Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPSW i EPLR

    Domyślnie 2010.02.16 - USA - Rozbita Cessna Skymaster 377 podczas lądowania


    Polecamy

    W wypadku doszło w miejscowości Monmouth County w stanie New Jersey zginęło pięć osób - pilot, dwoje dorosłych pasażerów i dwoje dzieci.

    O katastrofie, do której doszło ok. godz. 16 czasu lokalnego, poinformował Alert24 Fajbus.Cessna Skymaster 377 rozbiła się podczas podchodzenia do lądowania, wcześniej odpadł od niej ogon lub inna tylna część maszyny. TVN24 podaje, że na pokładzie byli polscy obywatele, ale żadne z amerykańskich mediów, które podają informację o katastrofie, nie pisze o narodowości ofiar.
    Źródło:Wypadek awionetki w Stanach Zjednoczonych



    Oraz filmik z miejsca wypadku:
    http://www.aolnews.com/nation/articl...ssing/19359203

  2. #2
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    271

    Domyślnie

    To byla Cessna 337 N12NA. Niestety za sterami byl dobry przyjaciel z rodzina. Jacek zawsze byl pierwszy aby pomoc innym. Bardzo smutna wiadomosc...






    N12NA- http://www.airliners.net/photo/Cessn...zed/0461685/L/

    http://airfoto.pl/?module=Photos&act...h=31417&size=2

    http://airfoto.pl/?module=Photos&act...h=12327&size=2
    Ostatnio edytowane przez AllOver ; 16-02-2010 o 07:53
    AllOver

  3. #3

  4. #4

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie Oderwanie się fragmentu skrzydła, przyczyną katastrofy Cessny Skymaster

    j.w

    Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu, NTSB (ang. National Transportation Safety Board) opublikowała wstępny raport dotyczący katastrofy samolotu Cessna 337 Skymaster.
    Maszyna rozbiła się 15 lutego niedaleko lotniska Monmouth Executive Airport, w środkowej części stanu New Jersey. Na pokładzie samolotu znajdowali się Polacy.

    Prawie dwumetrowa część prawego skrzydła Cessny, oderwała się od powierzchni nośnej, tuż przed tym jak samolot z pięciona osobami rozbił się w pobliżu lotniska Monmouth Executive Airport. Nikt nie przeżył katastrofy. W grudniu 2009 roku, prezes stowarzyszenia pilotów oraz właścicieli samolotów Cessna Skymaster, Herb Harney zasugerował, aby tysiące samolotów Cessna Skymaster przeszło inspekcję struktury mocowania skrzydeł. W styczniu, Cessna zaczęła opracowywać dodatkowe dokumentów kontroli (SID), obejmujące sprawdzenie okuć skrzydeł Cessny Skymaster.
    Katastrofa w New Jersey, najprawdopodobniej przyśpieszy planowany proces kontroli. Zdaniem Harneya, będzie to bardzo kosztowne przedsięwzięcie. Skomplikowana procedura kontrolna kosztować będzie około 60,000 dolarów, czyli więcej niż są warte obecnie najstarsze modele Skymastera.

    Część skrzydła, która odpadła znajdowała się na prawo od zastrzału, także jego pęknięcie nie mogło być przyczyną katastrofy, jak zakładała pierwotna hipoteza. Zdaniem przedstawicieli NTSB, do oderwania się końcówki skrzydła doszło w momencie kiedy samolot po niskim przelocie na dużej prędkości rozpoczął wznoszenie. W końcówce skrzydła, które oderwało się od powierzchni nośnej samolotu znajdowała się lotka oraz wypełniony do pełna zbiornik z paliwem.

    Za sterami Skymastera siedział 45-letni mężczyzna. Na prawym fotelu, znajdował się jego przyjaciel. Wśród pasażerów, znalazło się dwóch nieletnich chłopców (6-latek i 14-latek) oraz jedna osoba dorosła.

    avweb.com

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Bies Zobacz posta
    Oderwanie się fragmentu skrzydła, przyczyną katastrofy Cessny Skymaster
    Niczego takiego nie ma ani w raporcie NTSB ani w naglowku z Avweb. Niepotrzebnie dorobiony sensacyjny tytul.

    Warto przeczytac ten preliminary raport NTSB ktory jest zwykla relacja faktow i nie wdaje jak narazie sie w zadne przyczyny. Z opisu ostatnich minut tego lotu niedwuznacznie wynika ze pilot tego samolotu wykonywal dosc drastyczne manewry nad lotniskiem przy duzej szybkosci (np. zmiana kierunku lotu o 90 stopni w ciagu 10 sec, przy szybkosci 170 kts). Czy przeciazenia pomogly w oderwaniu sie skrzydla? Byc moze, trzeba poczekac na ostateczny raport. Raport podkresla ze samolot byl certfikowany w kategori Standard.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •