Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 73
  1. #41
    Awatar nikooo

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeżeli założyć, że dwa z przytoczonych faktów są prawdziwe:

    1) samolot leciał nie stosując się do poleceń ATC,
    2) samolot dostał od ATC polecenie zmiany kursu i chwilę później zniknął z radarów.

    To dziwi fakt, że to samo źródło (jak mniemam zbliżone do ATC lub nawet ATC) nie może podać takich prostych informacji jak: czy załoga wogóle nie odpowiadała od początku, czy wznosiła się na te 8000ft bez zgody albo niezgodnie z jakąś procedurą, czy nie odpowiadała tylko przez pewną fazę lotu i czy zmiana hdg miała cokolwiek wspólnego z tym narzuconym przez ATC czy oni w lewo a tamci w prawo. A to by sporo rozjaśniło.

  2. #42
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nikooo Zobacz posta
    prostych informacji jak: czy załoga wogóle nie odpowiadała od początku, czy wznosiła się na te 8000ft bez zgody albo niezgodnie z jakąś procedurą, czy nie odpowiadała tylko przez pewną fazę lotu i czy zmiana hdg miała cokolwiek wspólnego z tym narzuconym przez ATC czy oni w lewo a tamci w prawo. A to by sporo rozjaśniło.
    W jaki sposób by rozjaśniło?
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #43

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nikooo Zobacz posta
    1) samolot leciał nie stosując się do poleceń ATC,
    ...cokolwiek wspólnego z tym narzuconym przez ATC .
    Strasznie duzo zakladasz. Jak chodzi o zla pogode to czesto ATC daje sugestie ominiecia pogody - pilot moze sie do tego zastosowac albo nie, nie
    ma zadnego "narzucania". Pilot moze miec duzo lepszy obraz pogody poslugujac sie swoim radarem - ATC o ty doskonale wie.
    W pewnym momencie sytuacja byla napewno tak drastyczna dla zalogi tego samolotu ze ostatnia rzecz na jaka mieli czas i ochote to rozmowy z ATC.
    Nie probowalbym czegokolwiek wnioskowac z tego ze pilot cos powiedzial albo nie, niczego to obecnie nie "rozjasni". Naprawde ciekawe beda rozmowy
    miedzy pilotami jesli tylko ta skrzynka bedzie wydobyta, to dopiero moze otworzyc oczy na to co sie rzeczywiscie dzialo.

  4. #44

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Legnica

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Wg Avherald rozbił się ex-RYANAIRowski B737-8AS (WL) ET-ANB, rocznik 2002..........Proud to live in the greatest Ryanairfree metropolis in EU
    moze to nie na miejscu bo zdarzyl sie wypadek, ale lubie ten sarkazm i ironie

  5. #45
    Awatar nikooo

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Rozjaśniłoby o tyle, że inaczej byśmy spoglądali (ja bym spoglądał, na swoje własne potrzeby zaspokojenia ciekawości) na to gdyby sobie samolot wystartował readbackował wszystko ładnie i współpracował a w ostatnim momencie zerwał łączność, wykonał nagły manewr skrętu i spadł a inaczej gdyby od samego początku było zero odzewu, samolot miotałby się i nie mógł utrzymać np. kierunku i wysokości - wtedy można by się domyślać, że sytuacja już od startu wymusiła aby skupiali się na pilotowaniu samolotu a nie na pogawędkach. I zgadzam się z Wami w 100%, że to narazie domysły, i wszyscy czekamy na rejestratory. Ale tak to zazwyczaj jest, że najpierw się gdyba i rozmyśla a później dowiaduje faktów.
    Pozdr.

  6. #46

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Trzeba wziac poprawke na to, ze wypowiada sie wojskowy.

  7. #47
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    NIe wiem czy to coś wnosi do sprawy, ale można przykąć że pilot też był "wojskowy". W Etiopii niemal wszyscy piloci to byli wojskowi. Widać to w stylu latania także. Piszę o tym, bo nie raz mówiono na tym forum, iż wiele linii niechętnie zatrudnia pilotów wojskowych, gdyż oni mają tendencję do "wykonywania misji za wszelką cenę". To może - choć nie musi - mieć też znaczenie przy takim czynniku jak lot przez burzę. Piloci "cywilni" mają priorytet bezpieczeństa. Wojskowi - priorytet misji. Ale, tak jak mówię - nie musi to mieć znaczenia w tym przypadku.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  8. #48

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Wg ludzi piszacych na pprune, zarowno jesli chodzi o poziom Ethiopian, jak i kontrolerow libanskich, nie mozna nic zarzucic. Poza tym jesli od 20 lat latal jako pilot cywilny to nie przesadzalbym z tym ze to byly wojskowy. Zreszta kapitan Airbusa ktory wodowal w Hudson tez mial za soba sluzbe w lotnictwie wojskowym. Raczej niezrozumienie czym jest i jak wyglada lotnictwo cywilne widac w wypowiedziach libanskiego ministra.

  9. #49
    Awatar marianello

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Radom/Warszawa

    Domyślnie

    za tvn24.pl

    Znale?li czarn? skrzynk? etiopskiego samolotu - Najnowsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 28.01.2010

    W środę wieczorem u wybrzeży Libanu ratownicy odnaleźli czarną skrzynką rozbitego samolotu etiopskich linii lotniczych. Trwają prace nad ustaleniem przyczyn katastrofy. Dotychczas udało się zidentyfikować tożsamość pięciu ofiar, w tym dwojga dzieci.
    Czarna skrzynka została zlokalizowana na głębokości ok. 1300 metrów, 10 km na zachód od Bejrutu. Meteorolodzy sugerują, że przyczyną katastrofy etiopskiego samolotu mogły być bardzo złe warunki atmosferyczne. Rejestrator lotów może to potwierdzić.
    Nikt nie przeżył
    W poniedziałek nad ranem samolot Ethiopian Airlines wystartował z Bejrutu. Kilka minut później maszyna zniknęła z radarów.

    Szalejąca burza bardzo utrudniała pilotowi sterowanie. Maszyna wybuchła w powietrzu. Na pokładzie znajdowało się 90 osób, najprawdopodobniej wszyscy zginęli. Cały czas trwają poszukiwania ciał pasażerów - na razie znaleziono 24, tylko pięć udało się zidentyfikować.
    ...ostatnio dużo newsów, bardzo dużoooooo ;-)...

  10. #50

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marianello Zobacz posta
    W środę wieczorem u wybrzeży Libanu ratownicy odnaleźli czarną skrzynką rozbitego samolotu etiopskich linii lotniczych
    Taaaa..... a ja znalazlem skarby krola Salomona ... tyle sa warte wiadomosci z TVN24.

    Zarowno US Navy zlokalizowalo sygnaly z obu skrzynek jak i US Navy bedzie je wydobywac. Dokladnie USS Grapple jest w drodze aby rozpoczac prace glebinowe kolo miejsca katastrofy.

    US Send Salvage Vessel to Ethiopian Airlines Crash Site Pattaya Daily News – Powerful news at your fingertips

  11. #51
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Dokładnie - TVN24 jest mało wiarygodne, jedyne prawdziwe źródło informacji to Pattaya Daily News
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  12. #52
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Może i jest mało wiarygodne, ale w tym cytacie nikt nie mówi o wydobyciu tylko o znalezieniu i zlokalizowaniu.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  13. #53
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Samolot Ethiopian Airlines nie mógł utrzymać kursu

    Samolot Boeing 737-800 Ethiopian Airlines, który uległ katastrofie w poniedziałek 25 stycznia, miał problemy z utrzymaniem wyznaczonego przez kontrolę lotów kursu.

    Boeing 737-800 lini Ethiopian Airlines (lot ET409), lecący do Addis Abeby stolicy Etiopii, wystartował z pasa nr 21 lotniska Rafic Hariri International Airport w Bejrucie, w nocy o godzinę 02:35 czasu lokalnego.

    Samolot wyleciał w kierunku południowym, po czym zmienił swój kierunek lotu na północny wykonując zakręt w prawo. Po tym jak samolot znalazł się nad Morzem Śródziemnym, kontrola naziemna zezwoliła Boeingowi na lot wzdłuż granicy syryjskiej przestrzeni powietrznej.

    Następnie, kontrola Beirut Center nakazała Ethiopian Airlines ET409 utrzymywać kurs północny. Lecąc nim, samolot miał przechwycić sygnał z radiolatarni VOR o oznaczeniu CAK, znajdującej się na libańskim wybrzeżu na północ od Bejrutu.

    Aby zapewnić bezpieczną separację pomiędzy odrzutowcem Ethiopian Airlines a samolotami lądującymi na pasie 16 lotniska w Bejrucie, kontrola lotów nakazała Boeingowi obrać kurs 270°, wykonując skręt w lewo. Załoga nie odpowiedziała. Nie było żadnego potwierdzenia ze strony pilotów Boeinga. Samolot obrócił się, a następnie skierował się na kurs 140°. Zaniepokojeni tym faktem kontrolerzy z ATC usiłowali skierować samolot na inny kurs, gdyż Boeing znajdujący się na stosunkowo małej wysokości, leciał wprost na górzyste tereny znajdujące się w pobliżu lotniska w Bejrucie. Kontrola nakazała wykonać załodze natychmiastowy skręt w prawo. Piloci znów nie odczytali komunikatu ATC. Po paru minutach, kontrola lotów utraciła kontakt z samolotem Ethiopian Airlnes. Boeing rozbił się w Morzu Śródziemnym, w okolicach południowych wybrzeży Libanu.

    W momencie katastrofy Boeinga, w okolicach lotniska w Bejrucie panowały silne burze. Nie wiadomo jednak w jakim stopniu niesprzyjające warunki pogodowe mogły mieć wpływ na katastrofę Boeinga. Większość załóg operujących w tej strefie, nie meldowała o żadnych problemach. Samoloty startowały i lądowały bezpiecznie. Zatem można przypuszczać, że warunki pogodowe nie stanowiły poważnego zagrożenia.

    Ostatecznie, przyczyna katastrofy zostanie zapewne wyjaśniona po dokładnym przeanalizowaniu zapisu czarnych skrzynek.

    Piotr Sym
    Samolot Ethiopian Airlines nie móg? utrzyma? kursu - Lotnicza Polska -

  14. #54
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    Może i jest mało wiarygodne, ale w tym cytacie nikt nie mówi o wydobyciu tylko o znalezieniu i zlokalizowaniu.
    Nawet i to wydaje sie byc nieprawdziwe. Nikt do tej pory dokladnie nie ustalil polozenia tych skrzynek, nikt ich nie 'zlokalizowal'. Tu sa dosc swieze wiadomosci - sprzed paru godzin.

    AFP: Salvage crews hunt for Ethiopian plane black boxes
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 30-01-2010 o 22:00

  15. #55
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mikerus Zobacz posta
    Amnesia z forum też leciał tym samolotem w lutym (podał rega w raporcie z podróży).
    Swoją drogą - to był jedyny samolot FR w katalońskim malowaniu, czy jest ich więcej?
    Ja także leciałem tym samolotem, jeśli to ten EI-CSW. Ale nic mnie nie zmroziło na wieść o katastrofie i faktem, że nim leciałem...

  16. #56
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HUMBAK Zobacz posta
    Ja także leciałem tym samolotem, jeśli to ten EI-CSW.
    To akurat żadna nowina - jak powszechnie wiadomo, ty leciałeś każdym samolotem, który w ciągu ostatnich 10 lat pojawił się w europejskim obszarze powietrznym i okolicach.
    Ale ja też nie rozumiem tego podniecania się, czy wręcz napawania faktem, że ktoś kiedyś leciał samolotem, który później się rozbił. Takie poszukiwanie grozy na siłę dość mocno wonieje pierwszą stroną Shitexpressu.
    For every solution there is a problem.

  17. #57
    Awatar pol574

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    CICHE/Zakopane

    Domyślnie

    Wojsko Libańskie potwierdziło dzisiaj że w odległości 2km od wybrzeża Libanu odnaleziono znaczne fragmenty tylnej części samolotu, na głębokości 450m .
    Sprzęt:Canon EOS 550D+GSO 10"+GSO 2x.
    My Airport Ciche-Baligowiec 1:400

  18. #58

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    No i nareszcie w koncu chyba zlokalizowali conajmniej jedna czarna skrzynke i to w calej plytkiej wodzie (~50m !!).

    The Canadian Press: Search teams locate black box of Ethiopian airliner that crashed last month off Lebanon

  19. #59

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    W Libanie Znaleziono główne człony etiopskiego samolotu

    Bejrut (PAP) - Ekipy przeczesujące miejsce katastrofy etiopskiego samolotu pasażerskiego, który pod koniec stycznia rozbił się u wybrzeży Libanu, znalazły główne człony maszyny - poinformował w sobotę libański minister transportu."Zlokalizowaliśmy główne człony samolotu na głębokości 45 metrów pod wodą" - powiedział agencji Reutera minister Ghazi al-Aridi. Na pytanie, czy części te stanowią kadłub samolotu, Aridi odparł, że jest zbyt wcześnie, by móc to określić. Lecący do Addis Abeby samolot Ethiopian Airlines spadł do Morza Śródziemnego 25 stycznia nad ranem, wkrótce po starcie z lotniska w Bejrucie podczas szalejącej burzy. Na pokładzie znajdowało się 90 osób. Wszyscy zginęli. Z morza wydobyto szczątki co najmniej 15 osób. Wciąż badane są przyczyny katastrofy.

    PAP
    MikeRomeo Aviation Video

  20. #60
    Awatar nikooo

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Zdaje się, że jedna skrzynka wydobyta.
    Black box from Lebanon plane crash recovered - Yahoo! News

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •