Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie 2010.02.25, Aerofłot A320 wystartował z drogi kołowania w OSL


    Polecamy

    (wg strony A320 VP-BWM, lot SU 212) wystartował dzisiaj z Oslo przez pomyłkę z drogi kołowania, równoległej do zachodniego pasa... Na szczęscie nic nie stało na drodze...

    szczegóły:
    Gardermoen: Fly tok av p

    Kontrola i asfalt przeżyły zapewne chwile grozy...
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 25-02-2010 o 20:22

  2. #2
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    An Aeroflot Airbus A320-200, registration VP-BWM performing flight SU-212 from Oslo Gardermoen (Norway) to Moscow Sheremetyevo (Russia), was cleared for takeoff from runway 01L at about 15:20L (14:20Z), but took off a parallel taxiway. The airplane climbed out safely and continued to Moscow, where the airplane landed safely.

    Gardermoen Airport confirmed, that the airplane took a wrong turn and took off a taxiway, no other traffic was on or in the vicinity of the taxiway. It is not clear at this time, whether or when the tower controllers noticed the error. Norways Accident Investigation Board and Civil Aviation Authority have been informed of the incident.

    The parallel taxiway N is 3700 meters/12100 feet long and runs along the full length of the runway, taxiway M between the runway and taxiway N is 2400 meters/7900 feet long.
    Incident: Aeroflot A320 at Oslo on Feb 25th 2010, took off taxiway
    Pozdrawiam G

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Tutaj jest chyba coś więcej

    Wystartował z drogi kołowania

    Norweskie władze lotnictwa cywilnego, wszczęły dochodzenie w sprawie incydentu jaki się wydarzył w czwartek 25 lutego na lotnisku Oslo-Gardermoen, w stolicy Norwegii. A-320 linii Aerofłot, wystartował z drogi kołowania.



    Fot. archiwum

    Zgodnie z planem A-320-200 (VP-BWM) lot nr. SU212 rosyjskich linii Aerofłot, wystartować miał o godzinie 14:55 czasu lokalnego z pasa numer 01L. Z nie wyjaśnionych do końca przyczyn tak się nie stało.

    O godzinie 15:10, samolot niespodziewanie skręcił w prawo w drogę kołowania M, które biegnie równolegle do prawej strony pasa. Po rozbiegu, samolot wystartował. Długość pasu startowego 01L na lotnisku Oslo-Gardermoen wynosi 3,600 m. Długość drogi kołowania M, wynosi zaś 2,400m. Przy maksymalnej masie startowej, długość rozbiegu Airbusa A-320 wynosi 2,090 m. Warunki pogodowe na lotnisku tego dnia były wyjątkowo dobre. Ruch w pobliżu drogi kołowania nie był intensywny.

    Poniżej mapka przedstawiająca lotnisko w Oslo (kliknij, aby powiększyć).



    Zdaniem świadków, samolot Aerofłot chciał opuścił skrzyżowanie A-3, w celu skrócenia drogi do startu o 1,600 metrów. Nie wiadomo w którym momencie, kontrolerzy wykryli błąd pilota. Nie wiadomo również, dlaczego nie zareagowali na nietypową sytuacje do jakiej doprowadziła załoga Airbusa.

    Do podobnego zdarzenia doszło 10 lutego bieżącego roku, kiedy to Boeing 737 linii KLM, wystartował z drogi kołowania na lotnisku Schiphol w Amsterdamie.ps
    Wystartowa

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •