Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 52 z 52
Like Tree1Likes

Wątek: Francja: proces ws.katastrofy Condorde′a pod Paryżem

  1. #41

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam,

    Nie znam sprawy, przez kogo był zgłaszane, że ten kawałek tytanu leży na pasie?

    Pozdrawiam
    Matti
    popo78 likes this.

  2. #42

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Jesli mnie pamiec nie myli to przez zaloge innego samolotu startujacego z pasa rownoleglego, zauwazyli cos blyszczacego na pasie i zglosili przez radio do wiezy.
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  3. #43

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Zrodla historyczne na temat tej katastrofy nic nie mowia ze ktokolwiek zauwazyl cokolwiek lezacego na pasie przed katastrofa. Fakt ze byl tam kawalek metalu pochodzacego z Continentala ktory startowal 4 minuty przed Concordem zostal ustalony w czasie samego dochodzenia.

  4. #44
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    I ciezko sobie wyobrazic kontrolera ktory dalby zezwolenie na start/ladowanie lub pilota ktory by to wykonal. Na calym swiecie wykonuje sie dziesiatki jak nie setki go aroundow albo opoznia sie starty tylko dlatego ze ktos zglosil ze widzial cos, co pozniej okazalo sie zluda.

  5. #45
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Francuski sad wyzszej instancji oddalil wyrok spowodowania zabojstwa przeciw lini Continental i jego mechanikowi. Tym samym uwolnil linie od kryminalnej winy ale potwierdzil ze linia ciagle moze byc odpowiedzialna cywilnie za wypadek. Air France miedzy innymi skarzy linie Continental o sume $19 mln. za utrate reputacji po tym wypadku a wiec tyle lat uplynelo i sprawy wcale sie nie zakonczyly.

    French court throws out Continental conviction in Concorde crash - latimes.com
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 30-11-2012 o 22:51

  6. #46

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Nie wiem jak jest we Francji i w tamtejszym KPK, ale czy Continental miał zarzut spowodowania zabójstwa? Przecież traktowane jest ono jako umyślne pozbawienie życia.

  7. #47

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomaszek Zobacz posta
    ale czy Continental miał zarzut spowodowania zabójstwa? Przecież traktowane jest ono jako umyślne pozbawienie życia.
    Chodzilo o manslaughter (ang.) czyli nieumyslne pozbawienie zycia.

  8. #48
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    No ale to od dawna wiadomo.

  9. #49
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie Odp: Francja: proces ws.katastrofy Condorde′a pod Paryżem

    @full bird
    Przyczyną tej katastrofy nie był tylko spacer (podkładka dystansowa). To nie był pierwszy kapeć w tym typie samolotu który spowodował przedziurawienie zbiornika. I zamiast wzmocnić zbiorniki przeprojektowano opony!!! Policzono ryzyko wystąpienia kapcia i okazało się, że jest niewielkie, wyciek prawdopodobny ale gwarantował pracę silników do 20min co pozwalało na powrót na lotnisko startu (patrz przypadek w Washington Dulles puncture+wyciek i brak możliwości schowania podwozia w 1979r) a już zapłon prawie niemożliwy. Rotacja była po V1 pilot za bardzo nie miał wyboru, a V2 wynosiła 220 kts (265KTS dla awarii 2 silników). Samolot osiągnął zaledwie 200 a Vr wynosiła 198 dla tego startu. Wspominany spacer (dystans) był tylko jednym z czynników.

    Reasumując:
    Po pierwsze primo - Nie BYŁO RORACJI PRZED V1 !!! mało tego po rotacji samolot osiągnął 210KTS a więc powyżej VR
    Po drugie primo - kolega popatrzy na mapkę lotniska i powie gdzie te konkretnie taksujące samoloty miały by se tak jeździc coby je stratować ??? Nie wolno wjeżdżać na pas podczas staru.
    Po trzecie primo, ultimo - buksowanie = rotacja bez tarcia,a tu najwyżej wózek skręcał - ale skręt w tym przypadku był spowodowany - kapciem i asymetrią ciągu w wyniku pompażu silnika nr 2 (compressor surge) nie dającym się skompensować sterem kierunku, w minimalnym stopniu brakiem podkładek.
    A jeszcze po drugie trzecie primo - samolot nie miał szans wystartować przed blachą w tej konfiguracji (waga)bo znajdował się on 1820 od początku pasa 26R a Vr miał osiągnąć dopiero w odległości 2070m od początku pasa.

    No ale raportu się nie czytało :P:P
    Ostatnio edytowane przez pitterek ; 02-12-2012 o 21:30 Powód: Uzupełnienie
    Pitterek

  10. #50
    wrc
    wrc jest nieaktywny
    Awatar wrc

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPZG & EDDS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    No ale raportu się nie czytało :P:P
    Tyle ze co do tego raportu jest wiele zastrzeżeń. Wiem ze oglądałem jakiś film o tym, i faktycznie wiele do kolizji z samolotami ktore stały na jednej z dróg kołowania do pasa (czy jakkolwiek się to nazywa, żeby zaraz krzyku nie było) nie brakowało. Co ciekawe w jednym z nich siedział ówczesny prezydent Francji. pozdr

  11. #51
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomaszek Zobacz posta
    Nie wiem jak jest we Francji i w tamtejszym KPK, ale czy Continental miał zarzut spowodowania zabójstwa? Przecież traktowane jest ono jako umyślne pozbawienie życia.
    Zabójstwo, nieumyślne spowodowanie śmierci czy cokolwiek podobnego, w europejskiej kulturze prawnej zarzut karny może mieć tylko konkretna osoba fizyczna. W postępowaniu karnym nie rozważa się odpowiedzialności firmy lub innej osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej.

  12. #52
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Do każdego raportu znajdą się zastrzeżenia. Samoloty stojące na drogach S1, S2, S3 wg Figure 9: Track of F-BTSC based on AVISO data z tego raportu nie stały na drodze samolotu ;P (zakładając, że stały na czerwonych liniach RWY AHEAD).
    Pitterek

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •