Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie Katastrofa TS-11 Iskra 11.10.2005r okolice Bełchatowa


    Polecamy

    Witam,
    przeszukujac internet znalazlem film
    -> YouTube - Katastrofa samolotu TS-11 Iskra, Be
    i przyznam sie szczerze ze choc pochodze z Belchatowa, pierwszy raz slysze o tym wypadku. Gdyby ktos znal jakies szczegoly dotyczace tego wypadku bylbym bardzo wdzieczny gdyby tymi informacjami sie podzielil. Znalazlem jedynie lokalna gazete z wzmianka o wypadku brak jednak szegolow.
    -> http://www.google.pl/url?sa=t&source...Z9Sv5z3kCeJpew

  2. #2
    Awatar Pawel_2404

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wszędzie mnie pełno

    Domyślnie

    Zaktualizowanie książki "PAMIĘCI LOTNIKÓW WOJSKOWYCH ..

    "11.10.2005
    samolotu TS-11 "Iskra" z 10 eskadry lotnictwa taktycznego z Łasku.
    szef bezpieczeństwa lotów 3 Korpusu Obrony Powietrznej z Wrocławia major Jerzy Stonsiek

    Mjr Stonsiek, wykonywał lot treningowy na małej wysokości. W trakcie ćwiczenia zameldował o pojawieniu się problemów technicznych związanych z silnikiem (spadek obrotów i temperatury), następnie zwiększył wysokość lotu i złożył meldunek o podjęciu decyzji o katapultowaniu się.
    Samolot rozbił się w terenie niezaludnionym, około 50 km na południowy-zachód od miejscowości Łask, w pobliżu Wólki Łękowskiej w powiecie bełchatowskim.

    Mjr Stonsiek urodził się 2 sierpnia 1965 roku. Mieszkał wraz z żoną i dwójką synów we Wrocławiu. Przeleciał 1800 godzin na samolotach MiG-21 i TS-11."


    Z tego co pamiętam przyczyną była awaria łopatki sprężarki.

  3. #3
    Awatar mav81

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    W-wa/Otwock

    Domyślnie

    Pękł element łączący turbinę i sprężarkę w okolicach czopa środkowej podpory silnika (tzw. tarcza 7 stopnia sprężarki ang. spool). Element ten jest połączony za pomocą wielowypustu z wałem turbiny. Zwyczajnie silnik zdechł an amen. Trochę czasu mineło zanim pilot zorientował sie w sytuacji i rozpoczął wznoszenie (dopiero jak zauważył spadek ciśnienia oleju). W efekcie katapultowanie zostało zainicjowane na zbyt małej wysokości i czasza spadochronu ratowniczego się nie otworzyła. Nie miał szans. Tak przy okazji - samolot po kataputowaniu 'wylądował' w lesie po wykonaniu zakrętu. Kabina załogi pozostała nienaruszona.
    ZERO G Rules

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak za kulisami mówiono, że fotel nie wystrzelił na odpowiednią wysokość i pilot uderzył głową o statecznik pionowy lub owiewkę...

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •