A1746/08 - RWY 07L/25R CLSD DUE TO TECR. APR 29 0941-2200, APR 30 0430-0730 AND 0900-1200,
29 APR 09:41 2008 UNTIL 30 APR 12:00 2008. CREATED: 29 APR 09:44 2008
www.gazeta.pl
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomos...3,5165794.html
prosze wklejac cytowane artykulyOkoło godz. 9.30 samolot rejsowy linii Ryanair mający lecieć do East Midlands (Nottingham) podczas kołowania po płycie lotniska Lublinek pod Łodzią, nie zmieścił się na pasie startowym i zarył w ziemię.
- Z zewnątrz wyglądało to dość dramatycznie, ponieważ samolot nagle prawie stanął dęba, a w powietrze wzniósł się ogromny tuman piasku - opowiada Radek, świadek wypadku. - Najprawdopodobniej pasażerom na pokładzie nic się nie stało. Obecnie pasażerowie są ewakuowani, podstawiane są autobusy. Wokół samolotu stoją jednostki straży pożarnej - relacjonuje Radek. - Kolejny samolot, który miał lecieć do Dublina, cały czas stoi na płycie lotniska i raczej nie wystartuje. Podobnie żaden z samolotów nie wyląduje. Mechanik, z którym rozmawiałem, powiedział mi nieoficjalnie, że linie Ryanair zostały poinformowane o zdarzeniu, a naprawa i wyciągniecie samolotu to kwestia około sześciu godzin.
- Przed 10 minutami moja siostra, która miała lecieć pechowym rejsem, poinformowała mnie, że pasażerowie mają trzy opcje do wyboru związane z przelotem do Nottingham. Pierwsza z nich, to odlot z innego lotniska w Polsce, druga to wylot z Łodzi dopiero w nocy, trzecia to poczekać do rana i dopiero jutro lecieć do Nottingham. Większość podróżnych zdecydowała się na odlot z Warszawy i w tym momencie pasażerowie czekają na autobus, który przewiezie ich na Okęcie - dodaje Radek.
Sony ALFA 200 18-70mm + Sigma 70-300 mm
www.interia.plŁódzkie lotnisko im. Władysława Reymonta zostało dziś zamknięte po tym, jak samolot z 170 pasażerami na pokładzie wyjechał poza pas startowy i przednim kołem utknął w miękkim podłożu.
Jak poinformował rzecznik lotniska Miłosz Wika, nikomu nic się nie stało. Pasażerowie powrócili do terminalu. Samolot przygotowywał się do lotu do Nottingham.
- Silny wiatr, który wieje nad lotniskiem zmusił pilotów, aby przed startem ustawić samolot na samym końcu pasa startowego. Z niewiadomych jeszcze przyczyn, w trakcie kołowania, samolot wyjechał poza pas i utknął kołem w miękkim podłożu - powiedział Wika.
Canon EOS 60D + Canon EF 70-200 f/4 L IS USM
- Silny wiatr, który wieje nad lotniskiem zmusił pilotów, aby przed startem ustawić samolot na samym końcu pasa startowego. Z niewiadomych jeszcze przyczyn, w trakcie kołowania, samolot wyjechał poza pas i utknął kołem w miękkim podłożu - powiedział Wika.[/quote]
www.interia.pl[/quote]
A ja zawsze myslalem ze jak silnie wieje (w osi pasa):-) to start sie "skraca"...:-)
Silny wiatr zmusil ich do ustawienia sie na drugim koncu pasa, Robili zawrotke na koncu i chyba po prostu nie wyrobili.
Yaper
A ja mam pytanie z innej beczki. Mianowicie w jaki sposob zaloga odpowiada za takie cos (jesli okazalo sie, ze to z ich winy) wzgledem pracodawcy. Czy piloci moga zegnac sie z robota, dostaja jakies kary etc.
Pewno potrącą im po premii ot co
You Can Fly
Tak na "chłopski rozum", bez znajomości sprawy wydaje się, że piloci sądzili iż ten piach to twarda nawierzchnia na końcu pasa i tam po prostu próbowali zawrócić, bo trudno chyba jakoś inaczej wytłumaczyć takie ustawienie maszyny.
przyleci dzis londyn? PILNE
i ciocia kumpla. :/Zamieszczone przez frik
ps. bedziesz na EPLL?
Polecam tą galerię
http://www.lublinek-emig.com/samolot...-29/index.html
"Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
David Lynch
Nowiutka sztuka, ledwo kilka tygodni:
First flight date 03/03/2008
Delivery date Airline Registration
12/03/2008 Ryanair EI-DYB
Zakładki