.
    Samolot musi zostać dokładnie sprawdzony.
    A to zależy jaki to samolot.
    Cytat Zamieszczone przez ustawa prawo lotnicze
    Incydentem lotniczym jest zdarzenie związane z eksploatacją statku powietrznego inne niż wypadek lotniczy, które ma lub mogłoby mieć niekorzystny wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To jest uwarunkowane kulturowo moim zdaniem. W krajach gdzie w praktyce obowiązują zasady just culture oczywiście że należy to zgłosić po to, żeby sprawdzić JAK i DLACZEGO do tego doszło, a w krajach gdzie incydent jest pierwszym rzędzie powodem do karania winnych rozsądek nakazuje nie zgłaszać, skoro nic się nie stało.

    A o jakim kraju mówimy?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Kolejną kwestią jest, czy każde zjechanie jednym kołem z pasa (i szybki powrót) warte jest zgłaszania na forum.
    Jak udowadniają działania tutejszych RNAV-owców, z łatwością można przegiąć.
    For every solution there is a problem.

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr [trzykoty] Zobacz posta
    Czy załoga albo ATC po zauważeniu powinna coś z tym zrobić, zgłosić?
    Kazde zjechanie z pasa wymaga wypelnienia ASR'a czyli Air Safety Report.

  8. #8
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Ja stawiam na GSR /Ground Safety Report/

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Ja stawiam na GSR /Ground Safety Report/
    Tez tak stawialem i nawet napisalem... ale zrobilem edit bo samolot jest w locie do momentu zatrzymania w blokach
    Air Safety Report - dotyczy zdarzen w locie

  10. #10
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Raczej nie/pisze raczej bo po właczeniu 2 byłbys już w locie / czas blokowy masz już od zwolnienia parking brake. Jednym słowem trza zobaczyc arkusz

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Raczej nie/pisze raczej bo po właczeniu 2 byłbys już w locie / czas blokowy masz już od zwolnienia parking brake. Jednym słowem trza zobaczyc arkusz
    No wlasnie. Czas lotu to od zwolnienia hamulca do calkowitego zatrzymania po ladowaniu. Wszystko co jest pomiedzy to lot - wiec stawiam na ASR

    A tak w ogole to formularz jest jeden i nazywa sie Air/Ground Safety Report wiec chyba sprawa sie sama wyjasnila

  12. #12
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    Jak pamietam są w nim też fazy lotu a nawet pod czyja opieką był samolot. Taxi ,climb ...itd szkic sytuacyjny i opis zdarzenia.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •