Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie 2010.02.27 - "Rękaw osunął się, uderzając w samolot"


    Polecamy

    j.w

    W dniu dzisiejszym (27.02) na lotnisku w Warszawie doszło do niecodziennego incydentu. Rękaw, którym pasażerowie wchodzą na pokład, został uszkodzony i uderzył w stojący samolot należący do Polskich Linii Lotniczych LOT.

    Kilka minut po godzinie 11:00, podczas zwijania rękawa nagle doszło do awarii. Rękaw osunął się, uderzając w samolot, który miał odlecieć do Sofii wraz z 30 pasażerami na pokładzie. Nikomu nic się nie stało.

    Pasażerom podróżującym do Bułgarii, LOT zapewnił zastępczy samolot, który odleciał z 2-godzinnym opóźnieniem.

    pasazer.com
    MikeRomeo Aviation Video

  2. #2
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Są jakieś zdjęcia?

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Calkiem mozliwe ze na zdjeciach nic konkretnego nie byloby widac. Uderzenie moglo nie byc mocne, zaleznie od tego ktora czesc uderzyla, ale tak czy owak oczywiscie wymagac sprawdzenia.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Trzy refleksje:

    1. LOT + rękawy na Okęciu = bardzo toksyczny związek (PPL rzucił urok na LOT:P)

    2. Ktoś wie co to za maszyna?

    3. Bez względu na to co to za maszyna, żałosny booking (30!), biorąc pod uwagę że latamy do ponadmilionowej Sofii raz dziennie, a była niedziela czyli wszyscy wracają

  5. #5
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    3. Bez względu na to co to za maszyna
    Wg. Rozkładu tą trasę obsługuje E70 wczoraj leciał SP-LDC
    Pozdrawiam G

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez b 737 Zobacz posta
    Wg. Rozkładu tą trasę obsługuje E70 wczoraj leciał SP-LDC
    SP-LDD. Zdjęcia niewiele by pokazały, dzisiaj już był w powietrzu.
    A swoją drogą jakby więcej LOTowskich pod rękawami od kiedy do gry wróciły dwa rekawy Schengen 15R/15L.

  7. #7
    Awatar marianello

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Radom/Warszawa

    Domyślnie

    ciekawe jak to w statystykach, ile takich przypadków notuje się rocznie na całym świecie..? ktoś wie, albo słyszał?
    ...ostatnio dużo newsów, bardzo dużoooooo ;-)...

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Pewnie niewiele i raczej nikt takich statystyk nie prowadzi. Rekaw nie jest raczej w stanie tak szybko zjechac, zeby spowodowac powazne uszkodzenia, zwlaszcza ze nie jest twardo zakonczony - ewentualnie moglby uszkodzic jakas niewielka wystajaca czesc typu rurka pitota. Bardziej niebezpiecznie moze byc, gdy w sposob niekontrolowany zacznie sie poruszac rekaw z ludzmi w srodku, albo ludzie zostana przez pomylke wpuszczeni do dostawianego rekawa.

  9. #9
    Awatar Grzegorz24

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Mokotów, Warszawa, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Pewnie niewiele i raczej nikt takich statystyk nie prowadzi. Rekaw nie jest raczej w stanie tak szybko zjechac, zeby spowodowac powazne uszkodzenia, zwlaszcza ze nie jest twardo zakonczony - ewentualnie moglby uszkodzic jakas niewielka wystajaca czesc typu rurka pitota. Bardziej niebezpiecznie moze byc, gdy w sposob niekontrolowany zacznie sie poruszac rekaw z ludzmi w srodku, albo ludzie zostana przez pomylke wpuszczeni do dostawianego rekawa.
    Uszkodzona rurka pitota a poruszający się w niekontrolowany sposób rekaw z ludzmi w srodku , hmmm jednak nie zauważone uszkodzenie rurki bedzie bardziej niebezpieczne , chyba wszyscy wiemy czym to sie może skończyć .

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Przeciez nie napsialem ze uszkodzenie rurki pitota nie jest niebezpieczne... Niezauwazone nie przejdzie, skoro zawsze po takim zdarzeniu sie samolot sprawdza, tak jak i w tym wypadku (stad opoznienie). chodzi o to, ze prawdopodobienstwo nie jest duze.

  11. #11
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Z tego co wiem, przyczyną opadnięcia rękawa były problemy z auto-utrzymaniem wysokości rękawa.
    Samolot był już z bordowany i zamknięty. Przy probie odstawienia rękawa follow zgłaszał problem z nim, a zakończyło się opadnięciem rękawa.

    Nawiasem jest to rękaw 13L który rok stał nie używany i dopiero po wymianie części dokującej został oddany do użytku. Tego samego dnia wystąpiły też podobne problemy z rękawem 11 który natychmiast został zamknięty.

    Pozdrawiam
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •