Dla lotników o mocnych nerwach: Polish Air Force Mishap - HerkyBirds.com--C-130 Forum
Pogięło go konkretnie... gość pisze, że próbowali ominąć górę... niezły manewr musiał być, jak ponad 4g było... raczej nie do odratowania maszyna
xDDD zapomniał ze to nie F16 iiiii przegiął .. a tak poważnie to marnie to wygląda
Rety! nieźle pogięta struktura. Załoga miała dużo szczęścia no i dobrze że Herk nie rozpadł się w powietrzu.
Czyli przekroczenie dopuszczalnych przeciażeń?
Miałem napisać, że pewnie mu się skrzydła złożyły jakby szykował się do przekroczenia prędkości dźwięku... Niewiele się pomyliłem. Bez zdjęć i po wypowiedziach ministra (ministerstwa) można się było domyślać, że zaczął się rozpadać ze starości. Jeśli wersja przeciążenie to tylko żeby sprawę zatuszować. Nowy z tego samego manewru pewnie by się śmiał. Dobrze, że wszyscy cali.
W kontekście "drobnej usterki" o której można było w mediach przeczytać parę dni temu, to jest masakra...
Co oni w ogóle robili i jak doszło prawie że do katastrofy?
--
Leszek A. Szczepanowski
a kolega czyta:
" The aircraft experienced 4 Gs in the attempt to avoid the crash"
a z wypowiedzi w tamtym wątku wynika, że było ponad 4g
przy okazji zapytam: jakie są normy przeciążeń dla tych herków z przeszczepionym centropłatem?
Ciekawe czy jak teraz foty wypłynęły, to ministerstwo coś ogłosi ;]
a mnie ciekawi jak oni zgubili klapy statecznika? przecież jeśli to były drzewa, to lotki chowane za płatem, a dodatkowo są wychylone w górę w momencie wyciagania z "lasu"
Chyba że te końcówki wychodzące poza stały płat chwyciły gałęzie i odmaszerowały. w takim razie jakie w Afganie mają drzewa, że wpadnięcie w wierzchołek korony powoduje oderwanie części steru?
Incydent.. tiaa.. Zgodnie z definicją to wypadek lotniczy.
Pozdrawiam
Można jedynie spekulować - stan kadłuba w miejscu połączenia ze skrzydłami wskazuje na szybkie zwiększenie kąta pochylenia, które było spowodowane działaniem steru wysokości. Nic dziwnego, że ster nie wytrzymał, zgadzałoby się również 4G przeciążenia. C-130 ma ciężkie skrzydła, na każdym silniki o wadze ponad tony, plus paliwo i żelastwo, co daje dużą bezwładność.
Uszkodzenia zbiornika na skrzydle i gondoli podwozia faktycznie wyglądają jakby zwiedzał korony drzew.
Zakładki