Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 80 z 194
Like Tree4Likes

Wątek: 2010.02.05 Awaryjne lądowanie polskiego C-130 w Afganistanie

  1. #61
    Awatar raptorf22

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jasiek Zobacz posta
    Chyba nie zrozumiałeś przesłania... Miałem na myśli to, że na rzeczone C-130 teoretycznie nie wydaliśmy nic, więc nie rozumiem co miał na myśli raptor pisząc o stracie naszych PLN-ów... A uprzedzając odwieczny argument o kosztach infrastruktury itp. - gdybyśmy kupili nowe, koszty infrastruktury i tak musielibyśmy ponieść, więc tych pieniędzy nie wywaliliśmy w błoto. A tak nawiasem mówiąc, naprawdę znam symbol czegoś z czym spotykam się każdego dnia...
    Infrastrukrura, owszem chyba nikt by tego nie sponsorował, czyli koszt ten sam czy samolot jest nowy czy stary. A kto płaci za przywrócenie samolotów do zdatnościo do lotu? Zdaje się że MON.

  2. #62
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raptorf22 Zobacz posta
    A kto płaci za przywrócenie samolotów do zdatnościo do lotu? Zdaje się że MON.
    Co masz na mysli piszac "przywrocenie zdatnosci do lotu"? Jesli remonty maszyn z pustyni to jak najbardziej jest to w ramach FMF.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #63

    Dołączył
    Mar 2009

  4. #64
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Kasacja???

  5. #65
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    To faktycznie byla tylko usterka. masakra

  6. #66
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Pogięło go konkretnie... gość pisze, że próbowali ominąć górę... niezły manewr musiał być, jak ponad 4g było... raczej nie do odratowania maszyna
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  7. #67
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    xDDD zapomniał ze to nie F16 iiiii przegiął .. a tak poważnie to marnie to wygląda

  8. #68
    Awatar raptorf22

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Rety! nieźle pogięta struktura. Załoga miała dużo szczęścia no i dobrze że Herk nie rozpadł się w powietrzu.
    Czyli przekroczenie dopuszczalnych przeciażeń?

  9. #69

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Miałem napisać, że pewnie mu się skrzydła złożyły jakby szykował się do przekroczenia prędkości dźwięku... Niewiele się pomyliłem. Bez zdjęć i po wypowiedziach ministra (ministerstwa) można się było domyślać, że zaczął się rozpadać ze starości. Jeśli wersja przeciążenie to tylko żeby sprawę zatuszować. Nowy z tego samego manewru pewnie by się śmiał. Dobrze, że wszyscy cali.

  10. #70
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raptorf22 Zobacz posta
    Rety! nieźle pogięta struktura. Załoga miała dużo szczęścia no i dobrze że Herk nie rozpadł się w powietrzu. Czyli przekroczenie dopuszczalnych przeciażeń?
    The damage is from the tree
    tops that the aircraft flew through in an attempt to avoid a collision
    into the mountain side.
    KZ

  11. #71
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pablotom Zobacz posta
    Miałem napisać, że pewnie mu się skrzydła złożyły jakby szykował się do przekroczenia prędkości dźwięku... Niewiele się pomyliłem. Bez zdjęć i po wypowiedziach ministra (ministerstwa) można się było domyślać, że zaczął się rozpadać ze starości. Jeśli wersja przeciążenie to tylko żeby sprawę zatuszować. Nowy z tego samego manewru pewnie by się śmiał. Dobrze, że wszyscy cali.
    Czytacie w ogóle co w tym linku było napisane (patrz mój post wyżej) ?
    KZ

  12. #72

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pablotom Zobacz posta
    Miałem napisać, że
    No i napisałeś. Też śmiesznie.

  13. #73
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    W kontekście "drobnej usterki" o której można było w mediach przeczytać parę dni temu, to jest masakra...
    Co oni w ogóle robili i jak doszło prawie że do katastrofy?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  14. #74

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Czytacie w ogóle co w tym linku było napisane (patrz mój post wyżej) ?
    a kolega czyta:
    " The aircraft experienced 4 Gs in the attempt to avoid the crash"
    a z wypowiedzi w tamtym wątku wynika, że było ponad 4g

    przy okazji zapytam: jakie są normy przeciążeń dla tych herków z przeszczepionym centropłatem?

    Ciekawe czy jak teraz foty wypłynęły, to ministerstwo coś ogłosi ;]

  15. #75
    Awatar winiarro

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdar Zobacz posta
    a kolega czyta: " The aircraft experienced 4 Gs in the attempt to avoid the crash" a z wypowiedzi w tamtym wątku wynika, że było ponad 4g
    Z wypowiedzi wynika także, że samolot zahaczył o wierzchołki drzew, więc te uszkodzenia to raczej nie tylko w wyniku przeciążenia ale i kolizji.

  16. #76

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    a mnie ciekawi jak oni zgubili klapy statecznika? przecież jeśli to były drzewa, to lotki chowane za płatem, a dodatkowo są wychylone w górę w momencie wyciagania z "lasu"
    Chyba że te końcówki wychodzące poza stały płat chwyciły gałęzie i odmaszerowały. w takim razie jakie w Afganie mają drzewa, że wpadnięcie w wierzchołek korony powoduje oderwanie części steru?

  17. #77
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Incydent.. tiaa.. Zgodnie z definicją to wypadek lotniczy.
    Pozdrawiam

  18. #78
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dash7 Zobacz posta
    Incydent.. tiaa.. Zgodnie z definicją to wypadek lotniczy.
    Prefix incydent został ustawiony w momencie gdy nie było wiadomo co dokładnie się stało. Poprawiłem na wypadek, dzięki za zwrócenie uwagi.
    no risk, no fun ;D


  19. #79
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

  20. #80

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Można jedynie spekulować - stan kadłuba w miejscu połączenia ze skrzydłami wskazuje na szybkie zwiększenie kąta pochylenia, które było spowodowane działaniem steru wysokości. Nic dziwnego, że ster nie wytrzymał, zgadzałoby się również 4G przeciążenia. C-130 ma ciężkie skrzydła, na każdym silniki o wadze ponad tony, plus paliwo i żelastwo, co daje dużą bezwładność.

    Uszkodzenia zbiornika na skrzydle i gondoli podwozia faktycznie wyglądają jakby zwiedzał korony drzew.

Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 21-05-2018, 10:59
  2. 15-03-2016, 13:09
  3. 15-09-2014, 15:11
  4. 30-08-2012, 13:07
  5. 31-07-2012, 12:47
  6. 29-07-2012, 17:23
  7. 01-04-2012, 17:39
  8. 25-09-2011, 18:37
  9. 03-04-2011, 22:00
  10. 02-03-2011, 20:55
  11. 26-02-2011, 18:28
  12. 23-02-2011, 08:11
  13. 22-02-2011, 13:21
  14. 22-02-2011, 13:13
  15. 28-12-2010, 18:59
  16. 19-11-2010, 18:21
  17. 25-10-2010, 18:54
  18. 11-10-2010, 17:33
  19. 28-08-2010, 21:07
  20. 30-07-2010, 08:42

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •