Aktualnie jest nad Hannoverem i wyglada na to że wraca na LHR...
Według FlightRadar24.com Airbus A380 Qantas zawracał dzisiaj koło godziny 14 nad Poznaniem. Sądząc po kierunku lotu wraca na LHR. Ktoś może wie co sie stało?
Dodatkowo jako pierwsze w temacie, proszę umieszczać datę wystąpienia zdarzenia (w formacie RRRR.MM.DD)! Zapewni nam to większą przejrzystość oraz ułatwi sortowanie i wyszukiwanie.
Zasady zakładania tematów
Ostatnio edytowane przez Gabec ; 14-02-2010 o 14:25 Powód: data
Słuchaliśmy na skanerku gdy witał sie ponownie z Niemcami. Podał powód zawrócenia, ale transmisja była słabej jakości nie wyłapałem. Dodał także, że wraca na LHR
NIKON D5100, , MTO 11CA
Jeśli zgłaszał PAN to znaczy że nie było bezpośredniego zagrożenia życia. Może ktoś zasłabł czy coś w tym rodzaju? Po zgłoszeniu tego komunikatu lotnisko musi zorganizować pomoc medyczną więc zapewne w niedługim czasie dowiemy się co było przyczyną zawrócenia.
Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
CANON!
I ciekawe co mu sie w ogole stalo...
na razie chyba tylko A380 Emirates nie mial zadnych problemow ;> ze zawrocic musial itp. ?
Problemem był dym w kokpicie A380
Incident: Qantas A388 over Poznan on Feb 14th 2010, smoke in cockpitA Qantas Airbus A380-800, registration VH-OQE performing flight QF-32 from London Heathrow,EN (UK) to Singapore (Singapore), was enroute at FL350 overhead Poznan (Poland) about 95 minutes into the flight, when the crew turned around reporting smoke in the cockpit and decided to return to London while dumping fuel at FL340. The airplane landed safely on Heathrow's runway 27L 90 minutes after turning around.
Pozdrawiam G
PAN PAN PAN jest ostatnim komunikatem przez Mayday.
W łączności radiotelefonicznej, Pan-pan (czyt. / pæn pæn /) jest używany aby oznaczyć, że istnieje pilna sprawa ale nie ma bezpośredniego zagrożenia dla kogokolwiek lub czegokolwiek. Stan ten określa się jako tryb pilny. Od Mayday różni się tym, że Mayday określa istnienie bezpośredniego zagrożenie dla życia lub trwałego uszkodzenia maszyny. Tak więc "Pan-pan" informuje potencjalnych ratowników (w tym służby ratunkowe i inne jednostki w okolicy) że istnieje problem bezpieczeństwa, natomiast "Mayday" wezwie ich do odstąpienia od wszelkich innych działań i natychmiast rozpocznie próby ratowania.
Raczej drugim po (w kolejnosci priorytetow), no i nie "PAN PAN PAN", bo to poltora raza, a powinno byc trzy.
Może głupie pytanie, ale dlaczego nie ląduje wtedy na najbliższym lotnisku, tylko leci kawał drogi skąd wystartował... jest reguła jakaś ? ... a swoją drogą u nas jakby wylądował... wow wow wow ... ale pewnie mały pikuś z nas...
Moze powiedzmy sobie najpierw ile lotnisk obecnie moze przyjac A380 i go sensownie obsluzyc to odpowiedz dlaczego lecial do LHR bedzie troche prostsza.
Zakładki