A był jakiś przypadek że ktoś startował / lądował na taxiwayu i się rozbił ? Jakoś nie słyszałem, wniosek że jak się zachowa odpowiednie procedury (ATC nikogo więcej nie wpuści) to spoko można ;-)
W 2002 chinska zaloga wystartowala A-340 z taxiwaya na lotnisku w Anchorage, w srodku nocy, tutaj caly raport:
Aviation Safety Council-Occurrence Investigations
Ale inna chinska zaloga zrobila identycznie to samo na tym samym lotnisku tylko ze w MD-11 w 2005. Z jakiegos powodu Anchorage wydaje sie byc lotniskiem ktory chyba ma rekord pod wzgledem tego typu incydentow.
Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 12-02-2010 o 20:02
A był jakiś przypadek że ktoś startował / lądował na taxiwayu i się rozbił ? Jakoś nie słyszałem, wniosek że jak się zachowa odpowiednie procedury (ATC nikogo więcej nie wpuści) to spoko można ;-)
KZ
Incydent z gatunku mocno obciachowych... Ale jak widac wpadki zdarzaja sie nawet najlepszym. Jako ciekawostka, byl to rejs KL1369 do... Warszawy
Jestem sobie w stanie wyobrazic atmosfere w kokpicie podczas tego rejstu - musiala byc... gestaDutch investigators have opened an inquiry after a KLM Boeing 737-300 took off from a taxiway at Amsterdam Schiphol yesterday.
The aircraft, registered PH-BDP, was departing on a service to Warsaw when the incident occurred.
Flight KL1369 was supposed to use runway 36C but instead took off from taxiway B which runs parallel on the eastern side.
A spokeswoman for the Dutch Safety Board states that the incident is being classified as "serious" by the investigators.
The aircraft continue to Warsaw and the crew was interviewed on return, she adds.
KLM lists KL1369's scheduled departure time as 20:20 and the spokesman says the incident took place at 20:36.
Amsterdam Schiphol would have been in darkness at this time. Meteorological data from the airport shows good visibility and weather conditions at the time.
Air China to w ogóle z innej bajki chyba jest YouTube - ATC@JFK - Air China 981 (by aldo benitez) może to jednak nie lotnisko ma złe "fluidy" a pewne załogi.
Juz z tym Air China na JFK dajmy spokoj, bo pojawia sie w co drugim watku. A kontroler wcale tam bez winy nie byl.
Nie byl bez winy. Jego zachowanie bylo glupie i kompletnie nieprofesjonalne.
Oczywiście, że nie był bez winy. Stracił cierpliwość/okazał emocje na radiu i nawet jak na amerykańskie ATC był wyjątkowo zmanierowany (bez urazy).
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
To raczej twoj prywatny osad. Jako kontroler akurat moge chyba uznac, jakie zachowanie po stronie ATC jest sensowne. To nie bylo. Byl nastawiony na konfrontacje, tego typu zachowania do niczego nie prowadza. Podobne sytuacje zdarzaja sie codziennie na niemal kazdym lotnisku, czasem z przyczyn jezykowych, a czasem po prostu z niezrozumienia lokalnych procedur, okazywanie na radiu frustracji i zniecierpliwienia w sposob jak na tym nagraniu jest zwyczajnie oznaka niekompetencji. Sa na youtubie przyklady, jak powinno ATC pracowac, wiec przestanmy juz dreczyc to JFK.
Popieram Behemota. Emocje tak, ale nie w tym zawodzie. Tu liczy się profesjonalizm.
Czasem widzę, że lepiej nie pisać pierwszego skojarzenia jakie się człowiekowi nasunęło :/ wrzuciłem to AirChina bo wiadomo, że każdy to zna i skojarzyło mi się z tym co pisał saturn5 o Anchorage. Ot żart. Błagam nie podchodzmy do wszystkiego tak śmiertelnie poważnie
Korekta - ortografia, interpunkcja:_W poście została wykonana korekta ortograficzna/interpunkcyjna. Kolejne posty z błędami mogą zostać usunięte, a piszący może otrzymać ostrzeżenie.
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 14-02-2010 o 10:01
Nie przejmuj sie. Na pprune dyskusja poszla kierunku czy holenderscy piloci sa aroganccy czy nie?
Zakładki